GeriGündem Bursa'nın artık "sinirbilim laboratuvarı" var!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bursa'nın artık "sinirbilim laboratuvarı" var!

Bursa'nın artık "sinirbilim laboratuvarı" var!

Uludağ Üniversitesi (UÜ) Eğitim Fakültesinde düşünme, muhakeme, algı, öğrenme ve öğretim alanlarında yapılacak bilimsel çalışmalarda kullanılmak üzere "sinirbilim laboratuvarı" kuruldu.

Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü'nden yapıllan yazılı açıklamaya göre, UÜ Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğretim üyelerinden Doç. Dr. Ahmet Kılınç'ın yürütücülüğünde devam eden "Epistemik Açıdan Farklı Özelliklere Sahip Bireylerin Bilimsel Metinlerle İlgili Muhakemelerinin Göz Takip ve Beyin Haritalama Yöntemleriyle İncelenmesi" adlı bilimsel araştırma projesi kapsamında kurulan laboratuvarda, farklı bilimsel metinleri okuyan bireylerin göz hareketleri ve beyinlerinde hangi bölgelerin aktif olarak kullanıldığına ilişkin veriler toplanacak.

Projede, Eğitim Fakültesinden Doç. Dr. Adem Uzun ve Araştırma Görevlisi Mehmet Demirbağ ile Abant İzzet Baysal Üniversitesinden Yrd. Doç. Dr. Sefa Dündar, yardımcı araştırmacı olarak görev yapacak.

Kılınç, "sinirbilim laboratuvarı"nın Türkiyie'de sadece birkaç üniversitede sosyal bilim çalışmaları için kullanıldığını, UÜ'de kurulan laboratuvarın da projeden sonra düşünme, muhakeme, algı, öğrenme ve öğretim gibi temalarda birçok bilimsel çalışmanın altyapısını oluşturacağını belirtti.

"Sinirbilim"in özellikle eğitim ve psikoloji çalışmalarında son yıllarda artan bir şekilde kullanıldığını aktaran Kılınç, açılan bu laboratuvarın UÜ'de de bu alanlardaki bilgi üretiminin artmasına büyük katkıları olacağını ifade etti.

"Sinirbilim laboratuvarı"nda, göz takip ve EEG cihazı ile kişilerin okuduğu metnin veya gördüğü görsellerin beynin hangi bölgesini harekete geçirdiği belirleniyor. Bu verilerden yola çıkarak kişilerin düşünme, muhakeme, algı, öğrenme yetenekleri tespit edilebiliyor. Bu tür laboratuvarlarda elde edilen veriler ışığında kişilere özgü eğitim yöntemleri belirlenebildiği gibi, toplumun algılama özellikleri dikkate alınarak hedef kitle odaklı etkili reklamlar, iletişim biçimleri, web sayfaları gibi tasarımlar da yapılabiliyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle