Havayollarının en büyük masraflarının başında uçak yakıtı geliyor. Uçakların ağırlıklarıyla ile birlikte yakıt harcamaları da artıyor. Kısaca havada taşınan her ağırlık yakıttan çalıyor. British Airways 2000 yılına kadar servisteki uçakların ağırlıklarını azaltarak yıllık 25 milyon dolarlık kâr sağlamayı planlıyor. Uzun mesafeli uçuşlarda ağırlık nedeniyle daha çok yakıt harcayan B747'lerin hafifliğini sağlamak için ikram kutularının, fırınların, servis arabalarının hafif malzemeden üretilmesi, yeni ve hafif yolcu koltukların kullanılması planlanıyor. Ayrıca uçakta kullanılmayan video ve ses kasetleri de yüklenmeyecek. Özellikle Uzakdoğu seferlerinde uygulanmaya başlancak bu yeni projede bir uçuşta elde edilecek 100 kiloluk indirimin yıllık uçak başına getirisi 165 bin 500 dolar. Toplam 65 adet B747'ye sahip olan BA'nın sadece Jumbo filosundaki yıllık tasarrufunun 10 milyon 757 bin dolara ulaşması bekleniyor.[Ana Sayfa] [Gündem] [Ekonomi] [Dünya] [Yaşam] [Dizi] [Spor] [Yazarlar] [Ekler] [Standart karakterler]
button