Attığı her adımı nakte çeviren aile

Güncelleme Tarihi:

Attığı her adımı nakte çeviren aile
Oluşturulma Tarihi: Eylül 04, 2011 00:00

Kardashianları nasıl bilirsiniz? Anne Kris (55) ve çocukları Kourtney (31), Kim (30), Khloe (26) , Robert (23), Kendall (15) ve Kylie (13) Hollywood’un en çok konuşulan ailesi. Üstelik ne oyunculuk yetenekleri parlak ne de model olacak kadar güzel vücutları var. Buna rağmen, sadece hayatlarını ifşa ederek geçen yıl Angelina Jolie, Tom Cruise ve Sandra Bullock’tan daha fazla kazandılar. Anne-menajer Kris Jenner, ailesinin reality showlardan kazandığı ünü 65 milyon dolarlık bir işletmeye çevirdi

Neden Kardashianlar? Neden Kardashian soyadını taşıyan tüm çocukların kavgaları, alışveriş alışkanlıkları ve ağda randevuları tüm Amerikalıların merak konusu? Adını ilk kez, dört yıl önce çıkan seks kasediyle duyduğumuz Kim Kardashian neden şu an Google’da en fazla aranılan dördüncü kişi?
Ülkenin yarısı nefret etse de diğer yarısı neden sadece ünlü oldukları için ünlü olan aileyi hayranlıkla izliyor? Ailenin hem annesi hem de menajeri Kris Jenner, bu soruyu, “Bizde herkesin kendiyle özdeşleştireceği bir karakter var. Reality şovumuz annesinin eski kafalı veya babasının fazla katı olmasından utanan kişiler için bir umut oluyor. Birçok kişi bana gelip şovumuz sayesinde kendi hayatındaki sorunları nasıl daha kolay atlattığını anlatıyor” diye yanıtlıyor.
/images/100/0x0/55ea8d25f018fbb8f8876067


Jenner ve ailesi, beş sezondur Amerikan Enternainment Channel (E!)’deki reality şovda hiçbir sınır tanımadan hayatlarını ifşa ediyor. Tam da bu nedenle yalnızca yaşadıkları hayatı çok kârlı bir işe çevirdiler.

ÇOCUKLAR ŞİRKET ŞEMASI GİBİ

Sekiz kişilik ailenin başından geçenleri, evdeki hallerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlatan ‘Keeping Up With Kardashians - Kardashianlara Baş Edebilmek’ adlı reality şov sürerken, geçen yıl Kardashianlar, Angelina Jolie, Sandra Bullock ve Tom Cruise’dan daha fazla para kazandı: Tam 65 milyon dolar. Bu paranın yüzde 10’u doğrudan menajer Kris Jenner’ın cebine gidiyor. Çocuklarını bir şirketin organizasyon şemasına dizer gibi konuşlandıran Jenner, bu yüzdeyi son kuruşuna kadar hak ediyor.
Aile, ‘erişilebilirlik’ stratejileriyle üç mecradan para kazanıyor: Sosyal medyada hayranlarla etkileşim (Ailenin Twitter’da toplam 13 milyon takipçisi var), en çok satan ürün ve markaların satışı ve her hafta üç buçuk milyon kişinin seyrettiği reality şov.

Peki sistem nasıl işliyor? Aslında onlar yüklü bir maaş sağlayan reality şov, Kardashian Şirketi için bir pazarlama platformu. ‘Keeping Up With Kardashians’ın dışında ilk solo reality şovunun yıldızı Khloe Kardashian, “Bu şovlar bizim için 30 dakikalık bir reklam” diye itiraf ediyor.
Sosyal medyada da çok aktif Kardashianlar. Kim’in sosyal medyayı kullanma başarısından sonra anne Kris tüm çocuklarını sık sık tweet atmaları, blog ve Facebook sayfalarını güncellemeleri için teşvik etti. Çünkü bu sayede potansiyel müşterileriyle iletişimde kalıyorlar.

Sadece Kim’in 6 milyon Twitter takipçisi var. Giydiği ayakkabıdan, kullandığı parfüme her şeyi merak konusu. Bu durumu nakte çevirmek yine anne Kris’in fikri: Hayranların en çok Kim gibi kokmak istediği anlaşıldı, adını taşıyan parfüm Sephora mağazalarında en çok satılan ürün oldu.
Kim şu an sadece bir markanın adını Twitter’a yazmak veya linkini vermek için en az 25 bin dolar alıyor. Sosyal medyada o kadar etkililer ki, şirketler aileyle yaptıkları kontratlara mutlaka Twitter’da üründen bahsedilmesiyle ilgili bir madde koyduruyor.

TELEVİZYONDAN KİTABA PARFÜMDEN GİYSİYE HER YERDELER
/images/100/0x0/55ea8d25f018fbb8f8876069

Bugünlerde Kardashianları televizyon ve sosyal medya dışında her yerde görebilirsiniz; kitapları ‘Kardashian Confidential’ (Kardashianların Gizli İlişkileri) geçen aralıktan beri 275 bin siparişle New York Times’ın en çok satanlar listesinin başında. Kim’in adını taşıyan parfüm geçen yıl en çok satan ürünler arasındaydı. Yaz için Sears zincir mağazalarında kız kardeşlerin adını taşıyan yeni bir giyim koleksiyonu çıktı. Başka şirketlerle çalışmakla yetinmiyorlar, kendi adlarını taşıyan cilt bakımları, kıyafet koleksiyonları, makyaj malzemeleri, ayakkabı ve likör çıkarıyorlar. Bu yıl, Las Vegas’taki Mirage Oteli’nde tüm ürünleri bir arada satacakları Kardashian Khaos (Kardashian Kaosu) adlı dükkanlarını açıyorlar. Otelin başlı başına bir Kardashian mabedi olması planlanıyor; anahtar kartlarını ve kumar makinelerini de Kardashian fotoğrafları süsleyecek, 4 bin 338 odadaki minibarda Kardashian marka su ve parfüm bulunacak.

ETKİNLİK BAŞINA EN AZ 100 BİN DOLAR ALIYOR

Kim Kardashian herhangi bir etkinlikte görünmek için 100 ila 250 bin dolar talep ediyor. Uluslararası etkinliklerde bu rakam 1 milyon dolara çıkıyor. Khloe ve Kourtney ise 25’er bin dolar alıyor. Kız kardeşlerin her biri, kapak olduğu dergiyi diğer yıldızlardan daha fazla sattırıyor. Kim’in kasımda kapak olduğu W 2010’un en fazla satan ikinci , eylülde kapak olduğu Allure ise birinci dergi oldu. Kourtney’in, Life and Style dergisinde hamileliğini anlatması aileye 300 bin dolar kazandırdı.

DÜĞÜNLERİ BİLE PARA KAZANDIRIYOR

Khloe, Los Angeles’ta yapılan düğünün fotoğrafları için OK dergisinden 300 bin dolar aldı. Geçen ay, basketbolcu Kris Humphries’le evlenen Kim’in düğünü ise 30 milyon dolara mal oldu. Fakat bu, Kardashianlar için yalnızca bir yatırımdı. Zira düğünün yayın haklarını People dergisi ve E! televizyonu satın aldı.

ERMENİ AİLESİNE GELİN GİTTİ SUYU ŞARABA ÇEVİRMEYİ ÖĞRENDİ

Kardashian İmparatorluğu’nun başındaki Kris eski bir hostes. İlk evliliğini ABD’deki meşhur O.J. Simpson davasının avukatı Robert Kardashian’la yaptı. 1990’da boşanana kadar Kris eldekileri akıllıca kullanıp para kazanmanın sırlarını öğrendi. 1991’de ikinci evliliğini eski Olimpiyat şampiyonu atlet Bruce Jenner’la yaptı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!