Böyle de reklam olmaz ki!

Güncelleme Tarihi:

Böyle de reklam olmaz ki
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 30, 2001 00:00

GEÇTİĞİMİZ günlerde gazetelerden birinin spor sayfasında, futbolcu Sergen Yalçın'ın kalbinin sorunlu olduğunu belirten bir haber yer alıyordu. Haberde İstanbul Memorial Hastanesi'nin antetli káğıdına yazılmış bir yazının da görüntüsü vardı. Hastanenin İletişim Departmanı'nın duyurusunun, gazetenin spor servisine fakslandığı anlaşılıyor.Duyuruda özetle, hastanenin Kardiyoloji Departmanı'na muayene için başvuran Sergen'de, bu bölümün uzmanları tarafından yapılan muayeneden sonra nabız yavaşlaması belirlediği için ileri tetkik önerildiği belirtiliyor.Bir ünlü kişinin, bir kuruluşun müşterisi olması, o kuruluş için bir övünç kaynağıdır, bunu reklamlarında kullanmak isteyebilir, bu çok doğal. Ancak söz konusu olan bir hastane olduğu zaman işler değişiyor. Olay bir ticarethane-müşteri ilişkisi gibi nitelendirilemez. Her ne kadar özel bir hastane de olsa, temel amacı ticaret de olsa, hiçbir hastane, sağlık kuruluşu ya da hekim, hastalarına ait bilgileri, hastanın izni dışında yayınlayamaz, reklamında kullanamaz. Tıp etiği ve deontoloji adı verilen kurallar, ahlaken olduğu kadar, yasal olarak da buna izin vermez.Ben, Kardiyoloji Departmanı'nın hepsi birbirinden değerli uzmanları, hepsini çok sevdiğim ve saydığım hekim kardeşlerimin bu duyurudan haberlerinin olmadığını sanıyorum. Çünkü tüm hekimler, tıp eğitimleri sırasında deontoloji dersleri görürler. Bilirler ki, sadece meslektaşları tarafından izlenecek bilimsel yayınlarda bile hastaların isimleri yayınlanmaz, bilimsel amaçlı olarak resimleri yayınlanacak ise tanınmalarını engelleyecek önlemler alınır.İşte bu nedenlerle, söz konusu duyurudan, Sergen'i muayene eden meslektaşlarımın bilgilerinin olmadığını düşünüyorum. Sanıyorum ki, hastanenin İletişim Departmanı'nda çalışan meslekten olmayan kişilerin, hastane için bir reklam fırsatı olarak görüp heyecana kapılmalarının bir sonucu olarak böyle bir duyuru yayınlandı.Hata yaptılar. Hem deontolojik açıdan hata yaptılar hem de reklam açısından... Sanıyorum ki hiç kimse, sağlığıyla ilgili bilgileri, kendi izni olmadan oraya buraya açıklayan bir hastaneye güven duymaz. Sağlığın giderek bir ticaret aracı haline geldiği bir gerçek ama, en azından bizim gibi bazıları buna rıza göstermiyor. Sağlık kuruluşlarının yöneticilerinin biraz daha dikkatli ve hasta haklarına saygılı olmalarını bekliyorum.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!