DYH: Ciromuz yüzde 30 büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

DYH: Ciromuz yüzde 30 büyüyecek
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 29, 2007 00:00

Doğan Yayın Holding (DYH), 2007 yılında toplam cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 30 oranında artırarak 2.8 milyar YTL’ye çıkarmayı hedefliyor.

DYH CFO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Soner Gedik, ilk altı ayda Türkiye reklam pazarının yüzde 10 büyüdüğünü, aynı dönemde geçici verilere göre Doğan Yayın Holding’in reklam gelirlerinin ise YTL bazında yüzde 20’ye yakın arttığını söyledi.

DOĞAN Yayın Holding CFO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Soner Gedik, Hürriyet’in yeni satın aldığı basılı ve online seri ilan şirketi Trader Media East’in (TME) dokuz aylık operasyonel sonuçları da dahil olmak üzere holding için yıl sonu ciro beklentilerinin geçen yıla göre yüzde 30 artışla 2.8 milyar YTL olduğunu söyledi. Gedik, Reuters ile söyleşisinde, "Reklam gelirlerimizin özellikle TV yayıncılığındaki atılımlarımız ve tematik kanallarımızın katkısı ile 2007 yılında yüzde 25’in üzerinde artış göstermesi, Trader Media East’in dokuz aylık reklam gelirleri dahil toplam reklam gelirlerimizin ise yüzde 50 civarında artmasını bekliyoruz" diye konuştu. Türkiye reklam pazarı 2006 yılında 2.7 milyar YTL, pazarda en büyük paya sahip olan Doğan Yayın Holding’in reklam gelirleri ise 1.03 milyar YTL oldu.

REKLAM GELİR ARTIŞI: Gedik, ilk altı ayda Türkiye reklam pazarının yüzde 10 civarında büyüdüğünü, aynı dönemde geçici verilere göre Doğan Yayın Holding’in reklam gelirlerinin lira bazında ise yüzde 20’ye yakın arttığını söyledi. Türkiye reklam pazarında ilk altı ayda internet, sinema, dergiler ve TV reklam harcamalarının diğer alanlara göre çok daha hızlı büyüdüğünü söyleyen Gedik, aynı dönemde reklam harcaması ortalamanın üzerinde olan sektörlerin başında telekom, gıda, elektronik ve içeceğin geldiğini, yüksek faizlerin etkisiyle geçen yıla göre yavaşlayan sektörlerin ise otomotiv, gayrimenkul ve mobilya olduğunu söyledi. Reklam pazarındaki paylarının yaklaşık yüzde 42 olduğunu söyleyen Gedik, gelecek 1.5 yıl içinde holding bünyesindeki tematik kanalların ve internetin etkisiyle pazar paylarında 1-2 puanlık artış öngördüklerini belirtti.

MARJLAR İYİLEŞECEK: Yazılı basında reklam gelirlerinin ikinci yarıda daha hızlı büyümesi, tasarruf tedbirlerinin ve TME’nin olumlu etkisi ile marjların geçen seneye göre iyileşeceğini tahmin ettiklerini söyleyen Gedik, "TV ve radyo yayıncılığında ise Star TV’nin geçen yıl DTV Holding bünyesine dahil olması ile birlikte sağlanan sinerji ilk etkilerini göstermeye başladı. Özellikle Kanal D’nin faaliyet kárlılığında çok önemli gelişmeler oldu. Yine bu yılın parlayan yıldızı D-Smart Projesi ise DTV bünyesine getirdiği pozitif ivmenin yanısıra yaratmaya başladığı değer ile doğru bir yatırım ve iş modeli olduğunu kanıtladı. Dolayısıyla, yapılan birçok yeni yatırıma rağmen 2007 sonunda Doğan Yayın Holding’in yüksek gelir artışına yakın bir faaliyet kár artışı ve marjlarda da geçen seneye göre bir miktar iyileşme gözlemliyor olacağız" dedi.

Süper Lig yayın ihalesi yenilenirse herkes kazanır

SONER Gedik, Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) Turkcell Süper Lig futbol maçlarının yayın hakkı ihalesini Mayıs 2008’de yenilemesinden umutlu olduklarını ve bu ihalenin olması durumunda kazanmak için "iddialı" olduklarını söyledi. TFF, 2004’teki ihaleyle Çukurova grubuna ait Digiturk’ün kazandığı ve Mayıs 2008’de süresi dolacak yayın hakkı süresini Digiturk ile yapılan yeni bir anlaşma ile 2010 yılına uzatmıştı. Ancak Gedik yayın hakkının bu şekilde uzatılmasının "şeffaflıktan uzak" bir işlem olduğunu söyledi ve şunları ekledi: "İhale Mayıs’ta yenilenirse bundan futbol takımları, federasyon ve tüketiciler kazanır. Çünkü Digiturk’ün şu anda yılda ödediği yaklaşık 120 milyon dolardan çok daha fazla bir rakamı, yani 180 milyon doları biz minimum rakam olarak teklif ettik" dedi. Gedik, yaptıkları minimum teklif tutarı için banka teminat mektubu da sağladıklarını ve TFF’nin bu tekliflerini reddetmesi ihtimalini düşünmediklerini belirterek, "Bizce bu teklifin hukuki bir altyapısı var. TFF de bu hukuki altyapıyı uygun görürse ihaleyi yenileyecektir. Biz Rekabet Kurulu’na da başvurduk. Bunun yenileneceğinden sadece biz değil, kulüpler de umutlu" dedi.

Doğan Gazetecilik’in stratejik ortak bulma şansı çok yüksek

REKABET Kurulu’nun onaylaması halinde hisselerinin yüzde 22’si Deutsche Bank’a geçecek olan ve son olarak bünyesine Vatan Gazetesi’ni katan Doğan Gazetecilik’in stratejik ortak şansını yüksek gören Gedik şunları söyledi: "Doğan Gazetecilik bünyesinde beş tane ulusal gazete var ama şu anda piyasa değeri çok düşük. Deutsche Bank’tan beklentimiz sinerji yaratması, şirketin yurtdışı atılımlarla farklı bir konuma gelmesine destek sağlaması. Doğan Gazetecilik bu konuma geldiğinde beş yıllık bir perspektif içinde Deutsche Bank çıkacak. Deutsche Bank beş yıl sonra kendi payını halka arz edebilir ya da stratejik bir ortağa satarak çıkabilir. Doğan Gazetecilik’te stratejik ortak alma ihtimali daha yüksek. Avrupa’dan bir şirketin Doğan Gazetecilik’e stratejik ortak olmasını yüksek bir ihtimal olarak görüyorum."

ATV ve Sabah ihalesine etik olmayacağı için girmeyiz

BU yıl yeni bir satın alma planlamadıklarını, yurtdışında görsel medya şirketlerinin FAVÖK çarpanlarının 20-25 kata ulaştığını oysa gelişmiş pazarlarda görsel medyada satın alınabilecek makul çarpan düzeyinin 11-12 olduğunu söyleyen Soner Gedik, TMSF’nin yakında Sabah Gazetesi ve atv için yapacağı ihalelere de "etik olmayacağı" gerekçesiyle katılmayacaklarını kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!