Dünyanın en büyük yolcu uçağı İstanbul'da

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın en büyük yolcu uçağı İstanbulda
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2011 15:07

DÜNYANIN en büyük yolcu uçağı olan Airbus A380, İstanbul’u üçüncü kez ziyaret etti. Pilotlar indikten sonra kokpit camından Türk bayrağı açtı. Uçağa ilk binen Uğur Cebeci oldu.

Haberin Devamı

DÜNYANIN EN BÜYÜK YOLCU UÇAĞI - FOTO GALERİ

EN BÜYÜK YOLCU UÇAĞI İSTANBUL'DA / WEB TV

Alman Lufthansa Havayolları’na ait “Frankfurt” adını taşıyan yolcu uçağı, tanıtım turunda Varşova’dan aralarında şirket yetkilileri ve Polonyalı gazetecilerin bulunduğu 25 yolcusuyla bugün saat 09.10’da kalktı. Bir saat 40 dakika sonra Türk hava sahasına giren uçak, saat 12.20’de Atatürk Havalimanı’na indi.  

Atatürk Havalimanı Baş Müdürü Celal Özuğur, Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Gregor Wende tarafından karşılanan uçak, burada gazetecilere ve davetlilere tanıtıldı.

Havayolunun Avrupa Halkla İlişkiler Müdürü Aage Dünhaupt, “Yıl sonuna kadar filomuzdaki A380 sayısı 8’e çıkacak. Önümüzdeki günlerde başta ABD olmak üzere A380’le gerçekleştirdiğimiz uçuş noktalarımızı artırıyoruz. Yeni first class tasarımımız büyük ilgi görüyor. Dünyanın en büyük yolcu uçağını uzun yıllardır uçtuğumuz Türkiye’ye getirdiğimiz için çok mutluyuz” dedi.

Uçuş ekibi arasında Steward yani Kabin Memuru, 25 yaşındaki Murat Bütün’ün de bulunduğu A380, yerde bir buçuk saat kaldıktan sonra saat 13.50’de İstanbul’dan Malta’ya gitmek üzere havalandı.

KALKIŞ AĞIRLIĞI 560 TON

Dört motorlu uçak, 530 yolcusunu 12 bin kilometre menzile uçurabiliyor. Maksimum kalkış ağırlığı 560 ton olan A380, saatte 907 kilometre hıza sahip. Halen Alman havayolu şirketinin filosunda toplam 5 A380 bulunuyor. Yıl sonuna kadar A380 filosu 8 uçağa çıkacak. Frankfurt’tan New York, Johannesburg, Pekin, Tokyo hatlarında kullanılan A380’ler, önümüzdeki aylardan itibaren San Francisco, Los Angeles, Bangkok, Singapur gibi hatlarda da kullanılmaya başlanacak.

Haberin Devamı

EN SESSİZ FIRST CLASS

A380’de yeni first class tasarımına imza attı. Toplam 8 koltuğun bulunduğu first class’ta dizayn aşaması 5 yıl sürdü. 2 binden fazla yolcuya anket yapıldı.

+ Özel İzolasyon: Panel kaplamaları ve halıda patenti havayoluna ait özel izolasyon malzemeleri kullanıldı. Zemine döşenen özel köpük malzeme yürürken sesi emiyor. Mutfakla first class arasındaki perde ses geçirgenliğini minimuma indiriyor.

+ En büyük yatak: Tam yatar halde uzunluğu 270, eni 80 santimetre olan koltuk havayolunun patent sahibi olduğu ‘Shape System’ sayesinde yüksek ergonomi sunuyor. Oturma veya yatma pozisyonu yolcular tarafından ayarlanabiliyor.

+ Maksimum alan sunabilmek için koltukların üzerinde baş üstü bagaj bulunmuyor. Yolcuya özel kilitli dolaplarda elbise torbası ve askılar yer alıyor.

+ Gerek koltuk kumaşı, gerekse de yolcuya verilen kitlerde nefes alan malzemeler (gümüş metalik iplikle dokunmuş saf yün) kullanıldı. Battaniye ve şilteler ise ısı
ayarlı.

+ Berlin Charité Hospital bünyesindeki uyku uzmanlarıyla işbirliği içinde geliştirilmiş olan özel yastıkların yanı sıra “Van Laack” marka pijamalar
“Porsche” tasarımlı kozmetik çantaları uyku seti, diş temizlik malzemeleri ve “La Mer” markalı kozmetik ürünlerini içeriyor.

+ Büyük Tuvalet: Alışılagelmiş First Class tuvaletlerinden üç kat daha büyük alana sahip. El yıkama ve tuvalet bölümlerinin ayrılmış olması daha hijyenik ve daha ferah bir ortam yaratılmasını sağlıyor.
Banyonun içinde boydan boya ayna yer alıyor.

+ First Class’ta belirgin hatlar ve zarif renk kombinasyonu sağlamak için sütlü kahve, yeşile çalan kahverengi, parlak beyaz ana renkler olarak kullanıldı.

+ Ahşap görünümlü, alüminyum aksamlı duvar kaplaması ve süet döşemelerle first class, özel iş jetlerinin kabinlerini andırıyor.

+ Nemlendirme sistemi: Havayı nemlendiren ve bölgesel kurutma sağlayan  sistem sayesinde nem oranı 25’e kadar çıkıyor. Uygun nem oranının sağlanmasıyla yemekler daha lezzetli, yolculara da daha konforlu bir ortamda daha rahat uyuyabiliyor.

Haberin Devamı

BUSINESS CLASS’TA 98 KOLTUK VAR

İkinci katta yer alan business class’ta koltuk yatak haline geldiğinde yolcuya geniş bir alan sunuyor. Koltuk eni 67 santimetre. Geriye 168 derece yatışla koltuk mesafesi 152 santimetreye kadar çıkıyor.

Uçak içi eğlence programının kullanımı için  yeni bir kumanda konsolu tasarlandı. Ayrıca A380 uçağında Business Class yolculara bagajlarını koyabilmeleri için daha geniş alan ayrılmış bulunuyor.

Daha büyük baş üstü dolapları sayesinde daha fazla bagaj alanı sunuluyor. Yolcular adaptöre gerek kalmaksızın iPad’ten diz üstü bilgisayarlara kadar her türlü elektronik cihazı hem şarj edebiliyor, hem de ekranlarla uyumlu olarak kullanabiliyor.

Business class’ta yarı şeffaf mavi perdeler sayesinde kabin içinde ferah bölümler oluşturuldu.

Haberin Devamı

EKONOMİ 420 KOLTUKLU

Ergonomik koltuk tasarımı ve inceltilmiş sırt dayama bölümleri sayesinde yolculara 5 santimetre daha fazla özel alana sahip. Uzun uçuşlarda yolcuların rahat edebilmeleri için koltuk aralığı 79 santimetre. Geriye yatış açışı 113 derece.
Ekonomi sınıfı uçağın birinci katında bulunuyor. Toplam koltuk kapasitesi 420. Yolcular 23 santimetrelik ekranlardan 16 film, 35 kanal dizi veya belgesel seyredebiliyor.

A380’İN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Kanat açıklığı 79,80 metre
Uzunluk: 72,7 metre
Yükseklik: 24,10
Maksimum Kalkış ağırlyığı 560 ton
Seyir hızı: 907 km/saat
Maksimum seyir yüksekliği: 13 bin 100 metre
Menzili: 12 bin kilometre
Motorlar: 4 adet Rolls Royce Trent 970

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!