Borçlarımı ödemek için seks filmi çekmek zorunda kaldım

Güncelleme Tarihi:

Borçlarımı ödemek için seks filmi çekmek zorunda kaldım
Oluşturulma Tarihi: Kasım 10, 2003 00:00

Direklerarası'nın Selanikli güzel kantocusu Vasiliki ile Malatyalı yakışıklı klarnetçi Abdurrahman'ın dört çocuÄŸundan biri Ãœlkü Erakalın. 55'inci yılını sürdürdüğü sanat geçmiÅŸinde Türk sinemasında 190 küsur filminde yönetmen ve senarist olarak imzası var, o bir rekortmen. Hem de konservatuvar kökenli bir piyanist ÅŸarkıcı-besteci, hem de Türk basınının yaÅŸayan en eski söyleÅŸi yazarlarından biri. Onun tek serveti 45 yıllık eÅŸi Nebahat ile oÄŸulları Hakan, Murat, Devrim ve 5 torunu ve de film karelerine hapsettiÄŸi anıları. Cahide Sonku'dan Belgin Doruk'a, Nevin Aypar'dan Neriman Köksal'a, Türkan Åžoray'dan Hülya KoçyiÄŸit'e, Fatma Girik'ten Filiz Akın, Hülya AvÅŸar'a kadar sinemanın bütün starları onun kamerasının önünden geçmiÅŸ....Düşmedim, bu yolu seçtim- Efsane kadın Cahide Sonku'yla ilk tanışmam, kendi ÅŸirketim adına çevirdiÄŸim ‘‘AyÅŸecik Sokak Kızı’’ filminde oldu. Filmindeki Gül Ana rolü onun için biçilmiÅŸ bir kaftandı. Kabul etti, istediÄŸi parayı hemen verdirttim ve karşılıklı teÅŸekkürlerle ayrıldık. Filmin bir günlük iÅŸi vardı telefon çaldı, açtım Cahide Hanım. Acele benimle özel görüşmek istediÄŸini söyledi, davet ettim. Yarım saat sonra odama giren kadın birkaç hafta önce konuÅŸtuÄŸum mahcup, ezik, nazik Cahide hanım deÄŸildi. Dik bir sesle ‘‘Ülkü Bey, oynadığım bu role karşılık ne ücret ödeyeceksiniz?’’ dedi. Åžaşırdım, ‘‘Bu rolü karşılığı para size ödendi, kızınız için ev kiralayacağınızı söylemiÅŸtiniz’’ dedim. Eliyle masaya vurup ‘‘Siz benimle alay mı ediyorsunuz, koskoca Cahide Sonku'yu böyle komik bir para karşılığı oynatmaya utanmıyor musunuz?’’ dedi ve ayaÄŸa fırladı. Cahide hanıma istediÄŸi parayı ödedik, o da aramızda sanki hiçbir olay geçmemiÅŸ gibi öpücüklerle yanımdan ayrıldı. Öylesine alkole tutkundu ki, istediÄŸi paralar sonunda 5 liraya kadar indi. Daha sonra onu son filmi ‘‘Mıstık’’ta kızı Ender'le bir araya getirdim. Filmin çekimi boyunca onu her sabah kendi isteÄŸiyle yattığı Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nden zimmetle kendim alıp akÅŸam yine kendim doktoruna teslim ettim. Bir gün neden bu durumlara düşüğünü ima ettiÄŸimde, 'Ben düşmedim, ben bu yolu seçtim'' dedi. YenerciÄŸim, her ÅŸeye raÄŸmen 1950'lerin en büyük starı, tiyatronun, sinemanın taçlı kraliçesi, elmas topuklu ayakkabılarından ÅŸampanya içilen Cahide bir rüyaydı.Zeki Müren’i nankörlükle suçlayanlar- Cahide Sonku, vefatından önce bir rakı sofrasında ‘‘Zeki Müren nankörün biridir’’ deyince bir sarsıntı geçirdim. O Cahide ki, Zeki Müren'i henüz öğrenciyken keÅŸfetmiÅŸ, ‘‘Beklenen Åžarkı’’ filmini çevirtip adını afiÅŸlerin başına yazdırmıştı. Filmin kadrosunda Bedia Muvahhid, Jeyan Mahfi Ayral, Melahat İçli, Sami AyanoÄŸlu gibi devler var, Ä°smet Ay figüran. Ne ilginçtir, Zeki Müren de son konuÅŸmalarımızda Cahide hanımdan nefretle söz edip ‘‘Benim sırtımdan milyonlar kazandı’’ dedi. Gün geldi, Zeki beyin yıllarca yanından ayırmadığı rahmetli Melahat İçli'den ‘‘Ona bütün yaptıklarım haram olsun, meÄŸer ne kadar nankörmüş’’ sözlerini duydum. Sadri’nin Ajda’ya attığı gol - Sadri Alışık, Ajda Pekkan ve Esen Püsküllü'yle ‘‘Şoför Deyip Geçmeyin’’ filmini çekiyoruz, yıl 1964. Ajda'yla bu 5. filmim, sinemayı hiç sevmediÄŸini her defasında davranışlarından, mimiklerinden okuyorum. Bu filme iyice isteksiz geliyor, sette odasına kapanıp kimseyle görüşmüyor, selamı bile yok. Sadri de, ben de illallah diyoruz ama, filmi bitirmek zorundayız. Neyse, o gün akÅŸama kadar son sahneleri çekip paydos ettik. Ajda yıldırım hızıyla eÅŸyalarını toplayıp hepimize tek tek veda edip ayrılırken özellikle Sadri'ye dönüp ‘‘Çolpan Hanım'a selamlar’’ dedi. Rahmetli SadriciÄŸimin bıyık altından gülerek anında aÄŸzından dökülen sözler hálá kulaklarımda: ‘‘Kim diyeyim hanımefendi?..’’Klasik olan on filmimi yeniden çekeceÄŸimSinemada klasikleÅŸen 10 filmini bugünkü teknikle yeniden çekeceÄŸim. Dudaktan Kalbe, Veda Busesi, Kanlı Nigar, Ä°ki Çizgi Arasında, Dudaktan Kalbe, Gözleri Ömre Bedel, Beklenen Åžarkı, Kadın Severse, Ãœvey Ana ve Bir Kadının Evrakı Metrukesi. Göksel Ersoy Avrupai kiÅŸiliÄŸiyle sinemamıza eÄŸitimli, üst düzey seyirci getirdi, kaliteyi yükseltti. Ayrıca çok beyefendi, iÅŸini seven de bir yıldızdır. Borçlarımı ödemek için Ali PoyrazoÄŸlu, Bülent KayabaÅŸ, Aydemir AkbaÅŸ ve Hadi Çaman'la 1970'lerde seks ağırlıklı 10 film yönetmek zorunda kaldım, bundan dolayı hiç piÅŸmanlık duymuyorum. Zerrin Egeliler'in üst düzey bir emniyet görevlisi olan sevgilisi onun sadece benim filmlerimde oynamasına izin verirdi. Soyunmayı bir görev bildiÄŸi için mert ve güvenilir bir kadın olan Zerrin Egeliler'e hep saygı duydum.Hayatımda beyazperdede ilk ve son kez Memduh hocanın zoruyla bir AyÅŸecik filminde manav rolünde göründüm.Ayhan Işık çok usta bir oyuncu deÄŸildi, ama istenileni yapan, müthiÅŸ kiÅŸilik ve disiplin sahibi bir stardı.Vahi Öz çok ilginç bir adamdı, bir ara Türk müziÄŸinin ünlü sesi Saime Sinan'la evlendi. Sonradan öğrendim ki, Saime Hanım boyuna dövermiÅŸ Vahi beyi.1947'de girdiÄŸim Ä°stanbul Belediye Konservatuvarı'nın BeÅŸiktaÅŸ'taki yatılı bölümünde piyano hocam, Erkin Koray'ın annesi Vecihe Koray'dı. Flüt hocam Muzaffer Tema ise yıllar sonra benim yönettim birçok filmde rol aldı.YeÅŸilçam'da en çok film çeken yönetmen galiba benim, yaklaşık 200 filmim var, diziler hariç. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!