GeriGündem DNA’nın uzayda oluştuğuna dair ilk kanıt elde edildi
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    2
    • A
      Yazı Tipi

DNA’nın uzayda oluştuğuna dair ilk kanıt elde edildi

refid:18450497 ilişkili resim dosyası

ABD Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) tarafından yürütülen araştırmada, uzayda DNA yapı blokları oluştuğuna dair ilk kanıt elde edildi. Yaşamı oluşturan genetik kodlar içeren DNA blokları, uzaydan Dünya’ya düşen meteor parçalarında ortaya çıkarıldı.

Meteorlar üzerinde yapılan araştırmaya göre, uzayda oluşan DNA blokları meteorlar ve kuyruklu yıldız çarpmaları sonucu Dünya’ya geldi ve yaşamın oluşmasında rol oynadı.

NASA’nın Goddard Uçuş Merkezi’nde görevli Dr. Michale Callahan, “İnsanlar 1960’lardan beri meteorlarda DNA kalıntıları buluyordu. Ancak bunların uzayda mı oluştuğu yoksa Dünya’daki yaşamdan mı etkilendiği anlaşılamıyordu… Ancak ilk kez, elimizde bu DNA bloklarının uzayda oluştuğuna dair delil var” dedi.

Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayımlanan çalışma, asteroit ve kuyruklu yıldızlardaki kimyanın, biyolojik moleküllerin önemli yapı bloklarını oluşturabildiğini ortaya koydu. Yapılan çalışmada, Goddard ve ekibi karbon zengini 12 meteor numunesi üzerinde analiz gerçekleştirdi.

Antarktika’dan getirilen meteor parçaları formik asit solüsyonundan geçirildikten sonra sıvı kromatografiye tabi tutuldu. Bu şekilde numunelerdeki bileşenler ayrıştırıldı. Ardından, spektrometre altında incelenen bileşenlerin kimyasal yapıları ortaya çıkarıldı. Sonuçlar, yaşam için gerekli DNA bloklarını içeren Dünya’da değil ancak uzayda oluştuğunu gösterdi.

Haber Yorumlarını Göster