Frankfurt ve Münih Avrupa’ya kafa tutuyor

Güncelleme Tarihi:

Frankfurt ve Münih Avrupa’ya kafa tutuyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 2002 00:00

Avrupa içindeki rekabetten aldıkları payı arttırmayı planlayan Alman havalimanı işletmecileri, Lufthansa ile birlikte yaptıkları yatırımlarla kapasitelerini büyütüyorlar. Önümüzdeki yıllarda Frankfurt ve Münih'teki yeni terminal ve pistlerle ciddi bir kapasiteye ulaşmayı planlayan Almanlar, Avrupa trafiğinde liderliğe oynuyor. Almanlar dünyanın en fazla seyahat eden milletlerinden biri. Ülkenin yıllık yolcu kapasitesi 125 milyon. Lufthansa Grubu gerek Lufthansa Havayolları gerekse de charter uçuşları yaptığı Thomas Cook üzerinden önemli bir yolcu potansiyeline sahip. Ancak Lufthansa Grubu, Avrupa üzerindeki ağırlığını arttırabilmek için havalimanı işletmecileri ile gelecek 10-20 yıl için ciddi yatırımlara giriyor. Frankfurt Havalimanı'nın işletmecisi Fraport ve Münih Havalimanı işletmecisi FMG ile ortak hareket eden Lufthansa Grubu, bu yatırımlar ile Avrupa liderliğini hedefliyor. Yatırımların temelinde Frankfurt'u okyanusaşırı, Münih'i ise Avrupa Birliği ile tamamen iç hat haline gelen Avrupa'nın merkezi yapmak.FRANKFURT'A 5. PİSTAntalya Dış Hatlar Terminali’ne de ortak olan ve halen dört pistle hizmet veren Frankfurt Havalimanı'nın beşinci pisti için proje çalışmaları sürüyor. Sadece iniş için kullanılacak bu pist, sıkışan havalimanının hareket kabiliyetini arttıracak. 2004'te başlayacak inşaat 2006'da tamamlanacak. Yeni pist için Fraport, havalimanı çevresinde bulunan semtlerde oturanların yanı sıra çevrecilerle de ciddi pazarlıklar yaptı. Diğer bir proje ise yeni terminal inşaatı. Frankfurt Havalimanı'nda bulunan Amerikan Askeri Üssü 2005'de kalkıyor. Amerikan nakliye uçaklarının Avrupa'daki en önemli aktarma noktası olan Frankfurt'taki tesislerin yerine yeni bir terminal inşa edilecek. 2008'de hizmete girecek olan 'Terminal 3'le birlikte gelecek 15 yılda Frankfurt'un kapasitesi 80 milyon yolcu/yıl'a ulaşacak.Lufthansa'nın sıkışan ana üssü bu yatırımlarla ciddi bir nefes almanın yanı sıra Heathrow, Amsterdam, Paris gibi havalimanları ile de daha yüksek rekabet etme gücüne erişecek. Lufthansa'nın ana amacı trafiğinin yarısını oluşturan transfer yolcular ile Frankfurt'u Avrupa'nın bir numaralı uluslararası merkezi haline getirebilmek. Transfer yolcunun kısa sürede diğer uçağa yetiştirilmesi konusunda rakibi Amsterdam ile rekabette olan Frankfurt, yolculara 45 dakika içinde diğer uçağa bagaj bağlantısını sağlayabiliyor. Fraport, yeni tren istasyonunu gelecek yıl içinde hizmete açıyor. Saatte 300 kilometreye yaklaşan hızlı trenlerin sefer yapacağı Frankfurt Havalimanı'ndan uçak biletleriyle bağlantılı satın alınabilecek tren biletleri ile ulaşım gerçekleşecek. Yolcular Londra Heathrow'da olduğu gibi trene binerken check-in ve bagaj işlemlerini yapabilecek.MÜNİH'E YENİ TERMİNALLufthansa, son yıllarda giderek ağırlık verdiği Münih'i Avrupa'nın yeni merkez havalimanı haline getirmek için ciddi çabalar harcıyor. Münih'in önümüzdeki yıllarda Avrupa içi uçuşların merkezi olacağını belirten Lufthansa yetkilileri, buraya gelen yolcuların rahatlıkla İsviçre, İtalya ve Fransa'ya geçebildiğinin altını çiziyorlar. Münih üzerinden Türkiye yönündeki trafikte ise inanılmaz bir artış var. SunExpress'in yeni başlattığı Antalya-Münih seferleri, THY ve Lufthansa'nın tarifeli uçuşlarıyla birlikte ciddi bir charter pazarı da bulunuyor. Münih-Türkiye arasındaki trafik 2001 yılında yüzde 60 artarak 117 bin 122 yolcuya ulaştı. Büyümenin 2002'de de sürmesi bekleniyor.Bundan on yıl önce şehir merkezinde küçük havalimanını kapatarak yeni havalimanını hizmete açan Münih, çok kısa sürede ciddi bir gelişim yakaladı. Bölgedeki sanayinin hızlı büyümesi ve fuar turizmi sayesinde Münih Havalimanı yıllık 23 milyon yolculuk kapasiteye ulaştı. Havalimanının paralel pistleri ve geniş arazisi sayesinde Lufthansa Münih'e Frankfurt hava trafiğini kaydırmaya başladı. Alman havayolu şirketinin ilerki yıllardaki hedefi Münih'i Avrupa uçuşlarının merkezi haline getirebilmek. Bu nedenle bir çok noktadan Münih'e Lufthansa direkt uçuş yapıyor. İnşaatının yüzde 85'i tamamlanan terminalde Lufthansa'nın yüzde 40 ortaklığı bulunuyor. İnşaatı 1997 yılında başlayan yeni terminal gelecek yıl haziran ayında tamamlanacak. Terminal 2 Münih'in kapasitesini iki kat arttıracak. Yeni terminal, tamamen Lufhansa ve Star Alliance Grubu tarafından kullanılacak. Yaklaşık 1 milyar Euro'ya mal olan yatırımda halen 50 şirketten 2 bin işçi terminali 2003 yaz sezonuna yetiştirmek için çalışıyor. MÜNİH TERMİNAL 2’DEKİ YENİLİKLERTerminalin Yüksekliği: 30 metreÖn Cephe Uzunluğu: 980 metreToplam Kapalı Alan: 260 bin metre kareCheck-in Bankosu: 130 adetToplam Kapı: 114 adetKörük: 28 adetPasaport Bankosu: 50 adetTransfer Kontuarı Sayısı: 40 adetÇalışan İşçi Sayısı: 2 binAsansör: 61 adetYürüyen Bant: 71 adetBagaj Konveyör Uzunluğu: 40 kilometreYeni Kontrol Kulesi Yüksekliği: 46 metreİnternettenduty free siparişiİstanbul Atatürk Havalimanı gümrüksüz satış mağazaları işletmecisi ATÜ, yolcuların alışverişlerinde kolaylık sağlamak amacıyla internetten sipariş hizmeti başlattı. Yolcular ATÜ'nün internet sitesine girerek verecekleri siparişlerini seyahatlerinin gidiş veya dönüş bacağında özel kasadan teslim alabilecek. Bu uygulama dünyada ilk defa Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde hayata geçiyor.Birçok yolcunun şikayetlerinin başında yanlış ürün satın almak geliyor. Giderken uçak kaçırma telaşı, gelirken de yolculuğun yorgunluğu ile çok sayıda yanlış ürün satın alınıyor. Bu oran özellikle sipariş üzerine kadın kozmetik ürünlerini satın alan erkeklerde çok yüksek. Ayrıca birçok yolcu giderken aldığı ürünü seyahati boyunca yanında taşımak istemiyor.Bu konuda talebi gören ATÜ, internet üzerinden site oluşturma çalışmalarına nisan ayında başladı. İnternette www.atu.com.tr adresinden ulaşabileceğiniz siteye girdiğinizde 'pre-order' bölümünü tıklıyorsunuz. Parfüm, içki, sigara gibi bölümlere girerek ürünleri fotoğraf ve fiyatları ile görebiliyorsunuz. Siparişinizi ürün fotoğraflarının üzerine tıklayarak yapabiliyorsunuz. Ana listenizden tüm siparişlerinizi gördükten sonra uçacağınız havayolunun adı, uçuş kodu, tarih ve saatini giriyorsunuz. Siparişinizi gidiş veya dönüş ayağında alacağınızı belirttikten sonra işleminizi tamamlıyorsunuz. İnternet sitesinde herhangi bir ödeme yapmıyorsunuz.Adınıza hazırlanan paketinizi duty free mağazalarında özel 'pre-order' kasalarından teslim alabilirsiniz. Ödemenizi kasada yapıyorsunuz. Ancak gümrük kanunları uyarınca kişi başına içki, parfüm ve sigarada çeşitli sınırlamalar var. Bu kurallar ATÜ'nün sitesinde bulunuyor.Verdikleri internet üzerinden sipariş hizmetinin dünyada ilk olduğunu belirten ATÜ Genel Müdürü Kadir İshakoğlu, 'Kısa sürede çok iyi tepkiler aldık. özel promosyon ve hediyelerle sanal sipariş sistemini destekliyoruz' diye konuştu. Siteye girenlerin önemli kısmı sipariş vermeseler de yeni ürünleri ve fiyatları dikkatle takip ediyor. İnternetten siparişe yabancılar Türk yolculara oranla daha fazla ilgi gösteriyor. Hergün ortalama 25 yolcu internetten verdiği siparişi duty free mağazalarından satın alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!