Groupe SEB Türkiye'de 10'uncu yılını kutluyor

Güncelleme Tarihi:

Groupe SEB Türkiyede 10uncu yılını kutluyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2003 17:29

Türkiye'de Tefal, Moulinex, Rowenta ve Krups markalarının sahibi küçük ev aletleri sektörünün önde gelen isimlerinden Groupe Seb, Türkiye'deki 10 yıllık başarısını kutlarken, Groupe Seb İstanbul'un Genel Müdürü Cüneyt Yağcı, 10 yıl içerisinde toplam 300 milyon Euro'luk satış gerçekleştirdiklerini söyledi.

Haberin Devamı

Groupe Seb, Türkiye'deki 10. yılını Swissotel'de düzenlediği basın toplantısı ile kutladı. Groupe Seb Kıtalardan Sorumlu Başkan Yardımcısı François Duley'in de katıldığı toplantıda firmanın Türkiye'deki başarı öyküsü dile getirildi.

1999 yılında Rowenta, 2002 yılında da Moulinex ve Krups markalarını portföylerine kattıklarını anlatan Yağcı, gazeteniz DÜNYA'ya yaptığı açıklamada "Bu markalar altında tava-tencere, elektrikli pişirme, gıda hazırlama, içecek hazırlama, ütü, kişisel bakım, bebek ürünleri, ev konforu ve ev temizliği ürün kategorilerinde faaliyet gösteriyoruz. Özellikle Tefal markası ile küçük elektrikli ev aletleri pazarına birçok ürün kategorisinde öncülük ediyoruz" şeklinde konuştu.

38 milyon Euro ciro hedefi

Tefal'in 10 yıl boyunca sektörde pazar liderliğini koruduğunu dile getiren Yağcı, ürün gruplarında yaptırdıkları pazar araştırmalarına göre ütüde yüzde 41, yapışmaz kaplama tava-tencerede yüzde 44, düdüklü tencerede yüzde 41, fritözde yüzde 61, gıda hazırlamada yüzde 18 ve su ısıtıcılarda yüzde 17 pazar payına sahip olduklarını açıkladı. 2003 yılı için toplam ciro hedeflerinin 38 milyon Euro olduğunu kaydeden Yağcı, "En büyük hedefimiz bundan sonra da pazara yön verdiğimiz ürün gruplarında liderliğimizi devam ettirmek ve daha da geliştirmektir" diye konuştu.

Mağazacılık konusunda dünyada sadece Türkiye'de olan Tefal mağazalarını görsellik ve hizmet anlayışı olarak daha da geliştirmeyi hedeflediklerinin altını çizen Yağcı, "Tefal olarak Türkiye'deki en büyük yatırımlarımızın, uyguladığımız pazar geliştirici faaliyetler ve küçük ev aletleri pazarında dağıtım kanallarının mağazacılık yönünden çağ atlamasını sağlayan Tefal mağazaları olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle mağazalarımıza büyük önem veriyoruz" şeklinde konuştu.

Türkiye'de şu anda 50 ilde 135 Tefal mağazası bulunduğunu dile getiren Yağcı, "Türkiye'de çok az markanın ulaşabildiği bu dağılımla, bu gün itibariyle olmak istediğimiz bütün alışveriş merkezlerinde ve önemli illerde mağazamız bulunuyor. Bundan sonra yeni mağazaları sadece yeni açılacak büyük alışveriş merkezlerinde açmayı planlıyoruz" dedi. Yağcı, amaçlarının portföylerinde bulunan markaları birbirlerinden pazar payı çalmadan farklı dağıtım kanallarında kullanarak ve farklı müşteri profillerine hitap ederek pazar payını daha da geliştirmek olduğunu kaydetti.

"Uzakdoğu malları sektörü etkiliyor"

Özellikle 2001 krizinden sonra Uzakdoğu mallarının sektörü ciddi bir şekilde etkilemeye başladığını anlatan Yağcı, sözlerini şöyle sürdürdü: "Küçük elektrikli ev aletleri pazarı adını bile duymadığımız birçok markayla dolmuş durumda. Bu ürünleri getiren şirketlerin amacı bizim gibi pazara yatırım yapan markaların yarattığı pazarlarda çok ucuza ürünler satarak kısa dönemli kazançlar elde etmek. Bizim tek dileğimiz onların kısa dönemli kazanç istekleri için sektörün geleceğinin ipotek altına alınmaması. Bu amaçla büyük perakendecileri bu tip ürünleri taşımamaları konusunda uyarıyoruz ama sonuçta en büyük görev devletimize düşüyor. Satış sonrası hizmetlerin çok önemli olduğu küçük elektrikli ev aletleri gibi bir pazara girmenin bu kadar kolay olmaması gerektiğini düşünüyoruz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!