Fonksiyonel ürün pazarında harcama arttı

Güncelleme Tarihi:

Fonksiyonel ürün pazarında harcama arttı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 16, 2007 11:04

Fonksiyonel ve Diyet Ürünler Raporu'na göre, 2006 yılında hanelerin yüzde 36'sı hem fonksiyonel hem de diyet ürün satın aldı.

Haberin Devamı

KMG Araştırma, Tüketici Panelleri ve Medya bölümü tarafından hazırlanan Fonksiyonel ve Diyet Ürünler Raporu'na göre, fonksiyonel ürün pazarı, geçen yıla kıyasla harcama olarak yüzde 23 oranında artarken, diyet ürünler pazarı yüzde 7,2 büyüme gösterdi.

Türkiye'yi temsil eden 34 ilden seçilmiş 6 bin 200 haneden haftalık olarak düzenli toplanan satın alım verileriyle oluşturulan rapora göre, fonksiyonel ürün pazarı 2006 yılında, 2005 yılına göre harcama olarak yüzde 23 büyüyerek genel gıda ve içecek harcamalarının üzerinde bir büyüme gösterdi.

Aynı dönemde fonksiyonel ürünlerin içinde yer aldığı gıda ve içecek harcamalarının büyümesi yüzde 10,8 oranında gerçekleşirken, fonksiyonel ürünlerin toplam gıda ve içecek pazarından aldığı pay ise yüzde 1'e ulaştı.
2006 yılında yapılan yaklaşık 28 milyar YTL değerindeki gıda ve içecek harcamasının 273 milyon YTL'sini fonksiyonel ürünler oluşturdu.

Haberin Devamı

Diyet ürünlerde ise pazar yüzde 7,2 oranında büyüyerek toplam gıda ve içecek büyümesinin altında bir gelişim gösterdi. Geçtiğimiz yıl her 100 haneden 40'ına diyet ürün girerken, diyet ürünler için toplam 75 milyon YTL harcandı.
Fonksiyonel ürün kategorisinde, yoğurt, süt, meyve suyu ve margarinlerin payları artarken diyet ürünlerde en fazla payı beyaz et, peynir, süt ve margarin aldı.

KMG Araştırma Tüketici Panelleri ve Medya Koordinatörü Kıvanç Bilgeman, araştırmayla ilgili yaptığı değerlendirmede, şunları kaydetti:
“Tüketici bilincinin artmasıyla birlikte hızla büyüyen fonksiyonel ve diyet ürünler pazarı, yeni ürünlerin de piyasaya girmesiyle yüksek değer yaratan bir pazar olarak karşımıza çıkıyor. Bu ilgiyle beraber pazarın büyümeye devam edeceği kuşkusuz. Yaz döneminin gelmesiyle, özellikle bayanların daha çok tüketimi artırması dikkati çekerken erkeklerin de bu ürünlere talebinin gittikçe arttığını gözlemliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!