5 bin Euro’luk ‘Logan’ şimdi dizeliyle sahnede

Güncelleme Tarihi:

5 bin Euro’luk ‘Logan’ şimdi dizeliyle sahnede
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 00:00

Renault çatısı altında üretim yapan Dacia tarafından ‘5 bin Euro’luk otomobil’ olarak tanıtılan Logan’ın dizel versiyonu Romanya’da vitrine çıktı. 9 Eylül’den itibaren Romanya’da satışına baÅŸlanan Logan dizel, Aralık’ta ise Türkiye pazarına sunulacak.ULUSLARARASI tanıtımı geçen yıl Kapadokya’da gerçekleÅŸtirilen Dacia Logan, 1.4 ve 1.6 litre benzinli motorla bir yılda 100 binin üzerinde satış rakamına ulaÅŸmayı baÅŸardı. Romanya’daki üretiminin üçte birini ihraç eden Dacia, motor gamına eklediÄŸi yeni jenerasyon dizeli ile hedeflerini büyüttü. Romanya’da yüzde 50’nin üzerinde bir pazar payına sahip olan Logan’nın dizel versiyonunda, Renault’un Clio 2, Clio Symbol, Kangoo ve Modus modellerinde de kullanılan 1.5 cDi motor görev yapıyor. ÜÇ FARKLI DONANIM SEÇENEĞİİspanya’dan ithal edilen 65 beygir gücündeki motor Euro 3 normlarına uyuyor. Motorun 100 kilometrede yakıt tüketimi ise ÅŸehir dışında 100 kilometrede 4.3 litre iken, ÅŸehir içinde bu rakam 5.8 litreye çıkıyor. ‘Ambiance’, ‘Ambiance Pack’ ve ‘Laureate’ olmak üzere üç farklı donanım seçeneÄŸi bulunan dizel Logan’ın, ilk etapta Ambiance Pack ve Laurette versiyonları Türkiye’ye gelecek. Laureate donanımında, klima, yol bilgisayarı, sis farları, 4 hoparlörlü radyo/teyp, yükseklik ayarlı koltuk, elektrikli ön camlar, sürücü ve yolcu hava yastığı, gövde renginde tamponlar standart olarak sunuluyor. Aracın Türkiye’deki satış fiyatı ise henüz belli deÄŸil. Ancak Renault Clio Symbol’deki dizel ve benzinli araçların arasındaki fiyat farkının Logan’da da aynı ÅŸekilde yansıması bekleniyor. 21 Ä°LE BAÅžLADI 658’E ÇIKTIDacia Ticari Müdürü Jean Micel Sitre, Logan 1.5 dCi modelinin tanıtımındaki konuÅŸmasında Romanya’da üç hafta önce satışına baÅŸlanan aracın satış performansının plandıklarının üzerine çıktığını söyledi. ‘Gelecek için hazırlık yapıyoruz’ diyen Sitre, petrol fiyatlarının artması ve dizel teknolojisinde yaÅŸanan geliÅŸmelerle Avrupa’da dizele talebin büyük oranda arttığını vurguladı. Sitre, ÅŸu an yüzde 35’e ulaÅŸan dizel satışlarının kısa süre içinde yüzde 50’lileri aÅŸacağını belirtti. Logan için yapılan yeni yatırımlardan da bahseden Sitre, ‘PiteÅŸti fabrikası’na ek olarak 497 milyon Euro yatırım yaptık. 2004 yılı haziran ayında PiteÅŸti fabrikasında banttan günde 21 araç çıkıyordu. Åžimdi ise günlük araç üretimimiz 658 adede ulaÅŸtı. Avrupa’da baÅŸka üretim ve montaj hattı olacağını düşünmüyoruz. Ekim ayı sonuna kadar üretim kapasitemizi daha da artıracağız. En büyük problemimiz ise talebi karşılayamamak’ diye konuÅŸtu. Fransa’da satışlar patladı 3 aylık kuyruklar oluÅŸtu Fransa’da Dacia Logan modeline olan talep beklentilerin iki katına çıktı. Fransızlar Logan satın alabilmek için en az 3 ay beklemek zorunda kaldılar. ‘5 bin Euro’luk ucuz otomobil’ üretme fikriyle yola çıkan Renault, Dacia Logan sayesinde önemli bir satış baÅŸarısı yakaladı. Batı Avrupa pazarında da büyük bir ilgi gören Logan’ın 2005 yılı satışlarının 150-160 bin seviyesinde gerçekleÅŸmesi bekleniyor. Logan’ın uzun dönemdeki 500 bin adetlik satış hedefi ise revize edilerek 700 bin adede çıkarıldı. En önemli rakibimiz Çin deÄŸil KoreSitre, otomotiv üretiminde Çin ile ilgili sorulan sorulara, ‘Çin ciddi bir rakip ancak daha yapacakları çok ÅŸey var. Çinlilerin bizim bulunduÄŸumuz noktaya, bizim araçların kalitesine ulaÅŸabilmeleri için daha zaman gerekiyor. Bizim için Kore’liler çok önemli. Bu ülkede Hyundai en önemli rakibimiz’ cevabını verdi. Logan’ın sadece Romanya’da deÄŸil baÅŸka ülkelerde de baÅŸarılı satış rakamlarına ulaÅŸtığını dile getiren Sitre, özellikle Fransa’da hedeflediklerinin 2 katından fazla satış rakamlarına ulaÅŸtıklarını söyledi. Sitre, Fransa’yı Türkiye ve Sırbistan-Karadağ’ın izlediÄŸini belirtti. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!