Gündem Haberleri

    Güle Güle Gazetesi otogarın sesi oldu

    Hürriyet Haber
    22.09.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Ulaşım sektörünün sesi olmayı hedefleyen Güle Güle Gazetesi, 4 yıl önce Esenler'deki otogarda doğdu. Bugün, Türkiye'nin dört bir köşesindeki 82 otogara ulaşıyor.

    İstanbul Büyük Otogar'da 4 yıldır çıkan otobüs ve otobüs taşımacılığı sektörüne seslenen haftalık bir gazete var: Güle Güle. Bu hafta 145'inci sayısı yayımlanacak olan gazete, Türkiye'nin 82 otogarına dağıtılıyor.

    Evini, otomobilini sattı

    Güle Güle gazetesi 34 yıllık gazeteci Ali Galip Vural'ın kişisel girişimiyle hayat buldu. Vural, 1995'te Meydan gazetesinde yazı işleri müdürü olarak çalışırken, Esenler'de inşa halinde gördüğü otogarın, çok büyük bir yapı olacağını, milyonlarca insanın girip çıkacağı, binlerce insanın çalışacağı bu mekanın bir gazeteye ihtiyaç duyacağını düşündü. Evini ve otomobilini satarak bir gazete yayımlamak üzere otogara yerleşti.

    52'inci sayıda yenilendi

    Başlangıçta hedef kitle olarak yolculuğa çıkan müşteriyi seçen Vural, magazin ve bulmaca ağırlıklı tabloid bir gazete hazırladı. 52 sayı yayımladıktan sonra, yolcular yerine sektörün gazeteye ihtiyacı olduğunu farketti. Gazetenin biçimini ve yaklaşımını değiştirdi. 750 taşıma firması, otobüs üreten firmalar ve binlerce çalışandan oluşan dev sektörün sesi olmayı hedefledi. Ulaşım hizmeti sunan firmaların Topkapı'dan Esenler'e geçiş sürecinde kurumlaşmalarına tanıklık etti. Güle Güle gazetesi bu süreci yakından izleyip, sayfalarına yansıttı ve yeri geldikçe ön ayak olmaya çalıştı.

    Şoförlerin imajı düzelecek

    Vural ‘‘Şoförler kamuoyunda trafik canavarı olarak görülüyor. Bunun düzeltilmesi gerek. Minibüslerin arkasında yazan 'şoförüz dediler kız vermediler' sözü artık tarih olmalı’’ diyor. Güle Güle sektörü kamuoyuna tanıtmanın yanısıra, sektörün kendisine de tanıtıyor. Firmalarda yatırımlar, hizmet kalitesi, müşteri ilişkileri açısından daha özenli davranma eğilimini teşvik ediyor.

    Ali Galip Vural ve Güle Güle gazetesi, yayımlanmaya başladığı günden beri otoyolların bu kadar çok otobüsü kaldırmayacağını savunuyor. 12 bin otobüsün taşıyacak yolcu bulmakta, fiyat belirlemekte zorlandığını belirten Vural ‘‘150 milyar sermayesi olan bir otobüs ayda en fazla 3-4 milyar getirir. Modeller sürekli yenilendiği için, sermaye artırmak zorundadır. Böyle baktığınızda bu işin karlılığı tartışmalı. Ancak tutku ya da hobi diye açıklayabiliyorum. Üstelik hatlarda rekabet var. Neredeyse bedavaya taşıyorlar’’ diyor.

    İade sıfır

    Sektördeki aksaklıkları gündeme getiren gazete dört yılda önemli bir noktaya geldi. Haftada 76 bin adet basılıyor, 30 bini firmalara dağıtılıyor, geri kalanı 82 otogarda okuyucusuyla buluşuyor. Fiyatı 200 bin lira. Tezgahtan gazete alan parasını kumbaraya atıyor. Güle Güle'nin iadesi yok. Gelirinin büyük kısmı, benzeri yayınlar gibi sektörden, özellikle otobüs üreten firmalardan aldığı reklamlarla sağlıyor.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı