Ankara'nın Oxford'u

Güncelleme Tarihi:

Ankaranın Oxfordu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 1998 00:00

KUĞULU PARK'LA BAŞLIYORTunalı Hilmi Caddesi Kuğulu Park ile başlıyor. Karum da bu sakinliğe bakıyor. Ankara'yla özdeşleşen Kuğulu Park'ta ayaklarınızı uzatıp, kafanızı dinledikten sonra alışverişe başlayabilirsiniz. Bir İstanbullu için Ankara'da alışveriş etmek çok kolay ve rahat. Tabii rahatlığı sevenlerdenseniz!ALIŞVERİŞ VE MODADA DEĞİŞİMSon bir yıldır meşhur giyim firmaları, Ankara'daki yatırımlarını hızlandırdılar. Çünkü Ankaralılar dünyanın gözde markalarını çok sevdiler. Ankaralılar’ın çok sevdiği dünyanın gözde markaları ayrıca moda ve alışveriş merkezi Karum'un etrafına toplanıp, Tunalı Hilmi caddesini adeta Londra'nın ünlü Oxford Street'ine çevirdiler. Alışveriş ve moda alanındaki değişimi ve Ankaralılar’la, İstanbullular'ın farkını, modaevleri anlattı.SHOPPING MALL SEVGİSİÖzellikle gençler pek sevdi. Atakule’nin, Karum'a rakip olacağı düşünülmüştü ama bu gerçekleşmedi. Aksine o kadar tutulunca, ünlü markalar Karum'un etrafına yerleşti. Giyim firmalarına göre, Ankaralılar satın almaktansa, gezmeyi seviyor. Ancak satın alırken de, İstanbullular kadar müşkülpesent değiller.SİYAH VİTRİNLERAnkara'nın vitrinleri, İstanbul'dan farklı. Ankara'da siyah elbiseler sık sık vitrinlere çıkıyor. Devlet törenleri, resepsiyonlar, bayramlar Ankaralılar için hayli önemli. Giysiler koyu renklerden, yeni koleksiyonlardan seçiliyor.ANKARALININ ALIŞVERİŞ PROFİLİ Son bir yıldır Ankaralılar'ın lüks giysilere, ünlü markalara karşı ilgisinin arttığı özellikle yabancı firmaların yetkilileri tarafından bildiriliyor. Örneğin Marks & Spencer'ın Stratejik Planlama Departmanı bir profil hazırlamış. ‘‘Ankaralılar'ın yaşam seviyesindeki artış kaliteli ve yabancı markaların tüketimini olumlu yönde etkilemektedir’’ diyen raporda, tüketicinin artık daha fazla seçenek istediği belirtiliyor. Özellikle gençler ünlü markalara çok hayran. Ankara ve İstanbul insanı alışveriş yaparken birbirinden çok farklı.İşte temel ayırımlarAnkaralılar'ın memnuniyetsizlikleri daha az. İstanbullular ise ürünlere ve hizmetlere daha titiz ve eleştirel yaklaşıyorlar.Fiyat konusunda Ankaralılar daha hassas.İstanbullular önce kaliteye bakıyor, Ankaralılar fiyatla daha fazla ilgileniyorlar.Ankaralılar mağazaları daha sık ziyaret ediyorlar ancak alışveriş yapmıyorlar. İstanbul'da ise tam tersi.Ankaralılar alışveriş alanlarına yarım saat içinde ulaşabiliyorlar. Belediye otobüsü en sık kullanılan vasıta. Ankarılar'ın üçte biri yürüyerek alışverişe gidebiliyorlar.Ankaralılar taksitle alışverişi seviyor. İstanbul'da ise kredi kartı kullanılıyor.Ankaralılar sonbahar, kış aylarında resmi kıyafetler, ilkbaharda ise günlük kıyafetler satın almayı seviyorlar.Siyah, antik gold, kahverengi, lacivert Ankaralılar tarafından en çok tercih edilen renkler.Siyah elbise ve smokinAnkara'da Tunalı Hilmi'nin girişinde, Karum'un yanıbaşında Beymen çok şık bir mağaza açtı. Beymen, Ankaralılar'ın alışverişi söz konusu olduğunda, ‘‘protokole uygunluğun ön plana çıktığını’’ belirtiyor. 29 Ekim ve yılbaşında en çok satılan siyah uzun elbise ve smokin. Ankaralı işadamları koyu renk takımları tercih ediyor. Ama modayı da takip etmek isityorlar. Üç düğmeli ceket en çok sevilenlerden. Çok renkli kravat takılıyor.Ankara'da vitrinler gündemde olup bitenlere, yaşanan olaylara göre düzenleniyor.Ankara'da tekstilden önce diğer sektörler kendini gösterdi. Eğlence yerleri, kafeler açıldı. Film festivali, caz konserleri arka arkaya geldi. Gündelik yaşam kalıbı değiştikçe, Ankaralı daha şık giyinmek istedi.Ankaralı mağaza mağaza dolaşmak istemiyor. İhtiyaçlarını kadın, erkek, çocuk giyiminin birarada yer aldığı büyük mağazalardan karşlamayı tercih ediyor.Üniversiteliler etkilediEscada da Ankara'da mağaza açan dünya markalarından. Escada, üniversite öğrencilerinin özellikle Bilkent'in yabancı markaların tercih edilmesinde etkili olduğunu düşünüyor.Ankara insanı klasik giyimin yanısıra uzun yıllar kullanabileceği giysileri tercih ediyor.Aksesuarda canlı renkler tercih ediliyor. Böylece kıyafetlerin temel renklerde alındığı ve aksesuarlarla farklı şekillerde kullanıldığı söylenebilir.Ankaralı kadınlar yeniliklere daha açık. Erkekler tutucu. Derishow'un saptamalarına göre Ankara'nın üst düzey kesiminde, iş sahibi kadınlar arasında şıklık yarışı var. Bu kesim, özel ve farklı görünmek istiyor. Üst düzeyde çalışan Ankaralı kadınlar en az üç farklı şekilde kullanabileceği tek bir kıyafet almak istiyor.Ankaralı tüketici hakları konusunda bilinçli. Ve akılcı alışveriş ediyorlar.TUNALI HİLMİ'YE İNGİLİZ MARKASIİngilizlerin ünlü markası Marks & Spencer, hiç gecikmeden Ankara'da, Tunalı Hilmi'de çok şık bir mağaza açtı. Bununla kalmayıp, Ankaralı tüketicilerin İstanbullulardan farkını araştırdı ve yenilikler yapmaya karar verdi. Örneğin Ankaralı'nın taksitle alışverişi sevdiğini keşfeden Marks & Spencer, özel bir kredi kartı uygulamasını başlatmayı planlıyor.ÇOK GEZİYORLAR, AZ ALIYORLARAnkaralıların ‘‘window shopping’’e meraklı olduğu belirlenmiş. Yani vitrin, vitrin geziyorlar. Yeni gelen kıyafetleri takip ediyorlar. İstanbullular daha az geziyor ve daha çok satın alıyor. Ancak unutmamak gerekiyor ki, Ankara'da hayat daha pratik. İnsanlar 30 dakikada, alışveriş merkezine ulaşabiliyor.ŞIK DEKORASYONLARBeymen de geçtiğimiz aylarda çok katlı ve son derece lüks bir mağaza açtı. Dekorasyonu hayli güzel, rahat hatta Kuğulu Park'a bakan bir cafe bile var. Vitrin, Ankara'daki önemli günlere göre değişiyor. Çok şık siyah kıyafetler ve yabancı markaların vitrinde çokca yeraldığı dikkat çekiyor.ESKİGÜN SOFRA’SINI UNUTMAYINTunalı Hilmi caddesinde alışverişinizi yaparken Amerikanvari fast-food yiyebileceğiniz bir çok yerin yanısıra Burger King'in yanındaki binanın içinde Kahramanmaraş yemekleri yapan Eskigün Sofrası'na uğramazsanız yazık olur. [Ana Sayfa] [Gündem] [Ekonomi] [Dünya] [Yaşam] [Dizi] [Spor] [Yazarlar] [Ekler] [Standart karakterler]
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!