4X4’te lüks arayanlara 13 yıllık tecrübe

Güncelleme Tarihi:

4X4’te lüks arayanlara 13 yıllık tecrübe
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2005 00:00

Jeep efsanesinin 1992 yılında doğan büyük üyesi Grand Cherokee, geçirdiği 13 yıl boyunca 3 kere kasa değiştirdi. Bu yıl yenilenen Grand Cherokee, eski versiyonlarındaki köşeli tasarımından az da olsa uzaklaşırken, öncülerine oranla yuvarlatılmış hatları ile dikkat çekiyor. Türkiye pazarına 3.0 CRD dizel, 4.7 ve 5.7 litre benzinli motorlarla giren yeni Cherokee’nin fiyatı 84 bin 152 Euro ile 96 bin 300 Euro arasında değişiyor. 84 bin 152 Euro’luk fiyat etiketi ile Grand Cherokee modelleri arasında en ekonomik olan 3.0 litrelik dizel motora sahip versiyon bu haftaki test konuğumuzdu.

Yenilenen tasarımı ile daha yumuşak bir çizgiye sahip olan Grand Cherokee, geliştirilen donanım ve teknik ekipmanları ile sınıfında daha iddialı bir konuma gelmeyi hedefliyor. Yeni Cherokee’nin tasarımına önde kullanılan yuvarlak halojen farlar hakim oluyor. Ön tampona entegre edilen yuvarlak sis farları aracın off-road kimliğini vurguluyor. Motor kapağı aracın ebatlarına oranla daha uzun tutulan yeni modelin boyu 139, genişliği 12, dingil mesafesi de 90 milimetre artırılmış. Tekerleklerin merkezleri arasındaki genişliğinin 64 milimetre artırılması ise araçta daha geniş bir görüş alanının elde edilmesini sağlamış.
/images/100/0x0/55ea780af018fbb8f881f6a8

İKİ RENKLİ GÖSTERGE

İç tasarımda ise iki renkli gösterge paneli, kapı döşemeleri ve yeni kaplamalar dikkat çekiyor. Koltuklarda baş, omuz, bacak ve bel mesafesi artırılması, iç mekanda rahat bir ortam yaratıyor. Lüks bir iç mekana sahip olan araç, geniş ve konforlu koltuk minderleri ile rahat yolculuklara olanak tanıyor. Yenilenen gösterge paneli ve orta konsolu ile daha ergonomik bir yapıya sahip olan iç mekanda en çok dikkat çeken ise merkezi bilgi ekranı.

Türkiye’ye gelen tüm modellerde standart olarak sunulan renkli ekrandan araç ve müzik sistemi hakkında bilgi almak mümkün. Ceviz ağacı görünümlü ahşap konsol kaplaması ile dikkat çeken araç, dört kollu deri direksiyon simidine sahip. Çift bölgeli ayarlanabilir klima sistemi ile sürücü ve yolcu kendi istedikleri ortam sıcaklıklarını ayrı ayrı ayarlayabiliyor.

GÜÇLÜ YENİ DİZEL MOTOR

Önceki nesilde kullanılan 2.7 litrelik 5 silindirli dizel motorun yerine geçen 3.0 litrelik yeni motor, öncüsüne oranla yüzde 33 daha fazla güç ve yüzde 28 daha fazla tork üretiyor. Yeni geliştirilen bu motor, ürettiği 218 beygir güç ve 510 Nm’lik tork değerleri ile daha çabuk hızlanma ve daha yüksek azami hız sağlıyor. Grand Cherokee’lerde ilk kez kullanılan yeni 5 vitesli otomatik şanzıman, 3.0 CRD motorda sürüş kolaylığı ve optimum yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu şanzıman otomatik seçeneğinin yanı sıra manuel kullanıma da imkan tanıyor. Bu özelliklerle araç 0-100 km/s hızlanmasını 9.0 saniyede gerçekleştirirken, maksimum 200 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu motor şehir içinde 13.1 litre yakıt tüketirken, şehir dışında ise bu değer 8.6 litreye düşüyor. Aracın karma tüketimi ise 10.2 litre.

Araçta yeni geliştirilmiş, tam zamanlı dört tekerlekten çekiş sistemi bulunuyor. Quadra-Drive II adlı sistem, tam zamanlı dört tekerlek çekiş özelliği sağlıyor ve tekerleklerin kaymasını önceden saptayarak önleyebiliyor. Bu sayede araç arazi koşullarında dahi başarılı performans sunabiliyor.

Fiyata dahil donanımlar

Yeni Grand Cherokee’de ABS, Fren Çekiş Denetim Sistemi, Elektronik Denge Kontrolü (ESP), Elektronik Devrilme Riski Azaltma Sistemi, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, ahşap kaplama, çift bölgeli otomatik klima, 17 inç jantlar, elektrik kumandalı sürücü koltuğu, ayarlanabilir bel destekli ve elektrik kontrollü ön koltuklar, 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, elektronik araç bilgi merkezi, lastik basıncını gösterme sistemi, 1909 litre su geçirmez bagaj, yağmur sensörü, deri iç döşeme, açılır tavan ve park etme yardım sistemi standart olarak yer alıyor.

Sürüş izlenimi Emre ÖZPEYNİRCİ

Trafik işkencesini ortadan kaldırıyor

Geçtiğimiz aylarda ilk kez Trabzon-Rize güzergahında boş yollarda denediğim yeni Grand Cherokee’yi bu hafta İstanbul’un yoğun trafiğinde de kullanma şansı buldum. Kuşkusuz İstanbul’da kullandığınız bir aracın en önemli özelliği içinin rahat ve ferah olmasından geçiyor. Çünkü başka türlü saatlerce trafik işkencesine dayanmanız çok güç.

Bu doğrultuda geçtiğimiz hafta Çarşamba günü Fenerbahçe’nin Shalke 04 ile oynadığı Şampiyonlar Ligi maçına giderken yeni Grand Cherokee’yi tam anlamıyla test etme imkanı buldum. Ramazan trafiği maç trafiğine eklenince, gazeteden 17.00’de çıkıp 19.30’da Kalamış’a zar zor varabildim. Aracın içinde 2.5 saat geçirince Trabzon’da gerçekleştirdiğim performans testinden sonra iç mekan testi de yapmış oldum.

Öncelikli olarak, koltukların rahatlığı, havalandırmanın performansı, müzik sisteminin kalitesi ve iç mekanın ferahlığı trafik işkencesini büyük ölçüde ortadan kaldırdı. Buna test ettiğim 3.0 litrelik dizel versiyonun performansı ve yakıt tüketimi de eklenince ortaya sınıfının başarılı bir temsilcisi çıkıyor.

Bugün yeni Grand Cherokee’nin sınıfında çok ciddi bir rekabet yaşanıyor. 84 bin Euro’dan başlayan fiyatlara sahip Grand Cherokee’nin en önemli özelliği ise bana göre 13 yıllık tecrübesi. Bu özelliği ile rekabette bir adım öne çıkan modele, ‘Jeep’ tutkunları büyük ilgi gösterecektir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!