G.O.R.A'ya örtülü reklam cezası

Güncelleme Tarihi:

G.O.R.Aya örtülü reklam cezası
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2006 17:46

Reklam Kurulu, G.O.R.A filminde 7 ürünün görüntüsüne yer verilerek örtülü reklam yapıldığı gerekçesiyle, Capella TV Yayıncılık'a 50 bin YTL ceza verdi.

Reklam Kurulu'nun Şubat ayı toplantısında aldığı kararlar, açıklandı.
Buna göre, Capella Televizyon Yayıncılık A.Ş'ne ait olup Digitürk yayın buketi kapsamında yayın yapan Salon-1'de, 6 Mayıs 2005 tarihinde yayımlanan G.O.R.A adlı filmde "Avea"ya , "Yedigün" marka içeceğe, "2000" marka sigaraya, "Samsung" marka televizyona, "Yeni Rakı"ya, "Kütahya Porselen"e ve "J.B." marka içkiye ilişkin görüntü ve ifadelere yer verildiği ve bu şekilde anılan ürün ve markaların örtülü reklamının yapıldığı belirlendi.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a aykırı uygulama nedeniyle, reklam veren Capella Televizyon Yayıncılık A.Ş (Salon-1) hakkında 50 bin 12,20 YTL idari para cezası ile durdurma cezası verildi.

-EFE RAKI'YA KAPAK REKLAMI CEZASI

Elda Pazarlama Ticaret A.Ş'nin geçen yıl yayımlanan “Bilyeli Kapağın Hayati Önemi”, “Taklide Karşı Lazerle Korunan Dünyanın İlk ve Tek Rakısı”, “ISO 9001 Belgesi Almış Rakının Tadı Bir Başka Oluyor!” başlıklı Efe marka rakı reklamlarında yer alan ibarelerin, reklam veren tarafından ispatlanamadığı, tüketiciler açısından yanıltıcı olduğu belirlendi.
Tüketicinin yanıltılması nedeniyle, Elda Pazarlama Ticaret A.Ş'yle de 50 bin 12,20 YTL idari para cezası verildi.

-BARDAK ALTLIKLARINDA “BİRAULLAH” YAZISI

Reklam Kurulu, Efes Pazarlama ve Dağıtım Tic. A.Ş 'ne ait bardak altlıkları üzerinde kullanılan “Biraullah” ibaresinin bir isim tamamlaması olup “Allah'ın birası” anlamına geldiğini, ayrıca Alkollü İçki Reklamlarında Uyulacak İlkeler Hakkında Tebliğ hükümlerine aykırı olarak biranın evrensel kabul görmüş faydalı bir içecek olduğu izleniminin uyandırılmaya çalışılarak, futbol ile biranın özdeşleştirilmeye çalışıldığını belirledi.
Bu durumun Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a aykırı olması nedeniyle, Efes Pazarlama ve Dağıtım Tic. A.Ş hakkında 5 bin 491 YTL idari para cezası uygulanması ve, reklamın durdurulması yönünde karar alındı.

-SAĞLIK KURULUŞLARINA YANILTICI BİLGİ CEZASI

Kurul, Şubat toplantısında ayrıca, İzmit Özel Poliklinik ve Sağlık Hizmetleri Tic. Ltd. Şti'ne, Denizli'de faaliyet gösteren Özel Denizli Tekden Tıp Merkezi ve Sağlık Hizmetleri Tic. ve San. Ltd. Şti'ne, kullandıkları broşürlerde yer alan ibarelerin Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkındaki Yönetmelik'e aykırı olması nedeniyle 5 biner YTL idari para cezası verdi.
HerbalifeInternational Ürünleri Tic. Ltd. Şti'ne ait "Herbalife" markalı ürünlere ilişkin “Bir yaşam tarzı” başlıklı broşürde yer alan ibarelerin de, Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun ve Gıdaların Üretim Tüketim ve Denetlenmesine Dair Yönetmelik hükümlerine aykırı olması nedeniyle, şirkete 5 bin YTL idari para cezası ve reklamı durdurma cezası verildi.
İstanbul'da faaliyet gösteren Ramazan Güler'e ait internet sitesinde de Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'un hükümlerine aykırı olacak şekilde, tıp fakültesi diploması olmadığı halde çeşitli hastalıkların tedavisini yaptığına ilişkin ibarelerin yer aldığı gerekçesiyle, Ramazan Güler hakkında 50 bin YTL idari para ve reklamı durdurma cezası verildi.
Medi Zinde Sağlık Hizmetleri A.Ş'ye de “Prostat Kanseri Tedavisinde Brakiterapi” başlıklı reklamı nedeniyle 50 bin YTL idari para cezası ile reklam durdurma cezası verildi.

-AKARYAKITTA PROMOSYON REKLAMINA DÜZELTME

Reklam Kurulu, Petrol Ofisi A.Ş'ye çeşitli televizyon kanallarında yayınlanan, istasyonlardan alınacak yakıt karşılığında tüketicilere 6 kupona şapka, 13 kupona top verilmesine ilişkin reklamda öngörülen kampanya şartlarının, ekranda küçük puntolarla okunamayacak şekilde yazılması nedeniyle, reklamlar ile ilgili olarak düzeltme cezası verdi.
Aynı şekilde Opet Petrolcülük A.Ş'ye de, istasyonlardan alınacak yakıt karşılığında tüketicilere “Oyuncak Gitt” isimli oyuncak araba verilmesine ilişkin öngörülen kampanya şartlarının, reklamlarda tüketiciler tarafından kolaylıkla algılanacak şekilde belirtilmediği gerekçesiyle reklamları düzeltme cezası verildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!