ABD’de melez otolar moda ama pazar payı düÅŸük

Güncelleme Tarihi:

ABD’de melez otolar moda ama pazar payı düşük
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 16, 2005 00:00

Hibrid (melez) araçların yükselen popülaritelerine raÄŸmen ABD pazarındaki paylarının 2010 yılında ancak yüzde 3’e ulaÅŸacağı bildirildi. Dünyaca ünlü araÅŸtırma firması J.D. Power and Associates tarafından hazırlanan rapora göre, 2010 yılında melez araçların ABD pazarından alacakları payın sadece yüzde 3’ü bulacağı belirtiliyor.Raporda buna gerekçe olarak melez araçların daha pahalı olması ve gelecek birkaç yılda daha ekonomik benzinli ve dizel araçların piyasaya sunulacak olması gösteriliyor. Geçen yıl ABD pazarında 88 bin adet melez aracın satıldığı ifade edilen raporda, 2005 yılında bu satışlarının yüzde 8 ile 11 oranında artarak 200 bin adete yani yüzde 1.2’lik paya ulaÅŸacağı vurgulanıyor. 2010 yılına kadar 38 yeni melez otomobil ve SUV modelinin piyasaya sunulacağına iÅŸaret edilen raporda, bu araçların 535 bin adetlik satışla yüzde 3’lük pazar payına ulaÅŸacağı kaydediliyor. Raporda ayrıca, yüzde 60 ile hibrid pazarından en büyük payı alan Toyota’nın bu durumunu 2011 yılına kadar koruyacağına dikkat çekilerek, bu tarihten sonra pazar payının yüzde 40 seviyesine gerileceÄŸi belirtiliyor. Yüzde 31’lik pazar payına sahip olan Honda’nın ise 2011’de ancak yüzde 20 pay alacağı da ifade ediliyor. Öte yandan, General Motors’un Chevrolet markasının ABD pazarında en büyük yerli melez araç üreticisi olacağına dikkat çekiliyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!