GeriGündem 'Endişemiz Boğaziçi Köprüsü'
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

'Endişemiz Boğaziçi Köprüsü'

Bayındırlık Bakanı Abdülkadir Akcan, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'yle değil, Boğaziçi Köprüsü'yle ilgili endişeleri olduğunu söyledi.

Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, İstanbul'daki köprü ve viyadüklerin güçlendirilmesi çalışmaları için kredi arayışında olduklarını söyledi.

Akcan, Fatih Sultan Mehmet Köprüsüyle ilgili hiçbir endişelerinin olmadığını belirterek, ''Boğaziçi Köprüsü ile ilgili bir endişemiz var. O endişenin temel nedeni de, herhangi bir yapım hatasından değil,Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne göre daha uzun süre kullanılmış olmasındandır'' dedi.

Bakan Akcan, Japonya'daki temaslarını tamalayarak yurda döndü. Akcan, Atatürk Havalimanı'nda düzenlediği basın toplantısında, İstanbul'daki köprüler ve viyadüklerle ilgili hangi çalışmaların yapılması gerektiğine ilişkin Japonya gezisinin, yararlı geçtiğini söyledi.  

Akcan, köprü ve viyadüklerin güçlendirilmesi çalışmaları için kredi arayışında olduklarını belirterek, Japonya Devlet Bankası'nın yetkilileri ile görüşmeler yaptıklarını söyledi. Akcan, bu ayın sonunda kredi için olumlu yanıt alacakları kanaatinde olduğunu ifade etti.

Japonya'da Kobe depremi sonrası nelerin yapıldığını görme imkanı da bulduklarını anlatan Akcan, şunları söyledi:

''Onların Kobe depremi sonrası neler yaptıklarını gördükten sonra bizim yapacaklarımızla ilgili karar verme açısından seyahatin bir amacı vardı. Bu amaç doğrultusunda Kobe, Osaka ve civarında depremin etki alanında kalan köprü, viyadük ve yerleşim birimlerinde yapılan veyapılmakta olan çalışmaları gördük.

Deprem sonrası onarım ve güçlendirme çalışmaları devam ediyor. TümJaponya'da köprü ve viyadüklerin bütün önemli olan unsurlarının onarımve güçlendirme çalışmalarının henüz bitmemiş olması, bu işin uzun bir süreç aldığını gösteriyor. Bizim de derhal, Marmara depreminden sonra geçen 2-2,5 yıllık zaman zarfında yapılabilecekler ile yapılmamış olanları bir an önce telafi ederek tamamlamak için 2002 yılını çok iyideğerlendirmemiz gerekiyor.''
   
KÖPRÜ VE VİYADÜKLERİN DURUMU
   
Bakan Akcan, İstanbul'daki köprü ve viyadüklerin durumuyla ilgili bir soruya karşılık, şunları kaydetti:

''Bizce Marmara Depremi sonrası köprü ve viyadüklerin durumu belliydi. Çalışmayı yapmıştık. Çalışmayla ilgili elde edilen sonuçlar,seyahate bağlı olarak değişmeyecek sonuçlar. 'Marmara depreminden aletsel büyüklük itibariyle biraz daha büyük deprem olması halinde ne olabilir?' sorusuna net bir şekilde, 'Hiçbir şey olmazdı' cevabını veremediğimiz sürece, hiçbir şey olmayacak şekilde güçlendirme çalışması bir ihtiyaçtır. Bu varsayımdan yola çıkarak, bu ihtiyacı karşılamak için kredi arayışı içerisindeyiz.''

Akcan, kredi arayışının, deprem sonrasında başladığını ifade ederek, ''Önce güçlendirme ihtiyacı var mı, yok mu? Bu ortaya konmuştur. Varolduğu ortaya çıkmıştır'' diye konuştu.

Bu işin rahat yapılabilmesi için uzun vadeli, oldukça uygun şartlarda kredi temini için harekete geçtiklerini anlatan Akcan, ''Sözkonusu kredi, Japonların oldukça uygun şartlarda verdiği, yıllık faiziyüzde 1'in altında olan bir kredi. İhtiyaç duyduğumuz miktar, 100-110 milyon dolar civarında'' dedi.

Çalışmalar kapsamında toplam 36 adet köprü ve viyadüğün yer aldığını kaydeden Akcan, ''Bunlardan 11 tanesi, önemi ve özelliği nedeniyle süratle ele alınması gereken yapılardır. Mesela bu köprülerin yaklaşım viyadükleri gibi...'' dedi.
   
FSM VE BOĞAZİÇİ KÖPRÜLERİ
   
''Marmara depremi sonrası köprülerdeki tespit edilen herhangi bir sorundan dolayı geçmişe yönelik bir inceleme yapılıp yapılmayacağına''ilişkin bir soru üzerine Akcan, şunları kaydetti:

''Bizim Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'yle ilgili hiçbir endişemiz yok. Boğaziçi Köprüsü'yle ilgili bir endişemiz var. O endişenin temel nedeni de, herhangi bir yapım hatasından değil, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne göre daha uzun süreli kullanılmış olmasındandır. Kullanma süresi arttıkça elbette ki yıpranması da artacak. Her yapının bir ömrüvar. Kullanma süreleri farklı olduğu için, birinin öbürüne göre daha fazla bakıma ihtiyacı var. Hatalı yapılma diye birşey söz konusu değil. Yapım hatası veya eksikliği nedeniyle yüklenici firmaya bunun sorumluluğunu hatırlatma, gereğini yapmak için bir talepte bulunmak gibi birşey zaten söz konusu değil. Bu noktada ne yerli, ne yabancı yüklenicileri herhangi bir şekilde suçlamak haksızlık olur.''
   
3. KÖPRÜ
   
Bayındırlık ve İskan Bakanı Akcan, Japonya gezisi öncesi, ''Boğaz'a 3. köprü yerine mevcut köprülere paralel yollar ilave edilmesi''yle ilgili sözlerinin hatırlatılması üzerine de şunları söyledi:

''İstanbul trafiğinin rahatlatılması açısından tıkanmaların neredeolduğunu bulmak önemli. Benim gözlemlediğim, arkadaşlarımın tespiti, Boğaziçi köprülerinde tıkanma var. Bu tıkanmayı paralel köprülerle aştığımızda, acaba gerçekten bağlantı yollarında tıkanma olmayacak mı?Bu soruya cevap bulduğumuz zaman, bir üçüncü köprü yerine paralel köprülerle ihtiyacı karşılayabileceğimiz gerçeğini tespit etmiş oluruz. Bunun analizini yaparak karar vermek lazım.

Eğer problemi sadece köprüdeki yığılma olarak görüp, çözebileceksek o zaman, paralel köprüler düşünebiliriz, doğayı bozmadan. Bu da deşarjı sağlamıyorsa başka alternatifler düşünmek lazım. O da 3. köprü olur herhalde. Ama öncelikle tıkanmanın çözülüp çözülemeyeceğine ilişkin ciddi bir etüd yapmak lazım.''

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle