Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.
Hürriyet'i Takip Et
Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

YGS'de çakıldık

Gönül KOCA
4 Nisan 2013
    YGS'de çakıldık

    ÖSYM verilerine göre Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nda (YGS) ‘sıfır’ çeken öğrenci sayısı 8 bin civarında.

    Ancak, uzmanlar genel başarı ortalamasının 4 yılda yüzde 15.5 oranında düştüğü iddiasında. YGS’de adayların en başarısız olduğu test son 4 yıldır Fen Bilimleri. Bu testin 40 sorudan ortalama 4’ü doğru yapılıyor. Matematik’te de başarısızlıkta düşüş devam ediyor. Adaylar bu testte de ortalama 40 sorudan 7’sini doğru yanıtlayabiliyor. Sosyal Bilimler’de doğru yapanların oranı değişmiyor. 2010’dan bu yana ortalama 40 sorudan 12 doğru yanıt işaretleniyor. Türkçe bu yıl en fazla düşüşün olduğu test. 40 sorudan 2010’da ortalama doğru yanıt 21 iken, bu yıl 16.8 oldu.Fem Yayınları Rehberlik Koordinatörü Faruk Ardıç, “Bu yıl YGS 4’üncü kez yapılıyor. 180 puan üstü değerlendirmeye bakıldığında 2010’da yüzde 82.9 iken, 2011’de 79.6, 2012’de 72.3 ve 2013’te bu oranın yüzde 68.3 olduğu görülüyor” dedi. Ardıç’a göre, son 4 yılda 180 puanı aşan larda yüzde 15.6’lık gerileme var.

    Ardıç’a göre kız öğrencilerin, erkeklere attığı fark çok da yüksek değil: “Kızların kitlesel bazda başarı oranı erkeklere göre her zaman yüksek. Ancak 2012’de 180 puanı aşan kızların oranı yüzde 76.5 iken, bu sene yüzde 72.5’e düşmüş. Kız öğrencileri toplumda başarılı kadınları rol model olarak kabul ediyorlar. Başarı odaklı çalışıyorlar ve hırslılar. Ama kızlarla erkekler arasında sadece 1-2 soru fark var.”

    SORULAR NET DEĞİL

    Başarıda düşüş yaşanmasının nedenini, soruların net olmamasına bağlayan Faruk Ardıç, şu değerlendirmede bulundu: “Düşüşün nedenlerinden biri eğitimin kalitesinin düşmesi olabilir. Diğeri de soruları hazırlayan ekibin genel standardı yakalayamaması. Önceden ÖSYM’nin soru hazırlayan bir ekibi vardı. Şimdi ise Türkiye’nin her yerinden soru geliyor. Bunların sınavlarda sorulabilmesi için çok iyi incelenmesi gerekiyor. Bu gibi durumlarda ÖSYM, gerek dershanelerdeki gerekse Milli Eğitim’deki öğretmenlerden faydalanabilir. Son dönemlerde sınavlarda gelen sorular ölçme ve seçme kriterlerinden olan sorunun açık, seçik ve net olması ilkesiyle örtüşmüyor. Bu da birçok öğrenciyi yanıltıyor. Yapılan değişiklikler sadece internet sitesinde duyuru şeklinde açıklanıyor. Oysa interneti olmayan, imkanları yetersiz yüzlerce öğrenci var. Eğer değişiklik yapılacaksa bütün basın yayın aracılığıyla duyurulması gerekir. Kılavuzda bütün bilgilerin olduğunu söylüyorlar, ama onda da net olmayan ifadeler olabiliyor.”

    DİLBİLGİSİ ZORLADI

    Faruk Ardıç’ın yaptığı değerlendirmeye göre, bu sene Türkçe testinde dilbilgisi sorularında artış olması öğrencileri olumsuz etkiledi. 2012’de olduğu gibi uzun paragraf soruları bekleyen öğrenciler dilbilgisi ile karşılaşınca zorlandı. Türkçenin hem sayısal, hem sözel hem de eşit ağırlık alanındaki öğrenciler için ana kaynak olduğunu vurgulayan Ardıç, “Bir adayın dört yıllık lisans programlarını tercih edebilmesi için YGS’den her testten 8’er tane olmak üzere toplam 32 net soru yapması gerektiği düşünülürse, 2012’de Türkçe’den 30 neti geçen aday sayısı 333 bin 56 iken, bu sene 266 bin 808 oldu. Geçen seneyle bu yıl arasında 66 bin 248 fark var. Nedeni ise öğrencilerin, alışılmışın dışında dil bilgisi sorularıyla karşılaşmış olmaları. Matematik’te iptal edilen soru hariç sonuç odaklı test olduğu için öğrenciler fazla zorlanmadı. Sosyal bilimler öğrencilerin 3 yıldır en çok çekindiği bir testti, çünkü yoruma dayalı sorular geliyordu. Fakat iki yıldır bilgi odaklı soruların olması yorum sorularının az olması, normal başarı dağılımını da etkiledi. Geçen sene sosyalden 56 kişi 40 sorunun hepsini doğru yaparken bu sene bu sayı 6’ya düştü. Fen Bilimlerindeki bazı sorularda anlatım olarak ifadelerin ve şekillerin özensiz olması öğrencileri zorladı. Bu da netlere yansıdı. Geçen sene 40 fen sorusunu doğru yapan öğrenci sayısı 437 iken, bu sene bu rakam 91 kişiye düştü” dedi.  

    140 puanı aşamayan sayısı arttı

    m Cihan Yeşilyurt (Fen Bilimleri Dershanesi Rehberlik Koordinatörü) Bir önceki yıla göre başarısızlık oranı arttı. 2012’de 140 barajının altında kalan yaklaşık 192 bin 921 aday varken, bu sayı 2013’te 245 bin 465’e çıktı. Üstelik sınavı geçerli aday sayısı 2012’de 1 milyon 837 bin 344 iken 2013’te 1 milyon 804 bin 891’e düşmüşken. 180 puan barajını geçemeyenler için de aynı durum söz konusu. 2012’de yaklaşık 488 bin 733 aday 180 puan barajının altında kalmışken 2013 YGS’de bu sayı 572 bin 150’ye çıkmış durumda. 2013 YGS’de tüm adayların yüzde 86.40’ı 140 ve üzerinde puan almış. 2012’de ise bu oran yüzde 89.5.  2013 YGS’de 180 ve üzerinde puan almış adayların oranı yüzde 68,30 iken, 2012’de yüzde 73.40 olmuş. Sınavı geçerli aday sayısında da 2012 YGS’ye göre 32 bin 453 kişilik bir azalma olmasına rağmen barajı geçemeyenlerin bu kadar çok olması başarı düzeyi düşük adayların sınavda zorlandığını bize gösteriyor.

    Testlerin ortalama net sayıları (Toplam soru 40)

    TÜRKÇE
    - 2010- 21
    - 2011- 21.9
    - 2012- 18
    - 2013- 16.8
    Uzmanlar, bu düşüşün nedenini paragraftan çok, dilbilgisi sorularının beklenenden fazla gelmesine bağlıyor.
    MATEMATİK
    - 2010- 11.4
    - 2011- 7.5
    - 2012- 6.9
    - 2013- 7.5
    Uzmanlara göre Matematik’te ilk yılda fazla bir düşüşün ardından son üç yılda ortalama bir seyir bulunuyor.
    FEN BİLİMLERİ
    - 2010- 4.6 doğru
    - 2011- 4.1
    - 2012- 3.56
    - 2013- 3.5
    Uzmanların bu testle ilgili yorumu şöyle: Fen Bilimlerinin düşük olmasının nedeni son üç yılda okullarda öğretilenlerin dışında uygulamaya yönelik, güncel hayata yönelik sorularla muhatap ediyor öğrencileri. Öğrenciler okulda öğrendiklerini ÖSYM’nin sorularına entegre edemiyorlar. Sorularda açıklık ve netlik şekillerdeki özensizlik öğrencilerin soruları anlamada zorlandığını gösteriyor.
    SOSYAL BİLİMLER
    Son dört yıldır oynama yok. 2010 yılında 40 sorunun ortalaması 12.4 iken, 2013’te 12.1

     

    Her türlü hakkı saklıdır.

    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    04/04/2013 - 12:20
    Düşünmeye , eleştirmeye dayalı eğitim sistemine geçmeden fiyaskolar devam edecek. A,B,C,D,E'den ibaret gençlerin dünyaya bakış açısı. Ve bir yıl yapılan uygulama ötekini tutmayıca , sürekli bir çark dönünce ne motivasyon kalıyor , ne de azim. Artık Türkiye'de bilime verilen değer gitgide yok oluyor.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    04/04/2013 - 12:16
    Bu düşüş şüphesiz önümüzdeki yıllarda da devam edecek çünkü hala okullarda verilenler ve verilme biçimleriyle , test edilenler arasında uçurum var. Okullar arasında uçurum var. En önemlisi , sırf ülkenin okur-yazar oranını yüksek göstermek için sınıf geçmenin hiç çaba gerektirmediği bir sistem var.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    04/04/2013 - 10:35
    Eğitim sistemimiz yap boz tahtası gibi. Ayrıca kitaplar da müfredat ta iyi değil.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    04/04/2013 - 10:32
    Bütün bu mücadeleden sora çocuklar üniversiteye giriyor ve bitirip üniversite mezunu işsizler ordusuna katılıyorlar yada üç otuz paraya çalışmak zorunda kalıyorlar Tipik az gelişmiş ülke sorunu
     ADnet  
    Reklam için
    © Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding