GeriGündem Honda fanatiklerini müjde Type-R yüzünü gösterdi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Honda fanatiklerini müjde Type-R yüzünü gösterdi

Honda fanatiklerini müjde Type-R yüzünü gösterdi
refid:5114362 ilişkili resim dosyası

Honda, agresif görüntüsü ile göz kamaştıran ve sıra dışı performansın göstergesi olan heyecanla beklenen Type R modelini tanıttı. Uluslararası fuar kapsamında ilk kez Paris’te sergilenecek olan yeni Civic Type R’nin satışına 2007 yılında başlanacak.

Honda, bir önceki modelinde sunulan yeterli performansı göz önünde bulundurarak yeni Civic Type R’nin motor gücünün artırılmasına gerek duymamış ve atmosferik 2.0 litrelik DOHC i-VTEC motorla çalışmaya devam etmiş. Ancak motora eklenen yeni denge mili ve elektronik gaz kontrol sistemi sayesinde motordan daha fazla verim alınarak önceden 7.400 d/d’de ulaşılan 200 beygirlik güç artık 8000 d/d’de 201 beygire yükselmiş. Bu sayede araç 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlıyor ve 235 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. VTEC değişken supap zamanlaması ve VTC değişken emme supapları kam mili teknolojisi Honda’nın mühendislik mimarisinin temelini oluşturmaya devam ediyor. Civic Type R’nin heyecan verici yüksek devirli doğası da yeni modelde korunmaya devam ediyor. Yeni Civic Type R’de uzun süreli valf zamanlaması 5200 devirden başlayıp 8000 d/d değerine kadar devam edebiliyor. Araçta ayrıca dijital hız göstergesinin sağ tarafında aydınlatmalı bir yeni i-VTEC göstergesi yerleştirilmiş.

Sportif profiline uygun olarak daha keskin şasi dinamiklerine göre ayarlanan Type R’de arka tekerlek genişliği 5 kapılı modele göre 20 mm daha fazla iken, amortisör, burç ve yay özellikleri Type R’ye özel olarak hazırlanmış. 18 inçlik jant ve lastikler ile yol tutuş artırılmış. Araç, daha hızlı bir oran ve daha sert direksiyon kutusu sayesinde direksiyonun hareketlerinde son derece keskin tepkiler elde edilmesini sağlıyor. Civic Type R’nin belirleyici özellikleri arasında, ön fren kaliperlerinde Type R logoları, Civic Type S’teki cam panel ızgaranın yerine ise petek biçiminde ızgara ve merkezi kırmızı ’H’ logosu bulunuyor. ’Type R’ logosuyla tamamlanan paslanmaz çelik kapı eşikleri de dikkat çekiyor. İç mekanda çanak biçimli yarış tipi koltuklarda kırmızı dikişler sportif etkiyi artırıyor. Aracın eşsizliğine katkıda bulunmak üzere seri numarası vites kolunun hemen önüne yerleştirilmiş gömme bir plaka üzerinde bulunuyor.
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle