Güncelleme Tarihi:
Türk ekonomisinde yaÅŸanan ekonomik krizin tüketicinin boya talebini ertelemesine neden olduÄŸunu kaydeden YiÄŸitbaşı, bu geliÅŸmeden iç piyasada boya üreten 300 firmanın da ``olumsuz`` etkilendiÄŸini açıkladı.Â
Türkiye`de kiÅŸi başına boya tüketiminin yılda 5.5 litre olduÄŸuna iÅŸaret eden YiÄŸitbaşı, bunun AB ülkeleri ortalamasının ise ortalama 20-25 litre olduÄŸunu kaydetti. Türk boya pazarının önemli potansiyele sahip olduÄŸunu, ancak kriz ortamlarında talebin diÄŸer ihtiyaçlara göredaha kolay ertelendiÄŸini belirten YiÄŸitbaşı, ``Boya ihtiyacı sadece erteleniyor ama yok olmuyor. Bu ertelemenin önümüzdeki dönemlerde talebi büyük ölçüde artıracağını umut ediyoruz`` dedi.Â
Ekonomik krizin sektörde rekabeti yoğun şekilde artırdığına değinen Yiğitbaşı, şunları söyledi:
``Türkiye`de 300 boya üreticisi firma, ithal markalar ve merdiven altı üretim nedeniyle daralan piyasa koÅŸullarında sektörün rekabeti fiyat ve iskonto boyutunda tüm ÅŸiddetiyle devam ediyor. Fiyat rekabetifirmalar için dezavantajlar getirir. Çünkü üretimde kullandığımız girdilerin yüzde 65`i, ithalata dayalıdır. Dolayısıyla döviz deÄŸeriyleürün fiyatı bire bir ilgilidir. Türk boya sanayinin kurucusu olan YaÅŸar Boya TopluluÄŸu fiyatlarla deÄŸil, ürünlerinin kalitesiyle pazardayeralmayı tercih etti. Boya sanayiinde ucuz boya, tüketiciye pahalı ancak kaliteli boyadan daha pahalıya mal olur.``Â
Yabancı ortaklık   Â
YiÄŸitbaşı, inÅŸaat boyaları, deniz boyaları, deri ve tekstil boyaları, mobilya boyaları, endüstriyel boyalar, oto boyaları konularında faaliyet gösterdiÄŸini ve holdingin boya grubunda yeralan ÅŸirketlerinin yıllık toplam cirolarının 328 milyon dolar olduÄŸunu bildirdi.Â
YaÅŸar Boya Grubu ÅŸirketlerinin her tür yabancı ortaklığa açık olduÄŸuna dikkat çeken YiÄŸitbaşı, YaÅŸar Boya Grubu`nun dünya ligine çıkmış tek Türk firması olduÄŸunu belirtti. YiÄŸitbaşı, ``Yabancı ortaklıklarla büyümeyi hedefliyoruz. Bize artılar getirecek her tür yabancı ortaklığa hazırız`` dedi.Â(a.a)