Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.

Hürriyet'i Takip Et

Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

TSK düşen uçağın parçalarını yayınladı

5 Temmuz 2012
İŞTE DÜŞEN UÇAĞIN İLK PARÇALARI

Genelkurmay Başkanlığı, Suriye tarafından düşürülen ve 1260 metre derinlikte bulunan uçakta şehit olan iki pilotun naaşının çıkarıldığını açıkladı. Genelkurmay, düşürülen uçağın parçalarının yanı sıra pilotların kask ve postallarının fotoğraflarını yayınladı.

Radikal Ankara Temsilcisi Deniz Zeyrek yazdı
POSTALLAR VE KASKLARIN DURUMU KAFA KARIŞTIRICI

Genelkurmay'ın sitesinden yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı:  

''22 Haziran 2012 tarihinde, Doğu Akdeniz’de, uluslararası hava sahasında, Suriye tarafından düşürülen Hv.K.K.lığımıza ait RF-4 uçağı ile temasın kesilmesini müteakip derhal başlatılan arama kurtarma faaliyetleri günlük olarak Genelkurmay İnternet sitesinde yayımlanmış, 28 Haziran 2012 tarihinde yapılan açıklama ile ayrıca kamuoyu bilgilendirilmiştir.

İŞTE DÜŞEN UÇAĞIN ENKAZININ FOTOĞRAFLARI

22-26 Haziran 2012 tarihleri arasında; Dz.K.K.lığı koordinatörlüğünde, 1 fırkateyn, 1 hücümbot, 1 karakol gemisi, 2 sahil güvenlik botu, bir uçak, dört arama kurtarma helikopteri ile yüzey araması şeklinde icra edilen arama kurtarma faaliyetlerinde; uçağın düştüğü bilinen bölgedeki hakim akıntı ve rüzgar durumu da dikkate alınarak, suüstü ve hava unsurlarının katılımıyla, toplam 70x23 mil karelik saha sistematik/ yoğun olarak aranmıştır.

DÜŞÜRÜLEN UÇAĞIMIZIN PARÇALARI / WEB TV

30 KALEM MALZEME SU YÜZEYİNDEN TOPLANDI

Söz konusu aramalar neticesinde, uçağa ait olduğu değerlendirilen 30 kalem malzeme su yüzeyinden toplanmıştır.

26 Haziran 2012 tarihinden itibaren yüzey araması sonlandırılarak, bölgeye intikal ettirilen ve yandan taramalı sonar kabiliyetine sahip, Dz.K.K.lığımıza ait TCG ÇEŞME hidrografi gemisi, Seyir Hidrografi ve Oşinografi Daire Başkanlığının uzman personelinin de iştiraki ile deniz dibinde enkaz arama faaliyeti icra etmiştir.

DENİZ DİBİNDE 8 AYRI PARÇA

VALİ MUTLU'DAN ŞEHİT AİLESİNE ZİYARET

Açıklamanın yapılmasının ardından TSK'nın internet sitesinde yığılma kaynaklı olduğu tahmin edilen bir yavaşlama oldu. Özellikle Türk uçağının enkazına ait fotoğrafların bulunduğu kısmın açılması zorlaştı.

Uçağımızın düştüğü ve uçağımıza ait olduğu değerlendirilen malzemelerin bulunduğu bölgede yoğunlaşarak yapılan dip taramasında, ortalama 1260 metre derinlikte, toplam 17 hat üzerinde, 8 gün, 5 saat (toplam 197 saat) arama görevi icra edilmiş ve deniz dibinde sekiz ayrı parça tespit edilmiştir.

03 Temmuz 2012 tarihinde R/V NAUTILUS araştırma gemisi ve 3000 (üçbin) metre derinlikten su üstüne çıkarma teçhizatına sahip Dz.K.K.lığımıza ait TCG İNEBOLU gemisi bölgeye intikal ettirilmiştir.

R/V NAUTILUS araştırma gemisi, TCG ÇEŞME tarafından sonar ile koordinatları belirlenen mevkilerde 3-4 Temmuz 2012 tarihlerinde doğrudan belirlenmiş noktalarda görüntülü dip araması icra etmiş ve uçağa ait bazı parçalara ve pilotlarımızın naaşlarına ulaşılmıştır.

PİLOTLARIN NAAŞI SURİYE SAHİLİNDEN 8,6 DENİZ MİLİ MESAFEDE BULUNDU

/_np/5972/17165972.jpgPilotlarımızın naaşlarının; TCG ÇEŞME’nin dip araması neticesinde tespit ettiği enkazın bulunduğu mevki civarında, Suriye sahilinden 8,6 deniz mili mesafede, 35 48.3079 Kuzey, 35 37.9357 Doğu ve 35 48.2877 Kuzey, 35 37.9274 Doğu koordinatlarında bulunduğu tespit edilmiştir.

Pilotlarımızın naaşları, 05 Temmuz 2012 tarihinde denizden çıkarılarak Malatya’ya intikal ettirilmiştir.

R/V NAUTILUS araştırma gemisi ve TCG İNEBOLU gemisi vasıtasıyla uçağa ait parçaların denizden çıkarılması çalışmalarına koordineli bir şekilde devam edilmektedir.''

İŞTE PİLOTLARIMIZIN NAAŞLARININ BULUNDUĞU MEVKİYİ GÖSTEREN HARİTA:

NAUTILUS TÜRK PİLOTLARI GİTTİĞİ GÜN BULDU

Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
05/07/2012 - 23:24
Turk i$i kriminal inceleme bu olsa gerek. Fotograflarda her$eye ciplak elle temas edilidigi goruluyor. Ortada kriminal bir durum var. Bakalim bu nasil aciklanacak?
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
05/07/2012 - 23:19
Gösterilen 20 resim içinde sadece 10 nolu resimde naylon kaplı bir kağıtta yanık izi var. O da çok şiddetli bir yangında tamamen erirdi. Diğer parçaların hiç birinde şiddetli bir füze patlaması izi görünmüyor. Isı güdümlü füzeler ısı yaydığı için direk motora gider. Onda da pir patlama izi yok.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
05/07/2012 - 23:05
Usulen bir subayın omuz üstünde rütbesi omuz yanlarında beç ler ile birliği belirtilir hava kuvvetlerinde bu belirteçler kaskların üzerine de koyulur sonuçta malzeme Şahısa zimmet neden kasklarda hiç bir belirteç yok Bulunan kaskların üzerinde dahil oldukları Üssü belirtir işaret dahi yok
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
05/07/2012 - 22:59
Su resimleri gorunce gozlerim doldu allahtan rahmet ailelerine sabir diliyorum hani bir turk dunyaya bedeldi boyle mi dis politika yapiyoruz disa bagimli dis politika :( ne kadar aci utaniyorum
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
05/07/2012 - 22:58
Eğer bir füze olsaydı, uçağın füze ile tahrip olmuş yanmış parçaları hemen vurulduğu yerde bulunurdu. Pilotlar da muhtemelen bulunamazdı. Eğer uçak uçaksavarla vurulduysa uçmaya devam ederdi ve parçaları da vurulduğu yerden uzakta bulunurdu. Demek ki hükümet doğru söylemiyor.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
05/07/2012 - 22:09
Uçak füze ile vuruldu deniyor tek Motor su altında egzoz bloku sağlam olarak duruyor; Pilotlar atladı deniyor 2'sinin naaşına aynı anda ulaşılıyor,Uluslararası alan deniyor Suriye sınırları içinde bulunuyor,haritaya bakınca uçak tek parça çakılmış pilotlar atlayamamış neyin postalı tartışılıyor
 ADnet  
Reklam için
© Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding
Kapat
Hürriyet Facebook Deneyimine Hoşgeldiniz
  • Keşfedin! Arkadaşlarınızın okuduğu ilginizi çekecek haberleri keşfedin, Facebook hesabınızda arkadaşlarınızın neleri okuduğunu görün.
  • Kolayca Paylaşın! Okuduğunuz haberler Facebook hesabınızda kolayca paylaşılsın, sizin gündeminizden arkadaşlarınız da haberdar olsun.
  • Kontrol Sizde! Paylaşımlarınızı istediğiniz zaman durdurun, istediğiniz zaman tekrar başlatın. Kontrolü her zaman elinizde tutun.