'Hızlı tren' ihalesi

Güncelleme Tarihi:

Hızlı tren ihalesi
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 13, 2002 00:00

Demiryolları Limanlar ve Havameydanları Ä°ÅŸletmesi (DLH) Genel Müdürlüğü tarafından programa alınan, Ankara-Ä°stanbul mevcut demiryolu hattının modenizasyonu projesinde ihale süreci baÅŸladı.``Hızlı tren`` olarak nitelendirilen ve Ankara-Ä°stanbul demiryolunun modernize edilerek ulaşım süresini yaklaşık 4.5 saate indirecek olan projeye, Belçika dahil Avrupa`dan çok sayıda firma ile Çin devlet kuruluÅŸlarının talip olduÄŸu öğrenildi.  DLH Genel Müdürlüğü tarafından geçen hafta içinde açılan uluslararası ihaleye, çok sayıda yabancı firmanın önseçim baÅŸvurusuda bulunduÄŸu ve sistemin yapımına teklif vermeye hak kazanan firmaların daha sonra belirleneceÄŸi bildirildi.      FÄ°RMA SEÇİMİ     Önseçim deÄŸerlendirmelerinin tamamlanmasının ardından, DLH Genel Müdürlüğü tarafından mevcut demiryolu hattının modernizasyonu için uygun görülen firmalara yeterlilik verilerek teklifleri istenecek. Yaklaşık 1.5 milyar dolara mal olması planlanan demiryolu modernizasyonu ise 3 aÅŸamalı olarak gerçekleÅŸtirilecek.  Yaklaşık 500 kilometre uzunluÄŸundaki modernizasyon kapsamında elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesislerinin yenilenmesi ve bazı güzergahlarda da inÅŸaat çalışmaları yeralıyor.  Toplam 5 yılda tamamlanması öngörülen sistemin yapımı için gerekli finansman ise firma kredili olarak karşılanacak. Mevcut projeye Ä°spanya tarafından verilen düşük faizli bir kredi halen TBMM'nin onayını bekliyor. Kredinin süresi ise Mart 2002'de doluyor. Kredinin alınabilmesi için Meclis'ten iki aya kadar karar çıkması gerekiyor.Hızlı ÅŸehirlerarası trenler Japonya ve ABD'nin nüfus yoÄŸunluÄŸunun fazla olduÄŸu tüm bölgelerini kapsıyor. Avrupa ülkeleri baÅŸkentleri bir birine baÄŸlayan hızlı tren sistemlerini devreye soktu. Ä°sviçre, 1994 yılında Alp daÄŸlarından geçen demiryolu hattının bitirilmesi ile buradaki kamyon trafiÄŸini 2004 yılından itibaren tamamen yasaklamayı tasarlamaktadır. Türkiye'nin ise sahip olduÄŸu toplam araç sayısı Almanya'nın toplam araç sayısının 1/5'i olmasına karşın, tüm Avrupa'nın 5 katı kamyon sayısına sahip olması ulaşımda sorunlara neden oluyor. Ankara-Ä°stanbul hızlı tren 25 yıldır gündemde ancak projenin parçası olan AyaÅŸ tüneli 25 yıldır bitirilmedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!