Dünya modasının en baÅŸarılı sosyal kampanyası Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Dünya modasının en başarılı sosyal kampanyası Türkiyede
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2002 00:00

1994'te ABD'de lanse edilen, sonra Brezilya, Avustralya, Kanada, Arjantin, Ä°zlanda, Yunanistan, Ä°ngiltere'nin katıldığı FTBC (Moda Meme Kanserine Karşı) kampanyası 17 Aralık'ta Ä°stanbul'da bir defileyle baÅŸlayacak. Kıyafet, çorap ve mayoda kullanılan 'likra' tipi ipliÄŸi yaratan DuPont firmasının desteklediÄŸi kampanya birçok maÄŸazada sürdürülecek. Moda tasarımcıları Bahar Korçan ve Ãœmit Ãœnal dışında 18 Türk mankenin desteklediÄŸi kampanya sayesinde Meme Vakfı ve Onkoloji Vakfı'na mali destek saÄŸlanacak.Moda Meme Kanserine Karşı kampanyası (FTBC), son yılların en baÅŸarılı sosyal kampanyalarından biri. Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi (CFDA) kampanya fikrini 1994'te ortaya attı. ABD'de erken teÅŸhisin çok önemli olduÄŸu bu hastalığa karşı bilinci arttırmak, meme kanseriyle ilgili araÅŸtırmaları desteklemek amacıyla baÅŸlatılan kampanyanın logosunu ünlü modacı Ralph Lauren çizdi. Kampanyanın lansmanı da muhteÅŸem oldu. O sıralarda eÅŸi baÅŸkan olan Hillary Clinton Beyaz Saray'da bir resepsiyon verdi. Naomi Campbell, Cindy Crawford, Helene Christensen, Linda Evangelista, Ä°man, Eva Herzigova, Kate Moss, Fernanda Tavares, Twiggy gibi en ünlü mankenler projede gönüllü olarak çalıştılar ve logolu tişörtlerle poz verdiler. ABD'de 20 milyon dolar toplanarak kanserle savaÅŸ için çalışan sivil toplum kuruluÅŸlarına aktarıldı. Åžu anda New York BeÅŸinci Cadde'nin ünlü maÄŸazası Saks, özel haftasonu satışları düzenleyerek kampanyayı destekliyor. 1999-2001 arasında toplam 6 milyon 245 bin dolar toplayan Saks bu parayı meme kanseriyle ilgilenen sivil toplum kuruluÅŸları ve araÅŸtırma gruplarına iletti.Kampanya Brezilya'da çok baÅŸarılı oldu. Logolu tişörtlerden ilk yıl 404 bin tane satıldı. Toplanan fon özellikle yoksul kadınlar için kullanıldı. ÖrneÄŸin bir hastaneye 3 bin metrekarelik bir alan eklendi, Gezici TeÅŸhis Merkezi kuruldu. Ä°ngiltere'de lansmanı Ä°ngiliz Vogue Dergisi 1996'da Londra Moda Haftası sırasında özel bir resepsiyonla baÅŸlattı ve birkaç yıldır destekliyor. O sıralar çok meÅŸhur olan Spice Girls Grubu da kampanyanın destekçilerinden biriydi.Yunanistan'daki kampanya ise 2001 yazında Amerikalı model Michelle Behannah ile baÅŸladı ve Yunanistan Kanser DerneÄŸi için 170 bin dolar toplandı. Ä°lk haftalarda 15 bin tişört satıldı ve manken Gisele'in resmiyle hazırlanan afiÅŸler Atina'daki bütün billboard'ları, otobüs duraklarını, dergileri kapladı. Åžu anda birçok ülke kampanyaya katılmayı düşünüyor. Bunların arasında Kolombiya, Ä°talya, Meksika, Hollanda, Peru, Singapur, Ä°spanya ve Venezuela var. Yeni yılda Türkiye ile birlikte Çin de kampanyaya dahil olacak.Kampanyanın uluslararası destekçisi olan ve hazır giyim sektörüne kendi icadı olan ‘‘lycra’’ ipliÄŸi saÄŸlayan DuPont Lycra, Türkiye'deki kampanyayı 17 Aralık'ta Ä°stanbul Topkapı Sarayı Darphane-i Amire'de bir defileyle baÅŸlatacak. Defileye Brezilyalı ünlü manken Fernanda Tavares de katılacak. Bahar Korçan ve Ãœmit Ãœnal'ın kıyafetleri sunulacak. PARA NASIL TOPLANACAK20 Aralık 2001-20 Ocak 2003 tarihleri arasında sürecek olan kampanyada, kampanyaya destek veren maÄŸazalarda kasa yanlarına ufak kutular konulacak. Tüketiciler satın aldıkları kıyafetlerdeki Lycra etiketlerini bu kutuya atacaklar. DuPont Lycra toplanan etiketler üzerinden belirlemiÅŸ olduÄŸu bir parayı Türkiye Meme Vakfı ve Onkoloji Vakfı'na bağış olarak verecek. Yani tüketiciden doÄŸrudan para alınmayacak. HANGÄ° MANKENLER DESTEKLÄ°YORArzum Onan, Azra Akın, Cansu Dere, Ceylan Saner, Ece Sükan, Gamze Özçelik, Gülsün Durak, Güzide Duran, Korel Kubilay, Nihan AkkaÅŸ, Özge Ulusoy, Sedef Avcı, Selin Toktay, Selma Ergeç, Sema ÅžimÅŸek, Sinem Güven, Tuğçe Kazaz, Yeliz Çalışkan.HANGÄ° MAÄžAZALAR KATILIYORDamat, Dagi, Fabrika, Ä°pekyol, Kiğılı, Mango, Marks&Spencer, Network, Oxxo, Puma, Sarar, Ten, Tiffany, Polo Garage.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!