Askerden imam-hatip tasarısına tepki

Güncelleme Tarihi:

Askerden imam-hatip tasarısına tepki
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 13, 2003 00:00

Genelkurmay Ä°kinci BaÅŸkanı Orgeneral Ä°lker BaÅŸbuÄŸ, TBMM'ye sunulan yükseköğretime giriÅŸ sistemini deÄŸiÅŸtiren yasa tasarısının Anayasa'nın ilgili maddelerine uyumlu olduÄŸu konusunda ''ciddi endiÅŸeleri bulunduÄŸunu'' belirterek, ''Amaçları açık ÅŸekilde topluma anlatılmayan konuların neden öne çıkarıldığını anlamakta güçlük çekiyoruz'' dedi. Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, Diyanet Ä°ÅŸleri BaÅŸkanlığı'nın din hizmetleri için yıllık tahmini kadro ihtiyacının 5500 olduÄŸunu kaydederek, imam hatip liselerinin 25 bin olan yıllık mezun sayısının neden artırılmak istendiÄŸini anlamakta güçlük çektiklerini ifade etti.      Genelkurmay BaÅŸkanlığı Karargahı Ä°nönü Salonu'nda, ''Türk Silahlı Kuvvetleri unsurlarının güvenlik ve istikrara katkı yapmak amacıyla Irak'a gönderilmesi'' konusunda bir basın bilgilendirme toplantısı yapıldı.     Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, toplantının ikinci bölümünde gazetecilerin sorularını yanıtladı.     Bir gazetecinin, ''Ä°mam hatip ve meslek liseleri mezunlarına üniversiteye giriÅŸte kolaylık saÄŸlayan düzenlemeye ne diyorsunuz?'' sorusu üzerine, Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, ülke olarak; Irak, Kıbrıs, Ege sorunları gibi ulusal güvenliÄŸi, AB-Türkiye arasındaki ortaklık görüşmelerinin baÅŸlaması gibi geleceÄŸi ilgilendiren hayati konularla karşı karşıya bulunulan bir süreçte, toplum içinde gerginlik yaratacak giriÅŸimlerin ülke çıkarlarına uygun olmadığını düşündüklerini söyledi.     Türkiye'nin eÄŸitim sisteminin, YÖK de dahil olmak üzere iyileÅŸtirmeye ihtiyacı olduÄŸuna inandıklarını ifade eden Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, bütün ülkeyi ilgilendiren bu tür çalışmaların ilgili kurumlarla karşılıklı uzlaşı içinde yapılmasının önemine dikkati çekti. YÖK konusunda Ãœniversitelerarası Kurul ile hükümet arasında uzlaşı yolunun açılmasından ümitlendiklerini dile getiren Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, şöyle devam etti:     ''Ancak, hazırlanan kanun tasarısının TBMM'ye sevk edilmiÅŸ olması, uzlaşı ümitlerinin azalmasına neden oldu. Kanun tasarısının Anayasa'nın ilgili maddelerine uyumlu olduÄŸu konusunda ciddi endiÅŸelerimiz vardır. EÄŸitim sisteminin temel sorunları varken, beklentimiz, öncelikle temel sorunların bütün olarak ele alınıp çözümlenmesidir. Amaçları açık ÅŸekilde topluma anlatılmayan konuların neden öne çıkarıldığını anlamakta güçlük çekiyoruz.''      MÄ°LLÄ° EĞİTÄ°MÄ°N TEMEL SORUNLARI     Bugün itibarıyla konuyla ilgili bazı incelemelerde bulunduklarını belirten Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, milli eÄŸitimin temel sorunlarından ilkinin normal lise öğrencilerinin durumu olduÄŸunu söyledi. 2003 yılında normal liselerden mezun öğrencilerin ne kadarının üniversiteye girdiÄŸi incelendiÄŸinde, ancak yüzde 8.2'sinin üniversiteye girdiÄŸinin görüldüğünü anlatan Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, ''Bu çok ciddi bir sorundur. Ãœzerinde durulması gereken ciddi bir konudur'' diye konuÅŸtu.     Diyanet Ä°ÅŸleri BaÅŸkanlığı'nın din hizmetleri için yıllık tahmini kadro ihtiyacının, ilgili kuruluÅŸlardan edinilen bilgiye göre 5500 olduÄŸuna iÅŸaret eden Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, sözlerini şöyle sürdürdü:     ''Buna ilave olarak, imam hatip liselerinden mezun olan yaklaşık 2000 kiÅŸinin de kendi alanında yükseköğrenime devam ettiÄŸini görüyoruz. Buna karşılık imam hatip liselerinden yıl itibarıyla mezun öğrenci sayısı 25 bindir.     Durumun böyle olmasına karşılık, 25 binin neden artırılmak istendiÄŸini anlamakta güçlük çekiyorum. Mezunların nerede kaldığını, ne olduÄŸunu takdirlerinize sunarım.''     Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, normal lise mezunlarına göre meslek lisesi öğrencilerin maliyetinin devlete 5-6 kat daha fazla olduÄŸunu da ifade ederek, ''Bu boyutu ile meslek okullarından mezun olanların neden kendi alanları dışına yönlendirildiÄŸini anlamakta zorluk çekiyoruz. Esas önemli olan, milli eÄŸitim ile ilgili sorunların ciddi ÅŸekilde sorgulanması ve çözüm için gayret sarfedilmesidir'' dedi.      TEVHÄ°DÄ° TEDRÄ°SAT KANUNU'NA UYGUN ÇÖZÃœMLER      Orgeneral BaÅŸbuÄŸ, milli eÄŸitimin sorunlarına çözüm bulunurken, Milli EÄŸitim Temel Kanunu'nun 32. maddesine ve Tevhidi Tedrisat Kanunu'nun 4. maddesine uyumlu çözümler üretilmesinin önemine inandıklarını vurgulayarak, ÅŸunları kaydetti:     ''Milli EÄŸitim Temel Kanunu'nun 32. maddesinin gerekçelerini, komisyon raporlarını incelerseniz, 32. madde ile getirilen deÄŸiÅŸiklikten güdülen temel amacın, 'imam hatip lisesi mezunlarının kendi alanlarındaki yükseköğrenime devam edebilmesinin saÄŸlanması' olduÄŸunu görürsünüz. Bu hususun deÄŸerlendirilmesini de takdirlerinize sunuyorum. Bu konuda temennimiz, aklıselimin galip gelmesidir.''Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!