Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Grup çalışmalarında altın kurallar

    Önder ÖNDEŞ
    30 Ekim 2015 - 09:17 Son Güncelleme : 30 Ekim 2015 - 09:25

    Üniversite ve okullarda ödev dönemi başladı. Soru üstüne soru soran, aksi ya da can sıkıcı arkadaşlarınızla proje yapmak zorundaysanız, ABD’li eğitim sitesi facultyfocus.com’da sizin için grup çalışmalarını kolaylaştıracak bazı öneriler var.

    Herkes kendince özel. Ancak grup çalışması bu ‘özel’likleri bir bütüne dönüştürmeyi gerektiriyor. Bunun için ABD’li eğitim sitesi facultyfocus.com, bazı önerilerde bulunuyor: Grup içinde herkesin üzerine kimi sorumluluklar düşecek. Eğer hemen her şeyde sızlanır, baştan yan çizerseniz, diğerlerinin de bunu yapmaya hakkı olduğunu kabul etmiş olursunuz. Birindeki isteksizlik kontrol altına alınmazsa virüs gibi yayılabilir. Örnek bir ‘grup vatandaşı’ olursanız hem siz kazanırsınız, hem de diğerleri.

    PATRONLUK TASLAMAYIN

    Bazıları ister istemez bunu yapabilir. Ama siz uzak durun. Kendi sorumluluğunuzdaki çalışmaları özenle yapın, başkalarını da zaman zaman uyarın. Ancak iki nedenden dolayı asla patron rolüne bürünmeyin. Birincisi, grubun sorumluluğunu farkına varmadan sırtlanmış olursunuz. Bu da çok yorucu. Sonra bir bakmışsınız, herkes başarısızlıktan dolayı sizi suçluyor. Ayrıca patronluğa odaklanırken başka her şeyi kaçırma riski var. Grubu organize ederken üzerinize düşen (doğal olarak hocanın daha çok ilgilendiği) sorumlulukların altından kalkamazsanız, bu notunuza da pek iyi yansımayabilir.

    TOPLANTILARI İHMAL ETMEYİN

    Güven kazanın. Geç kaldığınızda “Alarm çalmadı” demeyin. Bu, güvenirliğinizi bir anda yok eder. Çalışmaktan çok bahane sunanlardan da olmayın. Toplantı için belirlenen yerde zamanında hazır olursanız, grup üyelerine “Bunda iş var” dedirtirsiniz.

    SUNUMA ÖZEN GÖSTERİN

    Grupla çok iyi bir çalışma yapmış, harika bir içerik hazırlamış olabilirsiniz. Çoğu grup çalışması sunumla sonlanır. Burada altın kural, sunumu tek bir kişinin sırtına yıkmamak. Her ne kadar bu kişi buna istekli olsa da. Çünkü hoca yapılanları ilk burada görür ve bir kişinin öne çıkması hem grubun genel başarısını, hem de sizin bireysel başarınızı baltalar. Anlatımı eş paylaştırmak, herkesin konuşmasını sağlamak ve en önemlisi bir sunum planı yapmak çok önemli.

    ZAMANINIZI ORGANİZE EDİN

    Daha işin başındayken çalışmanın ne zaman başlayıp biteceğini belirlemek ya da kimin hangi iş yükünü alacağını netleştirmek kritik önem taşıyor. Herkes gruptaki rolünü bilmeli. Buna siz de dahilsiniz. Böylece kimi sorunların çıkmasını önlemiş olursunuz.

    GRUPTA TANIMADIKLARINIZA DA YER AÇIN, UYUMLU OLUN

    Bildiğiniz kişilerle çalışmak güzel. Ama ilk defa tanıştıklarınız da olabilir. Onlar yabancı bir grup içinde kendilerini rahatsız ve özgüvensiz hissedebilir. Böyle durumlarda tanıdıklarınızla beraber yenilerin gruptan kopmasına engel olmalısınız. Bu sayede uyumlu çalışma ortamı sağlandığını ve işlerin de daha yolunda gittiğini göreceksiniz.

    KAVGACI OLMAYIN

    İşten kaytarmak isteyenler her zaman olabilir. Bu nedenle görev dağılımı yapılırken bunun dikkate alınmasını sağlayın. Ancak tembellerle tek başınıza mücadele etmeye de çalışmayın. Durumu gruba anlatıp birlikte çözüm bulmak çok daha iyi bir yöntem. Çünkü grupta en az istenen şeylerden biri de, kişisel kavgalar olur. Eğer tek başınıza mücadele etmeye kalkarsanız, bu tüm başarıyı etkiler.

    YAPTIĞINIZ İŞTEN KEYİF ALIN

    Bir işten aldığınız keyif projesiye de yansır. Grup arkadaşlarınızla çalışma sonrası bir yerlere giderek eğlenceli vakit geçirebilirsiniz. Soğuk ve sıkıcı bir ortam gerilim yaratır. Bu da projelerde kesinlikle olmaması gereken bir şey. Eğlenceli fakat sorumluluğun da farkında olan grup üyeleriyle çalışmak, yapılan işi zorunluluktan çıkarıp keyifli bir aktiviteye dönüştürür.

    Deneyim kazanıyorlar

    Harvard Üniversitesi’nden Direktör Ellen Sarkisian, grup çalışmasının yararlarını şöyle anlatıyor:

    · Başkasına bir şey öğretme şansı veriyor.

    · Farklı arka planlara sahip çocuk ve gençlerin bir araya gelerek kendi özel bilgileri, deneyim ve yeteneklerini bir projede kullanmalarına olanak sunuyor.

    · Bireysel olarak çok geniş ve kompleks görünen işlerin altından kalkmanın yollarını öğretiyor.

    · Öğrencilere yeni deneyimler kazandırıyor. Bu sayede elde ettikleri becerileri profesyonel durumlarda kullanabilir hale geliyorlar.

    · Problem üzerine çok sayıda farklı ve alternatif bakış açısı kazandırırken, çözüm geliştirebilmeleri için yeni yollar öğrenmenlerini sağlıyor.

     

     

     

     

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı