Cuma namazı saat kaçta? 7 Haziran tarihli Cuma namazı saatleri

Güncelleme Tarihi:

Cuma namazı saat kaçta 7 Haziran tarihli Cuma namazı saatleri
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2019 10:50

Mübarek Ramazan Ayı’nı geride bırakan vatandaşlar, bir cuma gününe daha erişmenin mutluluğunu yaşıyor. Müslümanlar, cuma namazı ibadetini yerine getirmek için saat araştırması yapıyorlar. Peki, cuma namazı saat kaçta? 7 Haziran tarihli Cuma namazı saatleri

Haberin Devamı

Cuma namazının 7 Haziran tarihli saati Türkiye’nin dört bir yanındaki vatandaşlar tarafından merak ediliyor. Cuma namazını cemaatle birlikte kılacak olanlar, kendi ikamet ettikleri veya bulundukları şehirdeki en yakın camiye gidecekler. Peki, cuma namazı bugün saat kaçta kılınacak? 7 Haziran tarihli Cuma namazı saatleri

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan namaz ve ezan saatleri takvimine göre, İstanbul’da 13:08'de, Ankara’da 12:52'de okunacak.

Cuma namazı kaç rekâttır?

Cuma namazının farzı iki rekâttır. Bunun yanında farzdan önce dört rekât, farzdan sonra dört rekât olmak üzere sekiz rekât da sünneti vardır (Kâsânî, Bedâî’, I, 269).
İmam Ebû Yusuf’a ve İmam Muhammed’e göre ise farzdan sonra kılınacak sünnet bir selamla dört ve bir selamla iki rekât olmak üzere toplam altı rekâttır. Bu görüşün Hz. Ali’den rivayet edildiği nakledilmektedir (Kâsânî, Bedâî’, I, 285).

Haberin Devamı

Cuma hutbesinde yapılan duaya “amin” demek caiz midir?

İslam âlimleri, gerek cuma hakkındaki hadisleri, gerekse Resûlullah’ın (s.a.s.) uygulamasını göz önüne alarak hutbenin esasını teşkil eden rükünler ile sahih bir hutbede uyulması gereken şartları ve hutbenin adabını tespit etmişlerdir (Kâsânî, Bedâiu’s-sanâî, II, 196). Hatip hutbe irad ederken cemaatin konuşmasının doğru olmadığını ifade eden hadisler vardır (Buhârî, Cumua, 36; Müslim, Cumua, 11; Muvatta, Cuma, 6; Ebû Dâvûd. Salât, 237; Tirmizî, Salât, 256; Nesâî, Cumua, 22). Hanefi ve Şâfiîler bu hadislere dayanarak zaruret olmadıkça hutbe esnasında konuşmayı mekruh; Hanbelî ve Mâlikîler haram kabul etmişlerdir (Kâsânî, Bedâiu’s-sanâî, II, 198; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, I, 429-430). Diğer taraftan yine Resûlullah’ın (s.a.s.) uygulamasını göz önüne alan İslam âlimleri hutbede müminlere dua etmenin mendup veya rükün olduğunu söylemişlerdir (Kâsânî, Bedâiu’s-sanâî, II, 196).

Buna göre, hutbenin dinlenmesi, bu esnada başka işlerle uğraşılmaması, konuşulmaması gerekir. Ancak, Hz. Peygamberin (s.a.s.) ismi anıldığında sessizce salavat okunması, hatibin duasına ‘âmin’ denmesi, konuşma olarak değerlendirilmediğinden, bunların yapılmasında bir sakınca yoktur (Bkz. Kâsânî, Bedâiu’s-sanâi’, I, 264; İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, III, 35).

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!