Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Gümüş ekran

    Hürriyet Haber
    15.03.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Avcı değişik bir deneme

    ERDEN Kıral'ın Avcı'sı çok dikkatli bir seyircinin tad alacağı bir film. Sinemanın genel çizgileri içinde, çok değişik denemelerin peşinde değilseniz beğenmeyebilirsiniz de.

    Osman Şahin'in yer yer Raşomon'u andıran senaryosu, gerçeğin insanlara göre nasıl değişken bir kavram olduğunu gösteriyor.

    Hatta olayın üzerinden uzun bir süre geçerse, söylence özelliği kazandığını gösteriyor.

    Muhsin Ertuğrul sinemasında tiyatro kökenli oyuncuların ne kadar önem taşıdığını biliyoruz. Zaten o dönemde böyle bir ayrım da söz konusu değildi.

    Şimdi sinema dünyasında tiyatro kökenli aktörlerin sinemadaki başarılarından çok mutluyum. Oyunculuk disiplini almış sanatçıların her türdeki başarılı oyunculukları, sinemamız açısından bir gelişme sayılabilir.

    Ahmet Uğurlu, Tabutta Röveşata filminden sonra Avcı'da da başarısını sürdürüyor.

    Fikret Kuşkan da kaliteli çizgiden ayrılmıyor.

    Avcı'nın atmosferine girebilmek için, sanırım tek şart, üçlünün söylencesine kendinizi kaptırmanızdır.

    İhanet, cinsellik, şiddet kavramlarının üçgeninde varolan bu üçlü, gerçeklikle söylence arasında gidip gelen bir öyküyü oluşturuyorlar.

    Orman, doğa bana göre bu öyküye en uygun mekan. Gerçekten çekimler de olağanüstü etkileyici.

    Kimilerine göre cinsellik unsuru amacını aşıyor.

    Bu itiraza katılmıyorum. Çünkü, kırsal kesimde, insan ilişkilerinde cinselliğin belirleyici unsur olduğunu hepimiz biliyoruz.

    Böyle bir açıdan bakarsanız, Avcı'nın gerçekle söylence arasındaki gidip gelmelerini anlamlandırabilirsiniz.

    Arto Tunçboyacıyan'ın müziği kendi başına ayrı bir önem taşıyabilir, ancak filmde zaman zaman diyalogların duyulmasını önleyecek yüksekliğe varıyor.

    Avcı, bir Erden Kıral filmi olarak seyredilmeli, şimdiki Türk sineması ortamındaki değişik yerine de konulmalı.

    Etiketler: son dakika
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı