GeriGündem Araba mı tanıttı yoksa Obama’yı mı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Araba mı tanıttı yoksa Obama’yı mı

Araba mı tanıttı yoksa Obama’yı mı
refid:19868485 ilişkili resim dosyası

Amerikalı oyuncu ve yönetmen Clint Eastwood’un rol aldığı ve Amerikan Futbol Ligi’nin final maçı olan Super Bowl’un devre arasında yayınlanan bir otomotiv reklamı, ABD’de siyasi tartışma yarattı.

Reklamın görüntüleri ve metniyle ABD Başkanı Barack Obama’nın reklamını yaptığı öne sürüldü.
2 dakikalık reklam spotunda otomotivin merkezlerinden biri olan Detroit, ABD ekonomik canlanmasına örnek olarak aktarılıyor. ‘Kirli Harry’ karakteriyle efsaneleşen 81 yaşındaki Eastwood, “İnsanlar işsiz kaldı, bu acı verici. Durumun toparlanması için ne yapmaları gerektiğini merak ediyorlar. Hepimiz endişeliyiz, çünkü bu oyun değil. Detroitliler ise bu konuda biraz daha fazla şey biliyor. Neredeyse herşeylerini kaybetmişlerdi. Ama hepsini toparladık. Şimdi Motor Kenti, mücadeleye devam ediyor” diyor.
Devlet parasıyla reklam
“Bu ülke bir yumrukla devrilemez” diye ekleyen Eastwood, “Evet bu devre arası. İkinci yarı başlamak üzere” ifadesini kullanıyor. Obama’nın Demokrat Partisi’nin rakibi olan Cumhuriyetçi Parti’nin stratejistlerinden Karl Rove, devletin kurtardığı Chrysler şirketinin şimdi bu paralarla başkanın reklamını yaptığını savundu. 2009 yılında neredeyse iflasın eşiğine gelen Chrysler, devletin 12.5 milyar dolarlık kurtarma girişimi sayesinde hayatta kalmıştı. Chrysler CEO’su Sergio Marchionne ise siyasi bir mesaj vermediklerini söyledi.
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle