Fraport: Antalya’nın turizm köprüsü oluruz

Güncelleme Tarihi:

Fraport: Antalya’nın turizm köprüsü oluruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2007 00:00

Antalya Havalimanı ihalesini kazanan Fraport-IC ortaklığı, önceliği turizme verecek. Fraport’un Strateji ve Pazarlama Direktör Yardımcısı Zafer Meşe, "Frankfurt ile Antalya arasında bir turizm köprüsü kuruyoruz" derken, Türkiye’deki yatırımlarını artırmayı planladıklarını söyledi.

ALMANYA’nın en büyük havalimanı Frankfurt’u işleten Fraport’un, IC ortaklığı ile işletimini üstlendiği Antalya Havalimanı’nda önceliği turizme verecek. Kırşehirli bir işçi ailenin çocuğu olan ve ihale sürecinde önemli görevler üstlenen Fraport’un Strateji ve Pazarlama Direktör Yardımcısı Zafer Meşe, Türkiye’nin Fraport’un turizm stratejisine çok uygun bir ülke olduğunu vurgularken, Frankfurt ile Antalya arasında bir turizm köprüsü kurmayı hedeflediklerini anlattı.

SABİHA GÖKÇEN’LE DE İLGİLİYİZ: Meşe, "Antalya havaalanı da bizim için en önemli bir projeydi. Bu yüzden de yönetim kurulu başkanımız Bay Bender (Wilhelm Bender) Antalya Havalimanı projesini kendi özel alanı olarak beyan etti" diyerek şöyle konuştu: "Türkiye bizim için çok önemli ve ilginç bir pazar. Bu yüzden Türkiye’ye yatırımlarımızı artırmayı düşünüyoruz. Türkiye gerek ulaştırma, gerekse turizm alanında geleceği parlak bir ülke. Mesela önümüzde Sabiha Gökçen Havaalanı projesi de var, bu ihalede de yer alacağız. Türkiye siyasi istikrarın sağlanmasından sonra, müthiş bir atılım sağladı. Özelleştirme işi de mükemmel bir şekilde yürütülüyor. Bu açıdan Türkiye’nin dünyada bir numaralı ülke olduğunu söyleyebilirim. Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Dalaman havaalanları son derece profesyonel ve hızlı biçimde özelleştirildi. Başka örneğini dünyada göremezsiniz."

TÜRK TURİZMİNİ DESTEKLEDİK: Antalya Havalimanı’nın işletmesini Fraport’un üstlenmesinin Türkiye’ye ne kazandıracağı konusunda ise Meşe, şöyle konuştu: "Türkiye’ye önümüzdeki 17 yıl içinde 3 milyar 197 milyon dolar para kazandıracağız. Bu meblağın yüzde 3’ünü hemen ödeyeceğiz. Ayrıca Antalya’ya gelen turistlerin büyük bir miktarı Alman. Biz Alman müşteriyi tanıdığımız için onları memnun edeceğiz. Frankfurt Havaalanı’nın 1’inci terminalinde last minute (son dakika) turizm şirketleri var. Biz buraya gelen müşteriyi özellikle Türkiye’ye yönlendirerek de Türk ekonomisine bir katkı daha sağlıyoruz. Almanya’da Frankfurt dışında Hannover, Saarbrücken, Haan gibi havaalanlarını işletiyoruz. Ama burada vurgulamak istediğim, biz bu projeyle, Frankfurt ile Antalya arasında bir turizm köprüsü kuruyoruz."

İYİ BİR DENEYİM ALIŞVERİŞİ: Aralarında Çin, Mısır, Lima, Senegal, Bulgaristan olmak üzere 30 civarında havaalanını kısmen ya da tamamen Fraport’un işlettiğini belirten Meşe, Türkiye’deki partnerleri IC ile de aralarında çok iyi bir deneyim alışverişi ve işbirliği bulunduğunu vurguladı.

3 ayda 30 kere Ankara’ya gittim

ANTALYA havaalanı projesini "çok çetin mücadeleler" sonucunda alabildiklerini dile getiren Zafer Meşe, şöyle konuştu: "Bizzat ben birbirini takip eden 4 ulaştırma bakanıyla görüşmek zorunda kaldım. 1’inci terminalin işletmesinin yabancı bir şirkete devredilmesi için 3 yıl uğraştık. 3 ay içinde Ankara’ya 30 kere gittiğimi biliyorum. Neyse ki bir süre sonra bu uygulama kalktı ve Türkiye’de belli bir istikrar sağlandı."

Fraport’ta 2 bin 700 Türk çalışıyor

FRAPORT
’ta 2 bin 700 kadar Türk ve Türk kökenli kişi bulunduğunu belirten, "Almanya’nın en büyük işvereni" dediği Frankfurt havaalanında ise 6-7 bin civarında Türk çalışan bulunduğuna dikkat çekti. Fraport’un Antalya Havalimanı’nın işletmesini almış olmasının çalışanları nasıl etkileyeceği konusunda ise şunları dile getirdi: "Biz zaten 1’inci terminali işletiyoruz. Burada herhangi bir değişiklik olmayacak. Orada çalışan personelimizden çok memnunuz. 2’nci terminalde ise IC’nin elemanı kalır. Diğer personele ilişkin olarak ise henüz somut bir düşünce taşımıyoruz. Bunu gelecek süreç gösterecek."

En önemlisi saatlik yolcu kapasitesi

HALEN
Fraport tarafından işletilen Antalya Havalimanı 1’inci Dış Hatlar Terminali Genel Müdürü Naci Alın, "1998’de Türkiye’nin ilk yap-işlet-devret terminal projesine girmiştik. Antalya’ya çok ciddi bir teklif vererek rekor kırdık. Hem Alman ortağımız Fraport hem de IC Grubu Türkiye’ye ve Antalya’ya çok güveniyor. Zaten bu güven olmasa bu kadar ciddi bir rakam veremezdik" diye konuştu. İhalenin asıl galibinin devlet olduğunu söyleyen Alın, çalışmalara 15 Eylül’de resmen başlayacaklarını belirtti. Alın, "Kapasite ile ilgili bir sorun gözükmüyor. Bizim için önemli olan saatlik yolcu kapasitesi. Bu da verimli kullanılarak planlama yapılabilir" dedi. Halen Antalya 1’inci Dış Hatlar Terminali’nin saatlik kapasitesi 3 bin, ikinci terminalin ise 4 bin yolcu. İç Hatlar Terminali’nin kapasitesi ise yıllık 2 milyon.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!