Gündem Haberleri

    CNN, BBC ve Bloomberg’in Rusya’da fişi çekildi

    Nerdun HACIOĞLU/MOSKOVA
    15.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Dünyanın önde gelen üç yayın kuruluşunun ekranı Rusya’da karardı. Rus milyarder Viktor Vekselberg’in sahibi olduğu Akado adlı internet ve kablolu televizyon operatörü söz konusu kuruluşların Rusya’da yayın lisansı almamalarını gerekçe göstererek 10 Temmuz’dan bu yana bu kanalların yayınını kesiyor.

    CNN, BBC ve Bloomberg, Rusya’nın Moskova ve St. Petersburg gibi büyük şehirlerinde kablo üzerinden yayın yapıyordu.

    Hükümet yanlısı İzvestiya gazetesine açıklama yapan Akado Genel Müdürü Denis Riçka, üç kanalın yayının kesilmesinde siyasi neden aranmaması gerektiğini öne sürerek, “Rusya yasalarındaki yeni düzenlemeye göre ülkemizde yayın yapan tüm yabancı medya kuruluşlarının 1 Mart 2012 tarihine kadar Rusya’da kardeş şirket kurarak yayın lisansı alması gerekiyordu” açıklamasını yaptı. Rusya’daki muhalefet ise yerli medyanın yönetim tarafından kontrol altına alınmasının ardından sıranın yabancılara geldiğini iddia ediyor.

    Etiketler: gündem
    Son Dakika Haberler
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı