15 milyon Euro’ya taşınıyoruz, yeni yatırımlara da hazırız

Güncelleme Tarihi:

15 milyon Euro’ya taşınıyoruz, yeni yatırımlara da hazırız
Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2007 00:00

Henkel Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Guenter Thumser, Türk Henkel’in Türkiye’de güçlü altyapısı, köklü bir geçmişi ve benimsenmiş markaları olduğunu belirterek, "Bu yıl yeni yatırımlar geliyor. Ankara’ya yeni yatırımlar yapılacak. Türk Henkel’in İzmir’den Ankara’ya taşınması gönüllü olmadı. Henkel’in tarihindeki en büyük taşınma İzmir’den Ankara’ya olacak. Taşınmaya ilişkin 15 milyon Euro yatırım yapılacak. Likit üretim kapasitemizi üçe, toz üretim kapasitemizi de 2’ye katlayacağız" dedi.

TÜRKİYE İKİNCİ SIRADA: Bu bölgede Henkel’in 30 fabrikası bulunduğunu, 4’ünün de Türkiye’de yer aldığını belirten Thumser, bölgede yıl sonunda çalışan sayısının 10 bine çıkacağını kaydetti. Türkiye’nin bölgede Rusya’nın ardından yüzde 13’lük pazar payı ile ikinci sırada yer aldığını bildiren Thumser, başarılarında çalışanlarının büyük katkıları olduğunu vurguladı. Thumser, "Türkiye bizim için çok önemli. Türkiye geleneksel Avrupa’dan Asya ve Afrika’ya köprü konumunda bulunuyor" dedi. Türk Henkel’in 50 yıldır Türkiye’de hizmet verdiğini hatırlatan Thumser, şirket satışlarının yüzde 47’sini yapıştırıcı ve teknoloji, yüzde 44’ünü ise çamaşır ve ev bakım ürünlerinin oluşturduğunu söyledi.

12.7 MİLYAR EURO CİRO: Thumser, 1876 yılında kurulan Henkel’in, 125 ülkede iştirakleri bulunduğunu, 2006 yılı çalışan sayısının 50 bine, satışların ise 12,7 milyar Euro’ya ulaştığını bildirdi. Şirketin misyonunun insanların yaşamlarını daha kolay, daha iyi ve güzel hale getirmek olduğunu anlatan Thumser, yenilikçi olan Henkel’in aynı zamanda yerel tecrübeyi önemsediğini de belirtti.

İYİ GÜNDE KÖTÜ GÜNDE: Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Erdem Koçak ise 50’nci yılını kutlayan Türk Henkel’in iyi ve kötü günlerde hep Türkiye’de olduğunu söyledi.

Türkler haftada 3-4 kez çamaşır yıkıyor

TÜRK Henkel Çamaşır ve Ev Bakım Ürünleri Genel Müdürü Lambert Bloderer Türk tüketicisini farklı kılan özellikleri şöyle sıraladı:

Türk tüketicisi ortalama 4-5 kişiden oluşan kalabalık hanelerde yaşıyor.

Otomatik çamaşır makinası sahiplik oranı yüzde 95.

Çamaşır yıkama sıklığı haftada ortalama 3-4 kere.

Tüketicilerin tercihi parfümlü ve birinci kalite.

Sıkıştırılmış deterjan üçte bir daha az su kullandırıyor

GUENTER Thumser, önümüzdeki dönemde Henkel’in susuz temizliğe yönelik çözümlerinin olup olmayacağına ilişkin bir soru üzerine, Henkel’in kuruluşundan bu yana çevreyi korumaya odaklandığını söyledi. Çamaşır yıkama suyunda gelişen teknolojiyle birlikte önemli derecede tasarruf sağlandığını dile getiren Thumser, gelecek dönemlerde bunun daha da düşürüleceğini anlattı. Henkel’in sıkıştırılmış deterjan teknolojisi bulunduğunu belirten Thumser, bu ürünün çamaşırda kullanılan su oranını üçte bir oranında azalttığını, Türkiye’ye de bu teknolojinin gelecek yıllarda ulaştırılacağını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!