İşte 4 yıllık plan

Güncelleme Tarihi:

İşte 4 yıllık plan
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2015 01:22

MİLLİ Eğitim Bakanlığı, gelecek 4 yılı içeren yeni ‘Stratejik Plan’ taslağında, tüm ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde öğretmen başına düşen öğrenci sayısının 15’e düşürülmesi hedefini koydu.

Haberin Devamı

Buna göre, öğrencilerin en az bir yabancı dili iyi derecede öğrenmesi için düzenlemeler yapılacak. Özel eğitimin okul öncesindeki payı yüzde 9,16’dan yüzde 23’e, ilkokuldaki payı 3,31’den yüzde 6’ya, ortaokuldaki payı 3,51’den yüzde 7’ye çıkarılacak. Okullardaki internet ve etkileşimli tahta kurulum oranı, 4 yıl içinde yüzde 35,31’den yüzde 100’e ulaştırılacak.
Bakanlık anketler, çalıştaylar, görüş ve öneriler doğrultusunda hazırladığı tüm eğitim kademelerinde 2015-2019 yılları arasında yapılacak çalışmaları içeren ‘Stratejik Plan’ taslağını Kalkınma Bakanlığı’na gönderdi.

2019 HEDEFLERİ

- Öğretim programları ve kullanılan ders kitapları güncellenecek.
- Öğrenci ve öğretmenlerin uluslararası hareketliliğini destekleyen
proje, protokol ve burslardan yararlananların sayısı artacak.
- Fatih Projesi ile eğitim ve öğretim sisteminin teknolojiyle entegrasyonu, Z-Kitaplar ve elektronik ders içeriklerinin de okullarda daha etkin kullanılması sağlanacak.
devamsız sayısı düşecek
- Açıköğretim okullarındaki eğitim ve öğretim kalitesi artırılacak.
- Mesleki ve teknik eğitimin kalitesinin artırılması için sektörle işbirliğine gidilecek.
- Öğrencilerin en az bir yabancı dili iyi derecede öğrenmesi için düzenlemeler yapılacak.
- Uluslararası tanınırlığı olan diploma ve sertifikasyon sistemi geliştirilecek.
- Eğitim öğretimden ayrılma, 10 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı yüzde 50’ye düşürülecek.
- Özel eğitimin okul öncesi payı yüzde 9,16’dan yüzde 23’e, ilkokulda yüzde 3,31’den yüzde 6’ya, ortaokulda ise 3,51’den yüzde 7’ye çıkarılacak.

Haberin Devamı

YÜZDE 100 İNTERNET

- Özel yetenekli öğrencilerle ilgili aile, öğretmen, yönetici ve maarif müfettişlerine eğitimler verilecek.
- Organize sanayi bölgelerindeki özel mesleki ve teknik okul sayısı 20’den 120’ye çıkarılacak.
- Türkiye genelinde öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokul, ortaokul ve liselerde 15’e düşürülecek. MEB’in yayımladığı 2014-2015 eğitim öğretim yılı istatistiklerine göre, ilkokulda öğretmen başına 18, ortaokullarda 17 ve liselerde 14 öğrenci düşüyor.
- Okullarda internet altyapısı, tablet veya etkileşimli tahta tamamlanma oranı yüzde 35,31’den yüzde 100’e çıkarılacak.
- Kütüphanesi olan okul oranı, yüzde 39,2’den yüzde 50’ye yükseltilecek.
- Engellilerin kullanımına
yönelik düzenleme yapılan okul veya kurum oranı yüzde 42,47’den yüzde 100’e çıkarılacak.

Haberin Devamı

Okullar arası kalite farkı çok büyük

İSTANBUL İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, Türkiye genelindeki okullar arasında kalite farkının ‘uçurum’ denecek kadar büyük olduğunu söyledi. Avrupa Birliği Ulusal Özel Okullar Birlikleri Derneği (ECNAIS) tarafından düzenlenen konferansta yurtdışından gelen yabancı eğitimcilere konuşan Muammer Yıldız, şunları söyledi: “Türkiye’de ve özelde İstanbul’da okullar arasındaki kalite farkının temel bir problem olduğunu ve iyi okulla, iyi olmayan okul arasındaki farkın uçurum denecek kadar büyük olduğunu biliyoruz. Devlet olarak görevimizin bütün çocuklarımızın aynı seviyede eğitim almaları için fırsat eşitliği yaratmak olduğunun da farkındayız. Bir taraftan bütün gücümüzle kamu, özel ve sivil toplum olarak ayırt etmeden eğitimin bu temel sorunuyla boğuşurken, iyi öğrencilerin seçilerek alındığı özellikle A seviye okullar sayesinde iyi öğrenci çıktısı ortaya koymak için üst düzeyde mücadelemiz var. Uluslararası içerikli programlar da bunu destekliyor. Okullarımızın iç değerlendirmeleri, ölçümleri eğitimin çıktısı için çok önemli. Ayrıca PISA, TIMSS gibi uluslararası değerlendirme çalışmaları da bizim eğitimimize yönelik çıktılara ilişkin geri bildirim veriyor. Aşağı yukarı durumumuzu biliyorum, daha iyisi için de mücadele ediyoruz.”

Haberin Devamı

TEK TİPLEŞME VURGUSU

Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği Başkanı Cem Gülan da eğitimde aynılaşmaya vurgu yaparak, “Ülkemizde merkezi bir sistemle yönetilen okul programına ek olarak merkezi sınav sistemlerinin de etkisiyle eğitim sisteminde giderek artan bir aynılaşma yaşanıyor. Bu tek tipleşme bizim temsil ettiğimiz kolejleri mutsuz ediyor. Çünkü hem öğretmenlerimizin hem de öğrencilerimizin yaratıcılığı, inovasyon ve fırsat eğitimi olanakları, ayırt edici olabilecek birçok uygulama ve özelliğimiz bu genel değerlendirme sistemleriyle sınırlanıyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!