Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Gumus ekran

    Hürriyet Haber
    15.03.1998 - 00:00 | Son Güncelleme: 15.03.1998 - 00:01

    Avci degisik bir deneme

    ERDEN Kiral'in Avci'si cok dikkatli bir seyircinin tad alacagi bir film. Sinemanin genel cizgileri icinde, cok degisik denemelerin pesinde degilseniz begenmeyebilirsiniz de.

    Osman Sahin'in yer yer Rasomon'u andiran senaryosu, gercegin insanlara gore nasil degisken bir kavram oldugunu gosteriyor.

    Hatta olayin uzerinden uzun bir sure gecerse, soylence ozelligi kazandigini gosteriyor.

    Muhsin Ertugrul sinemasinda tiyatro kokenli oyuncularin ne kadar onem tasidigini biliyoruz. Zaten o donemde boyle bir ayrim da soz konusu degildi.

    Simdi sinema dunyasinda tiyatro kokenli aktorlerin sinemadaki basarilarindan cok mutluyum. Oyunculuk disiplini almis sanatcilarin her turdeki basarili oyunculuklari, sinemamiz acisindan bir gelisme sayilabilir.

    Ahmet Ugurlu, Tabutta Rovesata filminden sonra Avci'da da basarisini surduruyor.

    Fikret Kuskan da kaliteli cizgiden ayrilmiyor.

    Avci'nin atmosferine girebilmek icin, sanirim tek sart, uclunun soylencesine kendinizi kaptirmanizdir.

    Ihanet, cinsellik, siddet kavramlarinin ucgeninde varolan bu uclu, gerceklikle soylence arasinda gidip gelen bir oykuyu olusturuyorlar.

    Orman, doga bana gore bu oykuye en uygun mekan. Gercekten cekimler de olaganustu etkileyici.

    Kimilerine gore cinsellik unsuru amacini asiyor.

    Bu itiraza katilmiyorum. Cunku, kirsal kesimde, insan iliskilerinde cinselligin belirleyici unsur oldugunu hepimiz biliyoruz.

    Boyle bir acidan bakarsaniz, Avci'nin gercekle soylence arasindaki gidip gelmelerini anlamlandirabilirsiniz.

    Arto Tuncboyaciyan'in muzigi kendi basina ayri bir onem tasiyabilir, ancak filmde zaman zaman diyaloglarin duyulmasini onleyecek yukseklige variyor.

    Avci, bir Erden Kiral filmi olarak seyredilmeli, simdiki Turk sinemasi ortamindaki degisik yerine de konulmali.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı