Borcunu ödemeyen müşteriye internette teşhir cezası

Güncelleme Tarihi:

Borcunu ödemeyen müşteriye internette teşhir cezası
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2001 00:00

DAYANIKLI tüketim malı satan firmalar, dernek ya da örgütleri adına internette siteler oluşturuyor. Bu sitelerde, borcuna sadık olmayan müşterileri listeler halinde yayınlıyor. Böylece, hem sektördeki meslektaşlarını borcuna sadık olmayan müşterilere karşı uyarıyor, hem de bu müşterileri internette teşhir ederek, cezalandırıyor.FİRMALAR, peş peşe yaşanan ekonomik krizlerin ardından ödeme güçlüğüne giren müşterilerine karşı şimdi de, ‘‘internette teşhir’’ silahını kullanmaya başladı. Bu kuruluşlar, dernek ya da örgütleri adına internette oluşturdukları sitelerde, borcuna sadık olmayan müşterileri listeler halinde yayınlıyor. Bu yolla, hem sektördeki firmalar uyarılıyor, hem de borcunu ödemeyen müşteriler internette teşhir edilerek, cezalandırılıyor.Adana Dayanıklı Tüketim Malları Satıcıları Derneği'nin (ADASAD) başlattığı ‘‘internette teşhir’’ uygulaması, diğer illere de sıçradı. Adana'nın ardından şimdi, Mersin ve Antakya'daki dayanıklı tüketim malları satıcıları da, borcuna sadık olmayan müşterilerin teşhiri için internette siteler hazırlamaya başladı. LİSTE KABARDIArkadaşımız Zeliha Aslan'ın yaptığı araştırmaya göre, Adanalı dayanıklı tüketim malları satıcılarının internette oluşturduğu bu listeye kriz öncesi ayda ortalama 66 kişi eklenirken son iki ayda listeye eklenenlerin sayısı 2 bin kişiyi buldu. Böylece, Adana'da aldığı beyaz eşyaların borcunu ödemeyenlerin sayısı 10 bine ulaştı.Şubat krizinin ardından borç takan müşteri sayısında patlama yaşandığını savunan Adana Dayanıklı Tüketim Malları Satıcıları Derneği Başkanı Ertuğrul Aymergen, borcuna sadık olmayan müşterilere karşı dernek üyelerini uyarmak için internette site oluşturduklarını söyledi. Üyelerinin internete bağlanarak, taksitle mal almak isteyen müşterinin borcuna sadık olup olmadığını kolayca öğrenebildiğine de dikkat çeken Aymergen, ‘‘İnternetteki bu sitemizde yer alan sakıncalı tüketici listesini her 15 günde bir yeniliyoruz. Ayrıca, üye firmalara, satış öncesi bu listeye bakmaları için uyarıda bulunuyoruz. Ayrıca, oluşturduğumuz ‘Alo bilgi hattı' aracılığıyla da üyelerimizin listeye ulaşmasını sağlıyoruz’’ dedi.Listede yer alan müşterilerle ilgili olarak da bir değerlendirme yapan Aymergen, ‘‘Listede yer alan müşteriler arasında bu işi meslek haline getirenler olduğu gibi kriz nedeniyle ödeme güçlüğüne girenler de var. Bu nedenle, tamamı için art niyetli dememiz mümkün değil. Ancak, üyelerimizden gelen bilgiler, kriz sonrası aldığı ürünün borcunu ödememeyi meslek haline getirenlerin sayısında büyük oranda artış olduğunu gösteriyor. Bu da, genellikle kredi kartı borçlarının taksitle satılan ürünlerle kapatılmaya çalışılmasından kaynaklanıyor. Taksitle alınan ürünler, ambalajı bile açılmadan spot piyasada değerinin yarı fiyatına peşin satılıyor. Müşteri, aldığı nakitle, borç kapatmaya çalışıyor. Ancak, alınan ürün spot piyasada değerinin çok altında satıldığı için belki banka borcu kapatılıyor ama, bu kez daha büyük borç altına giriliyor. Sonunda tüketici, kendini çıkmazda buluyor’’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!