Diyanet'ten konuşma adabı

Güncelleme Tarihi:

Diyanetten konuşma adabı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2006 10:41

Diyanet İşleri Başkanlığı, telefonla konuşurken "’Alo’ yerine ’buyurun’ deyin", "Telefon alıcısına doğru öksürmeyin, hapşırmayı, burnunuzu silmeyin" önerisinde bulundu.

Diyanet İşleri Başkanlığı, telefonun yaygın haberleşme araçlarından biri olduğunu belirterek, konuşurken dikkat edilmesi gereken konulara işaret etti.

Başkanlık, Diyanet takviminde vatandaşlara şu önerilerde bulundu:

"-Telefonunuzu en çok 4 kere çaldırın ve gülümseyerek açın. Tebessümle beraber harekete geçecek yüz kaslarınız, ses tonunuzu etkileyecek, kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır,

-Arayan sizseniz öncelikle kendinizi tanıtın. Karşınızdakinin durumunun konuşmak için uygun olup olmadığın öğrenin,
-Çalan telefonu açtığınızda ’buyurun’ demek kuru bir ’Alo’dan daha çok kulağa hoş gelecektir,

-Diğer kişinin söylediklerini ve ihtiyaçlarını anlamak için çaba gösterin,

-Suskunluk en iyi yanıt olduğunda susup dinleyin. İyi bir sebep olmadıkça diğer kişinin sözünü kesmeyin,

-Telefon hattının diğer ucundaki kişi ve yanınızdakilerle aynı anda konuşmamaya özen gösterin,

-Gereksiz sözlerle konuşmayı uzatmayın,

-Telefon defteriniz telefonun yanında olsun,

-Polis, itfaiye, ambulans gibi önemli telefon numaralarını açıkça görünebilecek bir yerde bulundurun,

-Bir topluluk içerisinde otururken çalan cep telefonunuzla yüksek sesle konuşmak, hem yanınızdaki insanlara, hem de çevrede oturanlar saygısızlık olacaktır. Buna dikkat edin,

-Direkt telefon alıcısına doğru, öksürmeyin, hapşırmayın, burnunuzu silmeyin. Özür dileyip başınızı çevirerek bu ihtiyacınızı gidermeniz en doğru davranış olacaktır,

-Konuşmayı adeta bir ’sözlü el sıkışma’ iyi dilek ve temennilerle bitirmeye dikkat edin."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!