Avrupa’dan recm kınaması geldi

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’dan recm kınaması geldi
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 26, 2005 00:00

Türkiye’nin de imzaladığı Ä°slam Konferansı Örgütü (Ä°KÖ) bildirgesinde ‘AB’nin ÅŸeriat kanunlarında yer alan recm uygulamasını insanlık dışı bulan tavrını, ülkelerin iç iÅŸlerine karışmak’ olarak niteleyen ifadeye, Avrupa’dan kınama geldi.Avrupa Konseyi (AK) bünyesinde etkinlik gösteren bazı kadın dernekleri, AK Genel SekreterliÄŸi’ne Türkiye’yi eleÅŸtiren bir bildiri gönderdiler. Bildiride AB müzakere süreci içinde bulunan Türkiye’nin bu metne imza koymasının ‘geriye gidiş’ olduÄŸu vurgulandı. AK’de Türkiye’yi savunan CHP’li Gülsün Bilgehan Toker, Türkiye’nin Ä°KÖ’nün 1969’dan bu yana üyesi olduÄŸunu hatırlattı. Ä°KÖ’nün tek laik üyesinin Türkiye olduÄŸunu vurgulayan Bilgehan, bu tür zirvelerde laikliÄŸe aykırı hükümlere genel çekince konulduÄŸunu söyledi. Ancak kadın dernekleri Türk yetkililerin, ‘İKÖ’nün ilkelerini mi, AB’nin ilkelerini mi savunduÄŸunu açıkça ortaya koyması’ gerektiÄŸini bildirdi. Toker bu durumu bir soru önergesiyle TBMM gündemine taşıdı. Toker, DışiÅŸleri Bakanı Abdullah Gül’ün yanıtlanması istemiyle TBMM BaÅŸkanlığı’na verdiÄŸi soru önergesinde, bildirgede yer alan ifadenin, Türkiye’nin katılmaya çalıştığı AB ile laik, demokratik cumhuriyetin temel ilkelerine tamamen ters olduÄŸunu ifade etti. Toker, ‘Bu konularda sessiz kalmak, zina olayı ile çok yara almış olan uygar ülke tanımımıza ve yürüttüğümüz Avrupa BirliÄŸi politikamıza zararlı olmaktadır’ dedi. Toker, önergesiyle hükümetin ÅŸeriat kanunları ve recm konusundaki görüşlerini de öğrenmek istedi. Ancak bu soru nedeniyle önergesi TBMM BaÅŸkanlığı’ndan ‘iç tüzüğe aykırı olduÄŸu gerekçesiyle’ geri döndü. TBMM BaÅŸkanlığı bu sorunun istiÅŸare nitelikli olduÄŸu için yanıtlanamayacağını belirtti.Önergenin iÅŸleme konmamasına bir anlam veremeyen Toker, BaÅŸkanlığın iç tüzüğe aykırı bulduÄŸu soruyu çıkararak ikinci bir önerge hazırladı. DÄ°YANET Ä°ÅžLERİ’NE GÖREKadın imam erkeÄŸe namaz kıldıramazDÄ°N Ä°ÅŸleri Yüksek Kurulu’nun 2 yıl önce aldığı bir karara göre, kadınların diÄŸer kadınlara imamlık yapmaları caiz, ancak kadının erkeklere imamlığı caiz deÄŸil. Diyanet Ä°ÅŸleri BaÅŸkanlığı Din Ä°ÅŸleri Yüksek Kurulu’nun 2002 yılında verdiÄŸi ‘Kadının Ä°mameti’ kararında, kadınların namazda imamlık yapmasının, bir kadının diÄŸer kadınlara imamlığı ve kadın-erkek karışık cemaate veya sadece erkeklere imamlığı olarak iki kısma ayrıldığı belirtilerek, şöyle deniliyor: ‘Kadının hemcinsleri olan diÄŸer kadınlara imamlığı konusunda, Hz. Peygamber’in (s.a.v) hanımlarından Ãœmmi Seleme ve Hz. AiÅŸe’nin kadınlara imam olarak namaz kıldırdıklarına, bu durumda öne geçmeyip ilk safın ortasında durduklarına ait ilk devir hadis kaynaklarında bilgiler vardır. Kadınların günlük beÅŸ vakit namazda olduÄŸu gibi, teravih namazında da diÄŸer kadınlara imamlık yapmaları ls1am fakihleri tarafından caiz görülmüştür.’Kararda, Ä°mam Ahmed, Ebu Sevr, Müzeni, Taberi, Ä°bn Teymiyye gibi alimlerin, kadınların ‘zaruret halinde’ erkeklere de imamlık yapabileceÄŸini söyledikleri görüşüne yer veriliyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!