Çağlayan meydanı temeli atıldı

Güncelleme Tarihi:

Çağlayan meydanı temeli atıldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2010 16:22

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Avrupa'nın en büyük adalet sarayının ortaya çıktığı Çağlayan'da yolların kesiştiği noktanın yer altına alınmasının en akılcı yol olduğunu ve 6 ay sonra buranın mükemmel hale geleceğini söyledi.

Haberin Devamı

Topbaş, Çağlayan Kavşağı ve meydan düzenlemesinin temelinin atılması nedeniyle düzenlenen törende yaptığı konuşmada, İstanbul'un en önemli probleminin ulaşım olduğunu söyledi.

Topbaş, İstanbul'un trafik sorununu çözmek için ciddi yatırımlar yaptıklarını, bütçenin yüzde 55'ini ulaşım yatırımlarına ayırdıklarını, geçmişle mukayese edildiğinde İstanbul'da trafikte ciddi bir yoğunluk bulunmasına karşın, geçmişte konuşulan tek çift plaka uygulamasının bugün konuşulmadığını hatırlattı.
Yapılan ölçümlerde geçmişte bir aracın trafikte kalma süresinin 54 dakika iken, şu anda 43 dakikaya düştüğünü, toplu ulaşımda alternatiflerin geldiğini, raylı sistemlerin geliştiğini, metrobüs ve deniz ulaşımında ciddi yatırımlar yapıldığını anlatan Topbaş, artık insanların araç almayı tercih etmediğini söyledi.
Topbaş, yaptıkları kamuoyu yoklamasına göre metrobüs hattında, günde yaklaşık 40 bin aracın trafikten ayrıldığını, bin 226 minibüsün devreden çıktığını, ekonomiye ve çevreye katkısının dışında metrobüsün trafikteki akışkanlığa büyük katkı sağladığını söyledi.

ULAŞIM YATIRIMLARI

Topbaş, “Artık her hangi bir noktada kilitlenip kalmıyorsunuz. Aracın içinde hapsolmuyorsunuz. Yavaş da olsa akıyor. Ama geçmişte olduğu gibi şehir içinde 120 kilometre ile gidemezsiniz. Geçmişte yollar açıktı. Artık bu bitti. Şehirlerde 60 kilometrenin üzerine çıkılması da zaten yasak. Bu şehir bir ülke gibi. Bir yerden bir yere gitmek için 40-50 kilometre gidiyorsunuz. Şehir içi kısa ulaşım hattı değil ki” diye konuştu.

İstanbul'da 16 noktada 4 milyar lira ulaşıma yatırım yaptıklarını, 2,5 milyar TL'lik yatırımın devam ettiğini ifade eden Topbaş, 231 kavşağı bitirdiklerini, 17 kavşak inşaatının devam ettiğini, şehre 405 kilometre ham yol kattıklarını söyledi.

Topbaş, devraldıkları 44.1 kilometre metro ve raylı sistem hattını 78.7 kilometreye çıkardıklarını, yaklaşık 58 kilometrelik metro inşaatının devam ettiğini kaydetti.

Ulaşım için yaptıkları diğer bir raylı sistem projesinin de Beşiktaş'tan başlayacak bir metro hattı olduğunu belirten Topbaş, Mecidiyeköy, Çağlayan,
Kağıthane, Alibeyköy, Gaziosmanpaşa, Tekstilkent ve Mahmutbey'e uzanacak bu hattın, halen yapımı sürmekte olan Otogar-Bağcılar-Mahmutbey metro hattına entegre olacağını ve ayrıca Bahçelievler-Bakırköy-İDO iskelesine gidecek bir hat bulunduğunu anlattı.

Topbaş, “Takriben 1.5 milyar dolarlık sistem. Siz karar aldığınız, Ana Muhalefet 'Sayın Gökçek ve Topbaş'a kıyak' dediler. Ama ilk adımı siz İzmir'de attınız. İzmir Belediyesi'nin yıllarca yapamadığı raylı sistemini gidip yaptınız. Nasıl bir kıyaksa önce o kıyak CHP'ye düştü. Bu kıyak daha bize gelmedi. Hükümet ve belediye olarak bir asla siyasi bir tavır koymaksızın, kurumsal taassup göstermeksizin hizmet yapıyoruz. Hizmet insanımıza, ülkeye yapılıyor. Biz hizmetimize hiç usanmadan yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Çağlayan'da yapılan bu projenin de önemli bir hizmet olacağını ifade eden Topbaş, “Avrupa'nın en büyük Adalet Sarayı'nın ortaya çıktığını, yolların kesiştiği Çağlayan'da trafiğin yer altına alınmasının en akılcı yol. Burayı yer altına aldığımız zaman mükemmel hale gelecek. Buraya 6 ay süre tanındı. Önemli meydanlardan bir tanesi ortaya çıkıyor” dedi.

İSTANBUL VALİSİ MUTLU

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu da, İstanbul'un en önemli meydanlarından olan Çağlayan'a Adalet Sarayı'ndan sonra ikinci büyük yatırım yapıldığını, meydan düzenlemesi ve kavşağın 6 ay sonra hizmete açılacağını söyledi.

İstanbul'da her gün 650 aracın trafiğe çıktığını, kentin trafik sorununun çözümü için ciddi bir güç birliği ve işbirliği yaptıklarını ifade eden Mutlu,
kentin her yerinde yapılan altyapı hizmetleriyle İstanbullu'nun daha mutlu rahat ve konforlu günleri yakalayacağını söyledi.

Törende konuşmaların ardından Ulaştırma Bakanı Yıldırım, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş ve İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Aykut Cengiz Engin, butona basarak kavşak meydan düzenleme işinin temelini attı.

Öte yandan, tören alanına gelen bir grup kadın da, kavşak ve meydan düzenlemesi nedeniyle evlerine ilişkin yıkım kararı alındığını belirterek, bu karara tepki gösterdi.

MEYDAN VE KAVŞAK DÜZENLEMESİ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İl Özel İdaresi ve Karayolları Genel Müdürlüğü işbirliğiyle yapılacak olan Çağlayan Kavşağı ve meydan düzenlemesi kapsamında Çağlayan Kavşağı 2 katlı kavşak haline getirilecek ve trafik yer altına alınacak.

Bu çerçevede 13 bin metrekarelik alanda toplam 700 metre uzunluğunda bir alt geçit yapılacak ve Çağlayan Meydanı 22 bin metrekarelik yayalaştırılmış bir alana sahip bir meydan haline gelecek.

Proje ile Mecidiyeköy katılımı-Çağlayan Kavşağı arası köprülü kavşak ve bağlantı yolları ile Adalet Sarayı yerleşkesinin gerek Mecidiyeköy katılımı, gerekse D-100 İstanbul-Edirne devlet yoluna entegrasyonun sağlanması da amaçlanıyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!