Başarının formülü, müşteriye göre satış

Güncelleme Tarihi:

Başarının formülü, müşteriye göre satış
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 1999 00:00

Haberin Devamı

İnternet üzerinden elektronik ticaret yapan dokuz şirket birbirinden habersiz aynı yöntemi izleyerek büyük başarı elde etti. Müşterilerini tanıdılar, müşteriye göre ürün ve hizmet sundular, onları dinlediler...

E-ticaretin altından başarı ile kalkabilmek, bu işi üstlenen insanların dikkatli ve gayretli çalışmalarına dayanıyor. İşte başarılı şirketlerin izledikleri yollar:

DELL COMPUTER

Şirketin, arkasında profesyonel satış kadrosu ve müşteri memnuniyeti için hiçbir şeyden kaçınmayan yöneticileri var. Dell aslında internette gerçek dünyadakinden daha fazla hizmet vermiyor. Müşteri bulmak için kullandığı en ilginç yol, 400'den fazla kişinin çalıştığı bir şirket le anlaşmaya vardığında, Premier Page kurması. Bu sayede, iş yerindeki personel, internete girip bilgisayarları inceliyor, satın alıyor. 5 binden fazla şirkete Premier Page'lerle hizmet veriliyor.

FORD MOTOR

Ford yetkilileri, internet üzerindeki satışların, gerçek dünyadaki satışlardan daha çok gelir getirdiğini söylüyor. Ford’un başarısında Şirket Başkanı Jacques Nasser'in rolü çok büyük. Nasser, her hafta, internetteki sayfalarının Let's Chat bölümünde, bir bülten yayınlıyor. Bültende, yeniliklerden, tasarılardan bahsediliyor. Ayrıca her taşıtın, kendine ait bir sayfası bulunuyor.

PITNEY BOWES

Pitney Bowes, zarfların üzerine pul yapıştırmak için kullanılan makineleri üretiyor. Şirket sürekli yenilikleri izliyor. Bu yüzden de dört yıl önce, IBM'in satış müdürü yardımcısını kendi saflarına almış. Bugüne kadar internet üzerinde 25 bin ürün satmış. Şimdi VendorSite'ında satışlarını yapıyor. Alıcı ve satıcı açısından ucuza mal olan bir alışveriş sistemi kurmuşlar.

SUN MICROSYSTEMS

Sun'ın kullandığı yeni online sistem ile, çalışanları uygun iş pozisyonlarını takip edebiliyor, aralarında haberleşebiliyor ve işe yeni başlayanlara yol gösteriliyor. Şirket haricindeki insanların, Sun'da iş bulmak için yapacağı tek şey ise, şirketin web sitesine girmek. Sayfada java ile yazılmış bir e-kart var. Bu kart ziyaretçilerin CV bırakmaları için yapılmış.

YAHOO

Yahoo'ya üye olduğunuzda, her gün değişikliklerden haberdar ediliyor, sarı sayfalarına giriyor, doğum gününüzde bire-kart alıyor ve istediğiniz an küpelerinizi bile açık artırmaya çıkarabiliyorsunuz. Yahoo'nun 47 milyon üyesi var. İnternette yeni insanları hedefliyor. Şirket geçtiğimiz yıl, ilgi alanlarına dayalı bir sohbet ortamı yarattı. Bu yüzden de ziyaretçi sayısında büyük artış oldu.

NEXTCARD

NextCard'ın başarısı edindiği deneyimler sayesinde şirketin izlemesi gereken yolu çok iyi belirlemiş olan şirket kurucusu Jeremy Lent'e ait. NextCard, hedef kitlesini çok iyi belirlemiş ve o kitleye hitap etmeyi de büyük bir ustalıkla başarıyor. Müşteriler, ödemelerini zamanında yaparsa çeşitli bonuslar kazanıyor.

AMAZON.COM

Önceleri kitap satmak için kurulan Amazon, giderek ürün yelpazesini genişletip CD, bilgisayar ürünü vb. satışına başladı. Amazon, müşteriye sunduğu ürünleri, yine müşterilerin istekleri doğrultusunda belirliyor. Bu yüzden de rakipleri arasından sıyrılıyor.

FEDEX

Geçen yıllarda, müşterileri azalan FedEx, yöneticisi David Shoenfeld'in akılcı çözümü sayesinde bu krizi atlatmayı başardı. Shoenfeld, müşterilerle daha yakından ilgilenerek, onlara istediklerini sundu. Müşteriler, süprizlerden hoşlanmıyordu ve FedEx'in yenilikleri duyurmak için kullanabileceği en uygun ortam, internetti. fedex.com, 1994'te faaliyete geçti. Bugün 8 bin sayfasını, 209 ülkedeki müşterilerilerine sunabiliyor.

CISCO SYSTEMS

Şirketin müşterilerinin yüzde 73'ü, internet üzerinden siparişlerini veriyor. Bu yöntem zamandan büyük tasarruf sağlıyor. Web'deki sitelerinden şirkette neler olup bittiğini öğrenen müşterilerin, böylece şirkete olan güvenleri daha da güçleniyor. şirketin satış departmanı çalışanları, iyi bir anlaşmadan sonra müşterilerden teşekkür mail'leri alıyor. Bazen bu mail'lar şikayetler için de yazılıyor. Şirketin dış dünyaya bu kadar açık olması, hem kendi açılarından hem de müşterileri açısından faydalı sonuçlar doğuruyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!