Guinness rekorlarına girecek kampanya

Hürriyet Haber
19.11.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

VİPA adlı şirket, 13 milyar liralık Hyundai marka otomobili, düzenlediği kampanyada taksitle 100 milyar 860 milyon liraya sattı.Bunu da, otomobillerin 2000 yılı Kasım ayı fiyatlarını, eylül fiyatı gibi göstererek gerçekleştirdi. Sözleşme oyunundan yararlanılarak, 117 milyon liralık aylık taksitler, 1 milyar 439 milyon liraya çıkarıldı.ORGANİZE ettikleri otomobil kampanyalarında, ‘‘faizsiz, çekilişsiz, kurasız, ara ödemesiz, vade farksız’’ diyerek ‘‘trilyonluk vurgun’’ gerçekleştiren firmalara, bir yenisi daha eklendi. Serdar Samay ve Ercan Yalçın'ın kurduğu Vipa adlı şirket, 13 milyar liralık Hyundai marka otomobili, şözleşme oyunları yaparak müşterilerine taksitle 100 milyar 860 milyon lira karşılığında satma becerisini gösterdi. Vipa'nın geçtiğimiz eylül ayında düzenlediği kampanyanın daha ilk ayında aylık taksitler, 12.3 kat birden artırıldı. Bunun sonucunda, ayda 117 milyon 700 bin lira taksitle otomobil sahibi olmayı hayal eden müşteriler, 70 ay boyunca her ay 1 milyar 439 milyon lira ödemek zorunda kalacak.REKOR VURGUNArkadaşımız Zeliha Aslan'ın yaptığı araştırmaya göre, Vipa Otomotiv, eylül ayında gazetelere ilanlar vererek, ‘‘vade farksız, ara ödemesiz, faizsiz, çekilişsiz, kurasız’’ düzenlediği kampanyaya müşteri toplamaya başladı. Vipa, Eylül ayında düzenlediği bu kampanyada, Hyundai Accent 1.3 LX otomobilin 8 milyar 540 milyon lira olan 2000 yılı Kasım ayı fiyatlarını yeni fiyat gibi gösterdi. Böylece, otomobilin aylık taksit miktarları 117 milyon 700 bin lirada tutuldu. Oysa Hyundai, ürettiği otomobillere geçtiğimiz yılki Kasım ayından sonra birkaç kez zam yaparak, eylül'de KDV dahil liste fiyatını 12 milyar 506 milyon liraya yükseltmişti. Vipa'nın, fiyatını düşük tutmaktaki amacı, sözleşmede yer alan bir maddeden yararlanmaktı. FİYAT OYUNUBu madde, ilk dört ay içinde üretici firma tarafından yapılan zamların taksitlere 3'te 1 oranında aynen yansıtılmasını içeriyordu. Bu da araca kasım-eylül döneminde yapılan 3 milyar 966 milyon liralık zammın, bir sonraki aya ait taksitlere 3'te bir oranında yansımasını sağlayarak, taksitlerin 117 milyon 700 bin liradan 1 milyar 439 milyon liraya çıkardı. Şayet kampanya, aracın kasım ayı yerine eylül ayı fiyatları üzerinden belirlemiş olsaydı, müşterilerin aylık taksitleri de 1 milyar 439 milyon lira yerine sadece 178 milyon lira seviyesinde kalacaktı. Böylece, katılımcılar cazip taksitlerle araç sahibi olurken, firma sadece kampanya katılım bedeli olarak aldığı 500 milyon liralık karla yetinecekti.Vurgunun farkına varıp, kampanyadan çıkmak isteyenler bu kez sözleşmenin bir diğer maddesine takılıyor. Kampanyadan ayrılmayı zorlaştıran sözleşmedeki bu madde, katılımcıların ödedikleri taksitlere 6 ay süreyle el konulmasını sağlıyor. Altı ay sonra da, birikmiş taksitlerden 500 milyon liralık katılım ücreti, kira, teslim edilmeyen aracın yıpranma payı ve kasko bedeli düşüldükten sonra, geriye kalan para vade farksız olarak ödeniyor.RİSK İŞİVipa Otomativ'in yetkilileri, müşterilerinin kampanyaya katılarak bir risk üstlendiklerinin farkında olmaları gerektiğini savunuyor. Yetkililer, ‘‘Kampanyaya katılanlar üç aylık bir riski de beraberinde alıyorlar. Bu bir şans işi. Otomotiv firmalarının yaptıkları zamları, biz de sözleşme gereği müşterilerimize yansıtıyoruz. Çünkü, bu otomobilleri peşin alıyor, müşteriye taksitle satıyoruz. Onları kredilendiriyoruz. Bunun da bir karşılığı olması gerekir’’ dediler.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı