Gündem Haberleri

    E-Devlet şifresi nasıl alınır? E-Devlet giriş ekranı

    Hürriyet Haber
    08.02.2018 - 14:28 | Son Güncelleme:

    E-Devlet şifresi, son günlerde tüm vatandaşlar için daha önemli bir yer tutmaya devam ediyor. Yeni hizmetlerin eklenmeye devam ettiği E-Devlet kapısında, tek tıkla bilgilere erişim sağlanabiliyor. SGK üzerinden bordro, sigorta işlemlerinin TC Kimlik Numarası ve E-Devlet şifresi ile sorgulanabildiği sistem, mobil uygulama üzerinden de hizmet veriyor. Peki, hala bir şifre sahibi değilseniz ne yapmalısınız? İşte, E-Devlet şifresi nasıl alınır sorusuna cevap arayanlar için detaylı bilgiler

    E-Devlet giriş ekranı şifre alma işlemi ile sorgulanmaya devam ediliyor. Dijital vatandaşlık ve bürokraside dijital dönüşüm çerçevesinde kamu dairelerinde gerçekleştirilebilecek birçok işlemin yapılabildiği E-Devlet, TC Kimlik Numarası ve şifre ile hizmet veriyor. Peki, E-Devlet şifresi nasıl ve nereden alınır? İşte, vatandaşların merakla araştırdığı sistem hakkında bazı bilgiler

    E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

    Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanması için şifre alınması gerekmektedir. Kimlik doğrulama için farklı araçlar kullanılabilir: Kullanıcı adı ve parola, e-posta ve parola vb. e-Devlet Kapısı, kimlik doğrulama için Kimlik numarası ve şifre, e-imza, mobil imza, T.C. Kimlik Kartı kullanır.

    Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir.

    e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

    Bununla birlikte, mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturulabilir. Pilot il olan Bolu’da kullanılan elektronik kimlik kartı ile de Türkiye.gov.tr adresine giriş yapılabilir ve şifre oluşturulabilir.

    PEKİ ŞİFRE UNUTULURSA NELER YAPILMALI?

    Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre yenileme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı e-Devlet Kapısında doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre yenileme hizmetinin detayları için 160 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz.

    Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:

    Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
    Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
    Cep telefonuma gelecek kodu girerek

    Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre yenileme yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi yenileyebilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre yenileme hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre yenileme hizmetinden faydalanamamaktadır.

    ŞİFRE YENİLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

    Son Dakika Haberler
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı