Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2011 10:49

Neredeyse 515 milyon yıllık bir fosil, antik zamanlarda yaşamış olan avcı hayvanların çok sayıda gözün birleşiminden oluşan gözlere sahip olduğunu ortaya çıkardı.

Muhtemelen dev bir karidese ait olduğu düşünülen yarım milyar yıllık fosil, eski çağlarda yaşayan hayvanların sinekler gibi binlerce ayrı lensten oluşan gözleri olduğunu gösterdi.

Bilim insanları, “her biri piksel görüntüsü sağlayan lenslerin sayısının fazla olmasının, eski çağlardaki hayvanlara çok yüksek çözünürlüklü bir görüş sağladığını” ifade etti.

Bu keşfin yapılmasını sağlayan dev antik karides ise bugüne dek bilinen en gelişmiş gözlere sahip. Bilim insanları karidesin her iki gözünde 3 biner lens olduğunu belirtti.

Esrarengiz karides, Avustralyalı araştırmacılar tarafından Avustralya’nın güneyindeki Kanguru Adası’nda bulundu.

EVRİM PATLAMASI

Bilim insanları, karidesin 540 milyon yıl önce yaşadığı düşünülen ve hayvanlarda çeşitlilik patlaması başlatan “Cambrian Patlaması”nın ardından ortaya çıktığını ifade etti.

Nature dergisinde yayımlanan çalışmada, “Yeni fosil, bilinen en eski eklembacaklıların diğer yaşam formlarına benzer görsel yeteneğe sahip olduklarını gösterdi. Böylece Cambrian Patlaması dönemindeki evrimin düşünüldüğü gibi hızlı ve çeşitli yaşandığı tekrar ispatlandı” dedi.

Antik karidesin aksine, aynı dönemde yaşamış olan hayvanların ortalama 100 piksellik görüş yeteneği vardı. Modern yusufçuğun ise her bir gözünde 28 bin piksel var.

515 milyon yıllık dev karides fosili bilim dünyasını şaşırttı