E-Devlet nedir? E-Devlet şifresi nasıl alınır? Kimler E-Devlet şifresi alabilir?

Güncelleme Tarihi:

E-Devlet nedir E-Devlet şifresi nasıl alınır Kimler E-Devlet şifresi alabilir
Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2015 11:29

E-Devlet vatandaşlara devlet hizmetlerinin hızlı yoldan güvenilir bir biçimde ulaştırılmasını hedefler. Peki, E-Devlet şifresi nasıl alınır? Kimler E-Devlet şifresi alabilir? Detaylar haberimizde...

Haberin Devamı

E-Devlet vatandaşlara devlet hizmetlerinin hızlı yoldan güvenilir bir biçimde ulaştırılmasını hedefler. E-Devlet şifresi nasıl alınır? Kimler E-Devlet şifresi alabilir? Detaylar haberimizde…

Ülkemizde internet kullanımının artmasıyla iletişim teknolojileri, devlet hizmetlerinde de kullanılmaya başlandı. E-Devlet hızlı gerçekleştirilen işlemlerden dolayı klasik devlet anlayışının yerini almaya başladı. Elektronik hizmetlere ulaşabilmek için TC Kimlik numaranız ile PTT’den şifre almanız gerekiyor.

E-Devlet nedir E-Devlet şifresi nasıl alınır Kimler E-Devlet şifresi alabilir

E- DEVLET NEDİR?

E-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir. Devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir. Bürokratik ve klasik devlet kavramının yerini almaya başlayan E-Devlet anlayışı ile, her kurumun ve her bireyin bilgi ve iletişim teknolojileri ile devlet kurumlarına ve kurumlarca sunulan hizmetlere kolayca erişmesi hedeflenmektedir.

Haberin Devamı

KİMLER E-DEVLET ŞİFRESİ ALABİLİR?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) temin ederek şahsen ya da vekâleti olan kişi aracılığıyla (vekâlette “e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır) başvuru yaptığında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.

E- DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

Şifre, şahsi başvuru ile üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart) temin edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir.e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

Haberin Devamı

E- DEVLET ŞİFRESİ ÜCRETLİ Mİ?

Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil etmektedir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir.Şifre için herhangi bir yıllık ücret söz konusu değildir. Her bir şifre için ödenen ücret bir defaya mahsustur. Ancak, unutma ve kaybolma durumlarında online şifre yenileme hizmetinden yararlanmak yerine PTT’den yeni şifre zarfı alınıyorsa bu ücretin tekrar ödenmesi gerekmektedir.

E-Devlet nedir E-Devlet şifresi nasıl alınır Kimler E-Devlet şifresi alabilir

E- DEVLET ŞİFREMİ NASIL DEĞİŞTİREBİLİRİM?

Sisteme aldığı şifre ile ilk defa giriş yapan kullanıcı, güvenlik sebebiyle, otomatik olarak “Şifre Değiştirme” sayfasına yönlendirilir. Kayıt sonrasında sisteme giriş yapmış vatandaşlar dilerse “Şifre ve Güvenlik Ayarlarım” sayfasından şifre değişikliği işlemini gerçekleştirebilir. Ayrıca vatandaşlar PTT şubelerinden tekrar şifre alarak da şifre değiştirme işlemi gerçekleştirebilirler.

Haberin Devamı

E- DEVLET KAPISI NEDİR?

E-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.

E- DEVLET KAPISININ HİZMETLERİ NELERDİR?

1- Bilgilendirme hizmetleri

2- Entegre elektronik hizmetler

3- Ödeme işlemleri

4- Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

E- DEVLET KAPISI NE TÜR KOLAYLIKLAR SAĞLAR?

1- E-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkânı sağlamaktadır.

Haberin Devamı

2- Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

3- E-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir.

4- E-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

Haberin Devamı

5- E-Devlet Kapısının en büyük faydası şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!