Bolu Tüneli fiyaskosu

Güncelleme Tarihi:

Bolu Tüneli fiyaskosu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2001 00:00

Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Abdülkadir Akcan, Bolu Dağı geçiÅŸinde depremde meydana gelen hasar nedeniyle Ankara-Ä°stanbul otoyolunun aynı güzergahta devam edemeyeceÄŸini, tünelin by-pas edileceÄŸini açıkladı.Akcan, Bolu Tüneli'nin by-pass edilmesiyle 59 milyon 120 bin 607 dolar tasarruf saÄŸlanacağını, bunun karşığılında otoyolun sadece 2 km uzayacağını ve projenin aynı sürede tamamlanacağını söyledi. Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Abdülkadir Akcan bugün düzenlediÄŸi basın toplantısında, tünelde meydana gelen deprem hasarları nedeni ile sigortadan 70 milyon 120 bin 607 dolar alacaklarını, hasarın, sigorta ÅŸirketince 12 Kasım'a kadar ödeneceÄŸini söyledi.Akcan, düzenlediÄŸi basın toplantısında, Anadolu otoyolu Bolu Dağı GeçiÅŸi Projesinin tamamının, Genarali-Kent sigorta ÅŸirketine sigorta ettirildiÄŸini ve yaÅŸanan depremler sonucu oluÅŸan zararın tamamının bu ÅŸirket tarafından ödeneceÄŸini bildirdi.Sigorta ile sürdürülen görüşmelerin sonuçlandığını açıklayan Akcan, hasar gören kesimlerden Viyadük-1'in tüm masraflarının sigorta tarafından karşılanmak kaydıyla, müteahhit Astaldi-Bayındır ortak giriÅŸimi tarafından en son teknoloji ve standartlar kullanılarak tamiredilip, depremden önceki konumuna getirileceÄŸini kaydetti. Akcan, diÄŸer hasarlı kesim olan Bolu Tüneli Elmalık giriÅŸi için yapılan tüm masrafların ise sigorta ÅŸirketi tarafından defaten ve nakden Karayolları Genel Müdürlüğü'ne ödeneceÄŸini anlattı. Bakan Akcan, Elmalık tarafında beton kaplaması yapılmayan bölümde zemin boÅŸalması sonucu meydana gelen göçükte zemin örselenmiÅŸ olduÄŸundan, tünelin bu bölümünün by-pass yapılarak geçileceÄŸini ve böylece depremden sonra hiç çalışma yapılmayan tünel alanında inÅŸaat çalışmalarına hemen baÅŸlanacağını bildirdi. Eski güzergahın temizlenmesi için 250-408 milyon dolar kaynak ve 7 yıl süre gerektiÄŸini ifade eden Bakan Akcan, Bolu Dağı otoyolu geçiÅŸinde yapılan çalışmalar için bugüne kadar 420 milyon dolar harcama yapıldığını, by-pass güzergah üzerinden proje tamamlandığında toplam 694 milyon dolar harcanmış olacağını söyledi. Eski güzergahın 753 milyon dolara malolacağını, by-pas güzergahın ise toplam maliyetinin 694 milyon dolar olduÄŸunu ifade eden Bakan Akcan, böylelikle 59 milyon dolar tasarruf saÄŸlanmış olacağını vurguladı. Güzergahın yaklaşık 2 kilometre, tüm yol uzunluÄŸunun ise 1,5 kilometre uzadığını belirten Akcan, buna karşılık tünel geçiÅŸinin kısalması nedeniyle maliyetin yaklaşık 60 milyon düştüğünü kaydetti. Bakan Abdulkadir Akcan, Bolu tüneli için ödenecek tazminatın ikiz kulelerden sonra en büyük ödeme olacağına da dikkati çekti.     Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!