Bir safkanın yeniden doğuşu

Güncelleme Tarihi:

Bir safkanın yeniden doğuşu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 1998 00:00

Haberin Devamı

Efsane, yeniden yollara düşüyor. 1980'li yılların başında gözden düşen Maserati, eski kalite ve güvencesinde yeniden üretilmeye başlandı. Maserati'nin yeni modeli, tam bir kalite abidesi ve önümüzdeki mart başında gaza basıyor.

Maserati'nin İtalyan spor otomobilleri arasında çok özel bir yeri var. Çünkü geçmişi hem Ferrari'den, hem de Lamborghini'den öncelere uzanıyor. 1920'li yıllarda yalnızca yarış otomobili olarak üretilen Maserati, bir efsane haline gelince, 1950'lerin başında spor binek otomobilleri de üretmeye başladı. 1980'lere kadar Ferrari ve Lamborghini'yle birlikte en prestijli üç spor otomibil markasından biriydi.

Ancak 80 ve 90'lı yıllar Maserati'ye yaramadı. Herkesin alabileceği bir spor otomobil üretme sevdasına kapılan De Tomaso yönetimindeki Maserati, kaliteden taviz vermeye başlayınca marka bir anda gözden düştü.

Geçtiğimiz yıl FİAT grubunun kontrolüne geçen ve yönetimi Ferrari'ye verilen Maserati, yeniden doğuşa hazırlanıyor. Ferarri, Maserati'nin yönetimini ele alınca önce üretilmekte olan otomobillerin kalitesini düzeltme yoluna gitti. ‘‘Ghibli’’ ve ‘‘Quadroporte’’ modelllerinde 650'yi aşkın noktada yenilik yaptı.

Son olarak da yepyeni bir modelle hayranlarının karşısına çıkıyor. Maserati, geçmişin anılarını yaşatan, efsanevi Mistral'in, Baro'nın, Khamsin'in, Merak'ın soyundan gelme bir otomibil üretti: Maserati 3200 GT... Yeni model, önümüzdeki mart ayından itibaren yollarda salınmaya başlayacak.

Guigaro'nun dizayn ettiği otomobilin son yıllarda üretilen Maserati'lerle uzaktan yakından alakası yok. Tam bir kalite abidesi. Her türlü konforu, sportif bir hava ve sürüşle birleştiren Maserati 3200 GT'nın tasarım ve yapım aşamasında, Ferrari'nin bütün bilgi birikiminden faydalanılmış. Sonunda Ferrari güç ve kalitesinde, ancak daha ucuz bir otombil ortaya çıkmış.

Maserati 3200 GT, süspansiyon sisteminden motor teknolojisine kadar pek çok konuda yenilik getiriyor. Gaz teli ortadan kaldırılarak otomobilin durumuna göre sürücünün istediği akselerasyonu sağlayan bir sistem koyuldu. Viraj güvenliğini sağlamak için 450 ayrı yol ve sürüş pozisyonuna göre programlanmış bir bilgisayırın kontrol ettiği süspansiyon sistemiyle aracın yol tutuşu garanti altına alındı.

İlk yıl için toplam satış hedefi 100 adet olan Maserati 3200 GT, 3 yıl içinde 7 bin adet satmayı hedefliyor. Açılabilir tavanlı 3200 GT Spyder ise 2001 yılında yollarda olacak. Ama bu muhteşem safkanın fiyatı biraz fazla: 120 bin dolar. Ancak her şeye rağmen, benzerlerinden yüzde 50 daha ucuz...

Geçen yıl Fiat grubunun kontrolüne geçen ve yönetimi Ferrari'ye verilen Maserati, yeniden doğuşa hazırlanıyor.

Maserati'nin yeni modeli bir teknoloji harikası.

Teknik özellikleri

Silindir sayısı: V 8 turbo

Silindir hacmi: 3200 cc

Motor gücü: 6200 devirde 370 beygir

Tork: 491 nm

Son sürat: 280 km/s

0-100 km: 5.1 s

Ağırlık: 1500 kg

Şanzıman: 6 ileri



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!