Bankalar Birliği'nden sahte e-posta uyarısı

Güncelleme Tarihi:

Bankalar Birliğinden sahte e-posta uyarısı
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 18, 2005 00:00

Türkiye Bankalar BirliÄŸi, banka müşterilerine gönderilen dolandırıcılık amaçlı e-posta mesajları konusunda yurttaÅŸları uyardı ve hiçbir bankanın müşteri bilgilerini bu yolla talep etmediÄŸi, sistem veya bilgi güncellemesi yapmadığını açıkladı.Türkiye Bankalar BirliÄŸi'nden (TBB) yapılan açıklamada, son günlerde, YTL’ye geçiÅŸ sürecini fırsat bilerek, banka müşterilerine bankaların logo ve isimlerini içeren çeÅŸitli içeriklerde elektronik posta mesajları gönderildiÄŸine dikkat çekildi. Mesajlarda, "bazı bankacılık iÅŸlemlerinin ücretsiz ve hızlı bir ÅŸekilde gerçekleÅŸtirilmesi için müşterilerden, "kredi kartı ÅŸifre ve numaraları, CVC2 numaraları, internet ÅŸubesi ÅŸifre ve parolaları, anne kızlık soyadı, nüfus bilgileri ve benzeri gizli ve özel bilgilerinin" mesajın ekindeki linkte yer alan tablon doldurularak gönderilmesinin istendiÄŸi belirtildi. "BÄ°LGÄ°LERÄ° KESÄ°NLÄ°KLE VERMEYÄ°N"Açıklamada şöyle denildi: "Banka müşterilerinin dolandırılması niyet ve amacıyla hazırlanan bu mesajları gönderen kiÅŸi ya da kiÅŸilerin yakalanması için bankalar tarafından hukuki süreç baÅŸlatılmıştır. Dikkat edilmesi gereken en önemli husus, bankaların elektronik postalar aracılığıyla hiçbir ÅŸekilde müşterilerine ait bilgileri talep etmediÄŸi ve bu yollarla sistem veya veri güncellemesi yapmadığıdır. Müşterilerin kendilerine gönderilen elektronik postalarda talep edilen bilgileri kesinlikle doldurmaması, olası dolandırıcılık eylemlerine maruz kalınmaması için büyük önem arz etmektedir."SAHTE MASAJTBB’nin banka müşterilerini uyardığı e-posta yoluyla gelen sahte mesajlar şöyle :"Sayın Müşterimiz, Bankamızın siz müşterilerinin iÅŸlemlerini daha da hızlandırması için yılda bir kez bilgi güncellemesi yapacaktır. Hesabınızla ilgili iÅŸlemleri ve size daha iyi bir hizmet sunabilmemiz icin aÅŸağıda belirtilen Bilgi güncelleme sayfası üzerinden veya .... Bankası ÅŸubemizden bilgilerinizi teyit etmeniz gerekmektedir. Müşteri No, Parola ve 2. Güvenlik Åžifrenizi bilmiyorsanız boÅŸ bırakabilirsiniz. BoÅŸ bıraktığınız taktirde bankamız yetkilileri size verdiÄŸiniz telefon numarası ile ulaÅŸarak bilgi teyidi alacaklardır."Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!