Feribotta yavru kedi tartışması, İDO görevlisine alkışlı protesto

Güncelleme Tarihi:

Feribotta yavru kedi tartışması, İDO görevlisine alkışlı protesto
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2015 01:23

İSTANBUL Yenikapı’dan Bandırma’ya gelen Turgut Özal feribotunda, hasta olduğunu söylediği yavru kedisini yanındaki çantada kucağında taşıyan kadın yolcu ile İDO görevlisi arasında tartışma yaşandı.

Haberin Devamı

Yavru kediyi evcil hayvanların taşındığı bölüme almak isteyen görevliyle yolcu arasındaki tartışma büyüyünce, diğer yolcular kedi sahibine destek vererek alkışlarla protesto etti. Yavru kedi nedeniyle feribotta yaşanan tartışma başka bir yolcu tarafından cep telefonuyla görüntülendi.

Olay, dün saat 18.30’da Yenikapı- Bandırma seferini yapan İDO’ya ait Turgut Özal feribotunda yaşandı. Bir yolcu henüz 3 haftalık olan ve hasta olduğunu söylediği yavru kedisini özel bir çantaya koyarak yanına aldı. Feribot görevlisi kediyi fark etti ve kadını uyararak hayvanlar için ayrılan bölüme almasını istedi. Kedinin henüz çok küçük ve hasta olduğunu, bir saatlik rötar yüzünden zaten üşüdüğünü ve o bölümdeki soğuktan etkileneceğini anlatan kadın, görevliyi bir türlü ikna edemedi.

DİĞER YOLCULAR KADINA DESTEK VERDİ

Görevlinin kadına bağırması üzerine diğer yolcular, kadına destek verdi. Görevli de kendisini eleştiren yolculara seslenerek, "Eğer bu kediye şimdi rıza gösterirseniz ileride vahşi köpekler de aranızda dolaşacak. Bunu kabul ediyor musunuz?" diye sorunca alkışlı protestoyla karşılaştı.

Tartışmanın uzaması üzerine İDO görevlisi, elinde şikayet tutanağıyla gelerek kadın yolcuya imzalatmak istedi. Yolcu imzalamadı. İDO görevlisi bu kez kedi sahibi kadını Bandırma’da polise teslim etmekle tehdit etti. Tartışmanın uzaması nedeniyle diğer yolcular kendilerinin kedi yavrusundan rahatsız olmadıklarını, ancak görevlinin davranışından rahatsız olduklarını söyleyerek İDO görevlisine sözle ve alkışlarla tepki gösterdi. Bazı yolcular destek için kediyi sevdi.

Yolcuların tepkileri üzerine görevli uzaklaşmak zorunda kaldı.

Haberin Devamı

İDO'DAN AÇIKLAMA

Konuyla ilgili İDO'dan yazılı açıklama yapıldı. İşte o açıklama:

İDO’nun 1 Ağustos 2015 Cumartesi günü, saat 18:30’da Yenikapı’dan kalkan Bandırma Hızlı Feribot seferinde, bir yolcumuzun evcil hayvanını İDO’nun evcil hayvan taşınma kurallarına aykırı bir şekilde yolcu koltuğunda taşıma ısrarı nedeniyle gemi görevlisi ile arasında yaşadığı tartışma, yazılı ve görsel basın ile sosyal medyada çeşitli haberlere konu olmuştur. İDO olarak konuyla ilgili açıklamamız aşağıdaki gibidir:

Haberin Devamı

Her şeyden önce İDO olarak tıpkı yolcularımızı olduğu gibi hayvan dostlarımızı da güvenle taşımak bizim öncelikli hassasiyetlerimizden biridir. Bunun için tüm gemilerimizde, evcil hayvanların taşınmasına müsait, yolcu salonundan ayrı, tüm uygun koşulların gözetildiği, korunaklı ayrı bölümler yapılmış ve gemilerimizde hayvan taşınma kuralları belirlenmiştir.

Zaten, evcil hayvanların, feribotlarda yolcuların seyahat ettiği bölümde taşınmalarına toplu taşımacılık mevzuatı izin vermemektedir. Bu durum sadece Türkiye’ye özgü olmayıp, dünya genelinde hava, deniz ve kara taşımacılığında kurallar benzer çerçevede belirlenmiş bulunmaktadır.

Gürültü, hijyen, yolcu şikayetlerinin önlenmesi gibi gerekçelerden kaynaklanan bu kurallara, İDO olarak uymakla yükümlüyüz. Bununla birlikte, mevcut kurallar çerçevesinde, hayvan dostlarımızın en konforlu şekilde seyahat etmelerini sağlamak üzere gemilerimizin güvertesinde kendilerine genişçe bir bölüm ayrılmış bulunmaktadır. Bu sayede yolcularımız, seyahatleri sırasında zaman zaman hayvanlarının yanına giderek kendilerine refakat edebilmektedir.

Haberin Devamı

Evcil hayvan sahibi yolcularımızın hayvanlarının en uygun koşullarda taşınması ve rahatlarının sağlanmasıyla birlikte, evcil hayvan sahibi olmayan ya da hayvanlara dönük alerji, korku vb. rahatsızlıkları olan yolcularımızın olası rahatsızlıklarının önüne geçmek de, bu kurallar kapsamında değerlendirilmiş ve belirttiğimiz gibi evcil hayvanlar için yolcu salonundan ayrı, uygun koşullara sahip, korunaklı bölmeler belirlenmiştir.

Gemi görevlilerimiz, tümüyle bu taşıma kurallarında belirtilen “hayvan taşınması” maddelerine istinaden hareket etmek ve işlem yapmak zorundadırlar.

Söz konusu olay ve tartışmada da, gemi görevlimizin yolcumuza açıklama yapma girişimi de, ilgili kuralların hatırlatılması ve yolcu bölümünde taşımakta olduğu kedi yavrusunun, evcil hayvanlar için ayrılan bölmeye aktarılması için işlem yapılmasından ibarettir. Yolcumuzun bu hatırlatma ve işleme dönük verdiği aşırı tepki ve protestosu ile gemide yaşanan tartışma bunun üzerine doğmuştur ve gemi görevlimize görevi yaptırılmamıştır.

Haberin Devamı

Bu vesileyle her yolcumuzun İDO’dan aldığı biletle birlikte kabul ettiği “Yolcu Taşıma Sözleşmesi”nin Evcil Hayvanların Taşınması ile ilgili maddelerini bilgilerinize sunar, haber ve yorumlarınızda bu açıklama ve kurallarla birlikte değerlendirmenizi rica eder, saygılarımızı sunarız…

Bütün yolcularımızın güvenli ve hızlı deniz ulaşımı hizmetlerinden yararlanmasını ilke edinmiş, hayvan haklarına ve çevreye saygılı bir kuruluş olarak, konuya göstermiş olduğunuz ilgi dolayısıyla teşekkür ederiz.

İDO Kurumsal İletişim

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!