« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Gülen Adam Ricciardo

2014 Formula 1 Şampiyonası’nın 12. yarışı Belçika’nın Spa Francorchamps pistinde yapıldı.

Gürcan HEZER
SON GÜNCELLEME

Arden dağlarının eteklerinde bulunan, mükemmel doğası ve günümüz Herman Tilke tasarımlarından bağımsız sıra dışı yapısıyla takvimde ayrı bir yeri bulunan pistteki yarışı, Red Bull pilottu Daniel Ricciardo kazandı. Mercedes pilotları dışında bu sezon galibiyet almayı başaran tek pilot olan Ricciardo, üst üste ikinci, toplanda da üçüncü zaferini kazanarak, gelecekte şampiyon olabileceğinin sinyallerini vermeye başladı.

Dört hafta aradan sonra çalışmaya başlayan motorlarla birlikte Cuma antrenmanlarına Mercedesler hızlı başladı. Getirilen güncellemelerle ön tarafta 8 kg ‘lık ağırlık tasarrufu elde eden takım mekanik yol tutuşu arttırarak tur başına yaklaşık 0,2 saniye kazanmıştı. İlk seansı Rosberg önde kapatırken ikinci seansta Hamilton 0,7 saniye farkla öndeydi. Yarış simülasyonundaysa iki pilotta aynı ondalık dilimlerde turlar attı. Şampiyonluk için savaşan iki pilotu 11 puan ayırıyordu ve son dönemde özellikle Hamilton’nun yaşadıkları üzerindeki baskı ve gerginliği arttırıyordu.

Sıralama turları beklenildiği gibi yağmur altında yapıldı. Kuru zeminde oldukça hızlı görünen Williams, ıslak zemindeki kronik problemini çözemediğini bir kez daha gösterdi ve ancak üçüncü cebi alabildi. Rekabet Mercedes pilotları arasındaydı. Q1 ve Q2 de oldukça hızlı görünen ve pole en yakın pilot konumunda olan Hamilton, son turlarında yine F3 pilotundan görebileceğimiz hatalarla ikinci oldu. Son seanstaki derecesiyle polü yakalayan Rosberg’i Vette ve Alonso izledi.

İlk defa F1 de yarışan Andre Lotterer’ın, takım arkadaşına yaklaşık bir saniye fark atması da, Formula 1 de pek sık rastlanan bir durum değildi.
Startla birlikte Hamilton liderliği alabilecek ivmeyi yakaladı ve ilk viraja önde girerek efsanevi Eau Rouge tırmanmaya başladı. Bu sene artan motor gücü ve azalan tutunma ile birlikte Eau Rouge’u tırmanmak her zamankinden daha fazla cesaret gerektiriyordu. Hamilton bu konuda rakipsizdi. Sıralamalarda en yakın rakibinden bile14km hızlıydı.

Startta Hamilton’un yanına kadar gelen Vettel, diğer araçlara göre daha az tutunmaya sahip aero paketi ile birlikte, Red Bull’un düzlüklerdeki zafiyetini oldukça azaltmış gibiydi. Bu özellik takım arkadaşına galibiyeti getirecekti. Mekanik yol tutuşa güvenen Adrian Newey, aracı düzlüklere göre hazırlamıştı ve arka kanat neredeyse Monza seviyesindeydi.

İkinci tura girilirken Eau Rouge çıkışında Rosberg, fren ve lastiklerinde henüz istenilen sıcaklığı yakalayamayan Hamilton’a yaklaştı. Henüz yarışın ikinci turuydu ve düzlükte Hamilton’a atak yaptı. Yarış öncesi takım ile yapılan toplantı, pit stretejisi, iki pilot arasındaki mevcut gerginlik ve Mercedes’in yaklaşımı gibi unsurlar artık ikinci plandaydı. Bu Formula 1 şampiyonluğu için yapılan bir ataktı ve kimse Rosberg’i bu tavrı için suçlayamazdı. Düzlüğün sonuna doğru Hamilton aracını çok iyi ortalayarak Rosberg’in geçmesine izin vermedi fakat ilginç bir şekilde Rosberg dışarıda kalmaya devam etti. Hamilton virajı dönmeye başlarken sol arka lastiğinde tutunma eksikliği yaşadı; lastiği patlamıştı ve pitlere kadar bu şekilde gitmek zorundaydı.

Rosberg anlamsız bir şekilde hem de herhangi bir önden ya da arkadan kayma yaşamaksızın Hamilton’un sol arka lastiğine yaptığı temas, yarış kazası olarak değerlendiği için, herhangi bir şekilde ceza almadı fakat gerek Niki Lauda gerekse Hamilton açıklamalarında bu kadar iyimser değillerdi. Lauda Rosberg’i açık bir şekilde eleştirdi, Hamilton ise Rosberg’e karşı güveninin gitmiş olabileceğini belirtti.

Mercedes takımında artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak bu kesin. Elbette ki bu kaza 2010 İstanbul Park’da Vettel –Webber kazası gibi yıkıcı değildi fakat takım içi dengelerin değişmesi kaçınılmaz. Pilot garajlarının ayırıldığını ve bilgi alış verişinin kesildiğini görebiliriz ki bu F1 de çok normal bir durum.

Hamilton’dan sonra yarışın en şansız ismi kuşkusuz Fernando Alonso oldu. Ferrari pit ekibinin yaptığı hata nedeniyle beş saniye ceza alan pilot yine performans olarak aracın üstüne çıktı ve podyum mücadelesi verdi. Son turlarda Kevin Magnussen ile verdiği mücade de zaman kaybeden Alonso, Mclaren pilotunun aldığı ceza ile ancak yedinci olabildi.

Red Bull’un bu sene radikal bir kararla yarış koltuğuna oturttuğu ve Vettel ile ne kadar mücadele edebileceğinin tartışmaları yapılan, F1’in sürekli gülen adamı Daniel Ricciardo kazanmaya devam ediyor. Gerçekten de Ricciardo grid pozisyonu ne olursa olsun sakin bir kararlılıkla aracını sürebiliyor ve temaslardan uzak durarak maksimum sonucu elde edebiliyor.

Yarış hafta sonları istikrarlı bir şekilde hızlı olmayı başaran pilot, şimdiden geleceğin şampiyonlarından olarak gösteriliyor. Yeni galibiyetler gelecektir.


Bunları da Beğenebilirsiniz