Akbank "Axess" i pazara sundu

Güncelleme Tarihi:

Akbank Axess i pazara sundu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2001 00:00

Akbank, harcamayla anında kazandıran ve kazanılanı hemen kullandıran kredi kartı Axess`i, pazara sundu. Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, Türkiye`de bireysel bankacılıkta önemli ve ciddi bir büyüme öngördüklerini söyledi. Yeni kartın tanıtımıyla ilgili düzenlenen toplantıya katılan Genel Müdür Kurtul, rekabet koÅŸullarının zorlaÅŸtığı ve deÄŸiÅŸimin hızlandığı günümüzde çok kapsamlı bir deÄŸiÅŸim programı baÅŸlattıklarını, bu deÄŸiÅŸim ile Türkiye`de bankacılığın alışılmış çehresini deÄŸiÅŸtirmeyi amaçladıklarını vurgulayarak, ``Yeni felsefemizin kilit kelimesi müşterilerimiz`` dedi. Axess`in Akbank`ın yenilikçi, yaratıcı, cesur ve müşteri odaklı bireysel bankacılık anlayışının en güzel örneÄŸi olduÄŸuna iÅŸaret eden Kurtul, ``Axess ile sadece müşteri beklentilerini karşılamayı hedeflemedik. Müşteri beklentilerini aÅŸmak için, hayalleri zorlamak için, büyüleyici bir kalite için bir ilk yaratmak istedik`` diye konuÅŸtu. Akbank Genel Müdür Yardımcısı Ä°lker Oral da, yeni bir kredi kartı çıkarmaya karar verdiklerinde müşterilerin farklı beklentilerini öğrenmeyi istediklerini, bu doÄŸrultuda da piyasa ve tüketici araÅŸtırmaları yaptıklarını söyledi. Mevcut kartlardaki ortak özelliklerden farklı bir kart yaratmaya çalıştıklarını belirten Oral, ``Bu kart, dünyada müşteri bağımlılık programıyla piyasaya çıkan ilk kart`` dedi. BANKALARIN SORUMLULUÄžUKonuÅŸmaların ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Zafer Kurtul, Türkiye`de 13.5 milyon kredi kartı kullanıcısından yaklaşık 500 bininin icralık olduÄŸunun hatırlatılarak, ``Bankalar böyle bir dönemde dahi kredi kartı çıkarıyorlar. Riski daha az kredi kartlarına yönelme mi var?`` sorusu üzerine, şöyle konuÅŸtu: ``Türkiye`de bireysel bankacılıkta önemli ve ciddi bir büyüme öngörüyoruz. Biz Türkiye`de kredi kartı pazarının, tüketici pazarının büyüyeceÄŸini tahmin ediyoruz. Ekonomik stabiliteyle önümüzdeki dönemde, özellikle bu segmentte önemli büyüme bekliyoruz. Bankanın kredi kartı verdiÄŸi müşterisini çok iyi seçmesi, bunu seçerken hem doÄŸru müşteriyi bulması, hem de doÄŸru limitler dahilinde müşteriyle çalışması gibi çok önemli bir sorumluluÄŸu var. Dolayısıyla biz burada özellikle teknoloji sayesinde çok doÄŸru bir yaklaşım getirebileceÄŸimizi düşünüyoruz.`` Kurtul, ``Kredi kartı faizlerinin yüksek olması nedeniyle birçok kullanıcı zor durumda, bazıları da icralık. Faizlerin indirilmesi söz konusu mu?`` sorusunu ise ``Bu tür problemler tabii ki olacaktır. Bunların çok minimal olduÄŸunu düşünüyoruz`` ÅŸeklinde yanıtladı. Tüketiciyi Koruma DerneÄŸi`nin baÅŸlattığı ``Kredi Kartı Soygununa Son`` kampanyasını hatırlatan bir gazetecinin, ``Akbank olarak, kredi kartlarındaki gecikmeden dolayı faizlerin fahiÅŸ olduÄŸuna inanıyor musunuz? Bir indirime gidilmesi gerektiÄŸini düşünüyor musunuz?`` sorusu üzerine de Kurtul, ÅŸunları kaydetti: ``Kredi kartı faizinin tespiti, sistemik bir çalışma neticesinde ortaya çıkıyor. Bugün dünyadaki diÄŸer ülkelerdeki uygulamalara da baktığımızda, özellikle kredi kartı faiz oranları o ülkedeki enflasyon artı bir marjla uygulanıyor. Türkiye`de enflasyon ve piyasalardaki faiz oranlarını düşündüğümüzde buna paralel bir faiz oranı var. Temerrüt faizi uygulamaları, son Bankalar BirliÄŸi toplantısında da tartışıldı. Problem, enflasyon ve faizlerin yüksek olmasından kaynaklanıyor. Bir diÄŸer nokta da, faizin faizi söz konusu olmadığı için bu tür temerrüt olaylarında tahsilat ve kanun takip süresi de çok uzun süre aldığı için bu türlü bir uygulama Türkiye`de söz konusu. Bu konuyla ilgili tüm bankacılar tartışıyoruz ve müşteriye dönük çözümler getiriyoruz.`` AXESSAkbank Genel Müdür Yardımcısı Ä°lker Oral da, Axess`i kullanıcı sayısındaki hedeflerine iliÅŸkin soruyu, ``2002 sene sonuna kadar 1 milyon 300 bin karta ulaÅŸmayı hedefliyoruz. Bu da yüzde 6`lık bir pazar payı demek`` diye yanıtladı. Oral, ``Anında paza kazandırma nasıl olacak?`` sorusu üzerine ise, verilecek chip paranın tutarının üye iÅŸyerinin kar marjına göre deÄŸiÅŸeceÄŸini ve paranın kazanıldığı yerde harcanabileceÄŸini ifade etti. Axess`in faiz oranının diÄŸer kartlarla aynı düzeyde yüzde 8.95 olacağını kaydeden Oral, sadece yüksek gelir grubuna verilen American Express kredi kartı kullanıcı sayısını Türkiye`de artırmak için de tüm pazarlama ünitelerini kullanacaklarını söyledi. Piyasadaki mevcut kredi kartlarının tüm özelliklerine sahip Axess, yapılan her alışveriÅŸi anında kartın üzerinde bulunan minik bir bilgisayar sayesinde chip paraya dönüştürüyor. Bir chip paranın bir TL`ye eÅŸit olduÄŸu puan sisteminde kazanılan meblaÄŸ, anında harcanabiliyor. 109 marka ve 2 bin 348 üye iÅŸyeri ile Türkiye`de 400 bin, dünyada ise 21 milyon maÄŸazada para kazandıran Axess, üye iÅŸyerlerinin uygulamakta olduÄŸu 2-12 ay arası taksit seçenekleri dışında taksitleri tüketicinin seçeneÄŸine göre belirleyebiliyor. 18 yaÅŸ üzerinde gelir sahibi tüm tüketicilere yönelik olan Axess, sıklıkla alışveriÅŸ yapılan noktaları tanıyor ve bu noktalarda kullanıcıya anında sürpriz ödüller kazandırıyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!