Pilotlar Derneği'nden Hollanda'ya tepki

Güncelleme Tarihi:

Pilotlar Derneğinden Hollandaya tepki
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2009 15:42

Hollandalı yetkililer, THY uçağının yaptığı kazada arızalı irtifa göstergesi rol oynadığını ve mürettebatın hatayı farkettiğini ancak yeterli müdahalede bulunmadığını iddiasına Türk pilotlardan tepki geldi. Pilotlar Derneği İkinci Başkanı Ahmet Ezgi Hollandalı yetkililierin yaptığı açıklamaları eleştirdi.

Haberin Devamı

 KAZADAN FOTOĞRAFLAR

İşte Ezgi'nin açıklamaları:
- Açıklamaları çok tatmin edici bulmadık. Çünkü çok uzun bir zaman geçti üzerinden daha tatmin edici cevaplar bekliyorduk.

- 1950 feet gibi bir hata olduğunu söyledi. Böyle bir hatayla amatör pilot bile uçmaz açıkçası. Böyle bir hatanın pilotlar tarafından önemli değil denecek bir şey değil.

http://dosyalar.hurriyet.com.tr/haber_resim/talpa_boyle.gif- O aletin irtifa göstergesinin bozuk olması böyle bir kazaya sebep verebilir. Otomatik pilot ondan aldığı bilgilerle hareket eder.

- Bu THY tarafından atlanacak gibi bir problem değildir. Bu 8 defa bozuldu biz bunu değiştirmedik denmez, çok mantıklı gelmiyor açıkçası bana verdiği bilgiler.

- 1950 feet hatasını pilotlar -8 feette anladı dedi.

http://dosyalar.hurriyet.com.tr/haber_resim/888.jpg- Cihazın 1200 feet hata yaptığı görülüyor. Çünkü önünde o havaalanına ait bir bilgi kağıdı var. O kağıtta o havaalanına nasıl yaklaşacağı, ne zaman tekerlek koyacağı yazılı.

Haberin Devamı

- O inmeyi o zaman eliyle yapacaktır. Uçakta sesli uyarılar yaşandığı zaman zannediyorum çok sis vardı ve bu arada geç kaldı ve çarptı. Senaryo bu şekilde gözüküyor.

- Sis olmasaydı kesinlikle böyle bir şey olmazdı. Hissederdi pilot. 15 000 saat uçuşu vat hocanın. Bir şey olduğu hissederdi, ama aletlere güveniyor.

- En zor arıza yapan aletlerden bir tanesidir nasıl arızalandı anlayamıyorum.

"SONUÇ KESİN DEĞİL" 

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, (SHGM) Hollandalı yetkililerin yaptığı açıklamayı değerlendirdi. Yapılan yazılı açıklamada, Hollanda'nın verdiği bilgilerin kazanın oluş biçimine dair kanaat oluşturmaktan uzak olduğu bildirildi.
Verilen bilgilerin yorumlardan ibaret olduğu gerçek nedenin ancak ABD, İngiliz, Türk ve Hollandalı heyetlerin kaza kırım raporlarının ardından anlaşılacağı vurgulandı.
Açıklamada kazanın nedenin henüz aydınlanmadığı özellikle belirtildi.

- İstanbul’dan kalkıyorsanız, o andaki pistteki uçağın bulunduğu yerdeki civa basınç değeri verir sizde onu kalibre edersiniz.

Haberin Devamı

- Sonra uçuş anında da bu devam ediyor. Bu uçağın en önemli aletidir, bundan en az iki tane vardır. Bunun da arıza yapması en bozulmaması gereken alettir.

- Motor bir, ufuk göstergesi iki diye sıralayabiliriz.

- İkinci gösterge tamamen bağımsız çalışır. Ama uçağın bilgisayarı birinci aletin bilgilerini alır.

- Bunu kule fark edebilirdi. Kule’de bir bilgisayarda uçağın dört haneli numara yazar. Onun altında da uçağın üç tane bilgisi yer alır. Hızı yüksekliği ve gitti yol. Uçağın hızı, kuleye hatalı olarak, pilotun göstergesi hatalıysa kule de öyle görürler, 700’ü 1940 olarak görürler.

- Radarda uçağın bilgisini oraya aktarır.









Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!